Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dan sta je er wellicht veel zelfverzekerder in en is het voor je paardje ook een ander gevoel. Vind het een erg leuk dier om te zien!
En dat eronderuit rennen herken ik wel, dat deed mijn fjord ook altijd, kwam omdat ze het moeilijk vond, ging krabbelen en uiteindelijk d'r onderuit draven. Dat komt vanzelf met ontspanning en balans, die grote sporen helpen daar ook totaal niet voor. Zo stil mogelijk zitten en constant zijn in je hulpen. Dat hielp bij ons. Slof + sporen zorgt voor nog meer spanning en zal het wegrennen niet bevorderen. Mioux schreef:Vind dat je wel overal een weerwoord op hebt, maar nergens toegeeft dat je misschien de signalen wel heel verkeerd op vat? Of dat je er uberhaupt voor openstaat...
Als jij sporen nodig hebt om bij zijn buik te komen, dan doe je iets niet goed, daar zijn ze absoluut niet voor gemaakt..
Mioux schreef:Vind dat je wel overal een weerwoord op hebt, maar nergens toegeeft dat je misschien de signalen wel heel verkeerd op vat? Of dat je er uberhaupt voor openstaat...
Als jij sporen nodig hebt om bij zijn buik te komen, dan doe je iets niet goed, daar zijn ze absoluut niet voor gemaakt..
line18 schreef:@Cardy
Ja ik heb les.
En we zijn er mee bezig.
Maar de slof is nu even extra omdat als hij zijn hooft zo hoog gooit en hij totaal niet te steuren is het ook niet goed komt.
Wand dan moet ik zo hard in zijn mond gaan trekken en dat wil niemand.
line18 schreef:en die sporen zijn niet zo grof.
ze zijn zo dat ik mijn been alleen opzei hoeft te draaien en dan bij zijn buik kan komen.
zonder heel mijn been een of andere kant op te moeten krijgen en optrekken of iets.
wand dan kom ik niet bij zijn buik.
en hoe buigen en opzei gaan zonder in de mond te trekken wand dat wil ik voorkomen.
line18 schreef:sorry hoor Evelien__ dat ik dyslexie heb en daardoor niet normaal nederlands kan schrijven.
zal wel nix meer neer zetten.
wand ja mensen met beperkingen ( dyslexie en dystrofie en zo horen nergens thuis)
line18 schreef:sorry hoor Evelien__ dat ik dyslexie heb en daardoor niet normaal nederlands kan schrijven.
zal wel nix meer neer zetten.
wand ja mensen met beperkingen ( dyslexie en dystrofie en zo horen nergens thuis)