Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anneert schreef:Daarnaast denk ik HD, dat je eigen plezier ook bedorven wordt als je jezelf te hoog opgeeft. Ik denk dat jij veel liever met een relax paard een rustige vakantie hebt, dan wanneer je op je tenen moet lopen de hele tijd.
Misschien is het voor jou fijner om voor je gevoel in een groep te zitten wat beneden jouw niveau zit, dan erboven.
Heb je al een vakantie op het oog? Wil je eigenlijk op een regulier volwassen ruiterkamp of voor mensen met een beperking?
HorseyDude schreef:Anneert schreef:Daarnaast denk ik HD, dat je eigen plezier ook bedorven wordt als je jezelf te hoog opgeeft. Ik denk dat jij veel liever met een relax paard een rustige vakantie hebt, dan wanneer je op je tenen moet lopen de hele tijd.
Misschien is het voor jou fijner om voor je gevoel in een groep te zitten wat beneden jouw niveau zit, dan erboven.
Heb je al een vakantie op het oog? Wil je eigenlijk op een regulier volwassen ruiterkamp of voor mensen met een beperking?
Zag net ergens op Bokt een nuttige link staan naar een manege voor licht-verstandelijke gehandicapten (zoals me myself and I!), en daar ben ik nu voor naar aan het kijken.
NZ92 schreef:Oh oeps, ik zie net een andere reactie van de TS in een ander topic over de angst voor het galopperen. Het ruiterkamp wat ik je aanraadde in de Ardennen valt dan sowieso voor je af!
Wij stellen de volgende eisen:
Voor een kamp waar je voornamelijk veel gaat buitenrijden zou ik tenminste zorgen dat je de 3 basisgangen (stap, draf, galop) helemaal onder controle hebt, maar ook een rengalop. Daarbij moet je tenminste 2/3 jaar ervaring hebben in het rijden van paarden, zodat je balans goed genoeg is ontwikkeld, zodat wanneer je paard eens opzij springt, een bokje geeft in de galop, of eens een flinke sprint trekt (wat allemaal kan gebeuren tijdens buitenrijden) je niet meteen uit het zadel ligt, maar ook je paard niet in de weg zit.
Goof schreef:Wat beviel je niet dan en hoe zou je het willen hebben?