Long time no see.. Hinde (Obelisk) weer eens aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nouklime

Re: Long time no see.. Hinde (Obelisk) weer eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:45

Volgens mij heb jij mega veel plezier met je paard en neem je overal te tijd voor. EN hallo 11 punten in 3 wedstrijden dat is toch wel een bevestiging dat jullie het retegoed doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:57

I love Hinde <3
Jullie zijn zo'n gave combinatie! En inderdaad, zingen helpt echt heel erg. Deze tip kreeg ik ook om voor de proef een liedje te mompelen en was meteen een stuk rustiger!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:04

ooh ik vind het zo'n mooie merrie. Ziet er netjes uit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:40

Ts, jij geeft aan dat je het niet prettig vind om met een iets langere beugel te rijden, wanneer jij dat wel zou doen dan is waarschijnlijk je zit in galop al veel beter , kun je beter op je kont zitten en je benen lang laten. Komt je ontspanning echt ten goede. En wanneer je ontspannen zit gaat je paard nog beter lopen.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:42

Heej, kijk nou, het halfzusje van mijn grote paardenvriendje :)
Knappe merrie hoor!
En wat die wedstrijdspanning betreft. Lees hier de lovende reacties, focus je op de dingen die GOED gaan (niet alle onderdelen kunnen goed gaan in een proef) en ga lekker veel kilometers maken, desnoods (clinics) rijden op andere locaties (Mocht je er nog eentje zoeken in Zuid-beijerland, PB me dan even).

Succes met haar!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:43

11 wp in 3 wedstrijden? Hallelujah :'). Ik vind je merrie rete-gaaf! En het rijden ziet er super fijn en ontspannen uit zo!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:01

Zo hee, wat een mooi paard en wat rij je hem netjes!
Die winstpunten verbazen me niets, veel succes verder!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:55

Gaaf dier! Ziet er fijn uit

Sta je ook op HCHW op stal?

Oud-Beijerlandse dressuur dagen ga ik waarschijnlijk kijken, misschien zie ik je nog voorbij komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:11

bigone schreef:
Ts, jij geeft aan dat je het niet prettig vind om met een iets langere beugel te rijden, wanneer jij dat wel zou doen dan is waarschijnlijk je zit in galop al veel beter , kun je beter op je kont zitten en je benen lang laten. Komt je ontspanning echt ten goede. En wanneer je ontspannen zit gaat je paard nog beter lopen.

Er is imo weinig mis met de zit van TS. Paard loopt prima, punten zijn prima... Paard is jong, daar houd je toch rekening mee, bewust of onbewust ga je misschien iets 'lichter' zitten... Dit is toch zoeken naar 'dingetjes'?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:36

Wat ziet ze er onwijs goed uit! Blijf het een onwijs aansprekend paard vinden <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 13:49

Picasso schreef:
bigone schreef:

Er is imo weinig mis met de zit van TS. Paard loopt prima, punten zijn prima... Paard is jong, daar houd je toch rekening mee, bewust of onbewust ga je misschien iets 'lichter' zitten... Dit is toch zoeken naar 'dingetjes'?

Nou nou, ts geeft zelf aan dat ze daar nog de goede weg in moet vinden, ik geef een tip, zonder negatief te zijn en pats, ik zou zoeken naar dingetjes. Ik heb zo het vermoeden dat ts prima zelf kan antwoorden, daar is ze jou niet voor nodig, in ieder geval niet op deze manier.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:01

Wat een gaaf paard! Ik vind jullie een mooie combi samen!

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 16:18

Bedankt voor de reacties!

De spanning waar ik het in de opening over heb, heb ik alleen op wedstrijd tijdens het losrijden eigenlijk. Tijdens mijn training heb ik zelf geen last van spanning of iets, alleen dat ik mezelf soms vast zet in nek en schouders. Hier werk ik uiteraard aan met mijn instructrice. Qua benen heb ik eigenlijk nog nooit gehoord dat ik ze afsteek en dit zie ik ook niet echt terug op filmpjes. Ik ga er vanavond is op letten wanneer ik rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:44

Zo naar staat het er ook weer niet bigone, het is maar net hoe je het wil lezen. Ik zie geen afstekende benen, vind TS prima zitten. Voor de rest: zie mijn vorige post wb een jong paard. Volgens mij hoor je je knieën mooi aangesloten te houden en ik zie dat wel terug op de plaatjes. Maar wil hier niet het topic vervuilen. Zie gewoon een fijn plaatje.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:43

Oh wauw daar is ze weer! Onwijs knap paard en de plaatjes zien er weer netjes uit!
Leuk dat je ondanks al die negatieve posts in je vorige topics, je toch weer een topic opent :D

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 14:27

Dankjewel Tomorrow! Ben gewoon heel blij hoe ze zich ontwikkelt en dat wilde ik graag even delen, haha.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:39

Jammer dat je niet zo goed met aanmerkingen of suggesties omgaat, TS, en nog jammerder dat sommigen dat muggenzifterij vinden.
Het is echter uitsluitend bedoeld om je op dingen opmerkzaam te maken die je je wellicht zelf niet bewust bent. Zoals het afsteken van je onderbenen.
Want dat doe je MI toch echt wel, met een overdreven gespannen kuit, veroorzaakt door een te korte beugel/omlaag gedwongen hak.
Natuurlijk hoef je het nergens mee eens te zijn, maar je vraagt zelf om aanwijzingen, tips en vriendelijk commentaar. 't Is maar een detail in je hele rijderij.
Nou ik wil ook wel wat vriendelijks zeggen als mijn suggesties al ONvriendelijk zijn overgekomen: je hebt Hinde geweldig aan de loop, ze is mooi bergop, dat zien we maar al te vaak anders, ook treedt ze mooi onder, en je behaalde punten spreken daar ook naar, al vind ik dat nou niet zaligmakend gezien de huidige moderne dressuurderij.
Een prachtig en veelbelovend paard, wat met jou als ruiter een zeer mooie en op elkaar ingespeelde combinatie vormt.

Daar had ik misschien beter mijn commentaar mee kunnen beginnen....

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 14:56

@ Terpentijn, ik geef een paar reacties terug aan dat ik het nog nooit eerder heb gehoord en dat ik er 's avonds is op zal letten.. Wat wil je nog meer dat ik doe? Volgens mij ga ik juist heel normaal met het advies van jou en bigone om? Ik snap hier even niet waarom ik er dan niet goed mee om zou gaan...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:06

Hinde heeft er nog een fan bij, wat een leuk aansprekend paard :-)! Ik mag altijd graag naar je topics kijken.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:03

Pracht beestje! Succes met het loslaten van je zenuwen, gewoon veel op wedstrijd gaan. Succes nog samen!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:41

Jeej weer een topic van Hinde! Van mij mag je echt foto's blijven plaatsen hoor :) vind het echt een aansprekende merrie en jullie zijn een mooie combinatie!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:11

Bijzonder leuk paard, je hebt haar lekker aan het lopen.
Ik snap het punt van je onderbeen afsteken wel een beetje. Je kan een rechte lijn tekenen van je billen naar je hakken. Het mooiste zou zijn als je schouders ook op die lijn zouden liggen. Ik denk dat je het jezelf hebt aangeleerd om je onderbeen vanaf je knie naar achteren te leggen. Echt afsteken doen ze niet maar het lijkt wel zo.
Wat ik mij wel afvraag is waar jij je been gaat leggen in de latere fase van africhting? Ik denk aan een travers, appuyementen e.d.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:32

Ik vind het een heel leuk paard en het ziet er op het eerste gezicht goed uit. Maar, correct me if I'm wrong, het hoogste punt in de hals van je paard is niet de nek, maar de derde halswervel. Daarnaast loopt ze ook achter de loodlijn. Ik zou er eerst op focussen dat ze aan de voorkant loslaat en op eigen benen leert lopen, volgens mij hou je haar nu namelijk te veel vast.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:34

_xrose schreef:
Ik vind het een heel leuk paard en het ziet er op het eerste gezicht goed uit. Maar, correct me if I'm wrong, het hoogste punt in de hals van je paard is niet de nek, maar de derde halswervel. Daarnaast loopt ze ook achter de loodlijn. Ik zou er eerst op focussen dat ze aan de voorkant loslaat en op eigen benen leert lopen, volgens mij hou je haar nu namelijk te veel vast.

Meen je dit serieus? Waarom wordt toch altijd verwacht op bokt dat die jonge paarden erbij lopen als grand prix paarden. Om daarna weer te gaan lopen zeiken dat er teveel gevraagd wordt van een jong paard.. :Z
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, zoiets heeft tijd nodig. Als je de vorige topics hebt gezien, had je kunnen zien dat er wel degelijk vooruitgang in zit en had je zelf wel kunnen bedenken dat het paard vanzelf sterk genoeg wordt om in die houding te lopen.
Het was je zeker ook nog niet opgevallen dat de verbinding tussen de hand en de mond met een lichte verbinding is, bij deze, paard wordt helemaal niet vast gehouden :x

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 23:20

Ja dat meen ik serieus, ik verwacht niet dat een paard er bij loopt als grand prix paard. Ik heb gewoon liever een andere manier van opleiden. Namelijk eerst het paard voorwaarts, neerwaarts leren lopen en dus over de rug. Dan leert het paard op eigen benen te lopen. Nadat het paard dit kan, vraag je pas oprichting. Ik heb inderdaad de vorige topics gezien, daar zie ik wederom geen voorwaarts neerwaarts, maar een paard in een valse krul en dat zijn dan topics waar het paard net onder het zadel is. Zo zou ik persoonlijk niet beginnen met de opleiding van een jong paard. Maar dan hebben we hier een andere kijk op. :)