YAY! Mag op ruitervakantie dit jaar..... maar welke?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: YAY! Mag op ruitervakantie dit jaar..... maar welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:18

Daarnaast denk ik HD, dat je eigen plezier ook bedorven wordt als je jezelf te hoog opgeeft. Ik denk dat jij veel liever met een relax paard een rustige vakantie hebt, dan wanneer je op je tenen moet lopen de hele tijd.
Misschien is het voor jou fijner om voor je gevoel in een groep te zitten wat beneden jouw niveau zit, dan erboven.
Heb je al een vakantie op het oog? Wil je eigenlijk op een regulier volwassen ruiterkamp of voor mensen met een beperking?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:21

Maar dat kan dus niet ;)
Je rijdt in een (grote) groep, niet individueel. Je moet mee met de groep, als er een galop wordt gedaan doet de hele groep dat. Ze kunnen geen rekening houden met een individu, daarom kun je beter duidelijk aangeven wat je niveau is. Voor je eigen plezier, maar vooral veiligheid.[/quote]

Pff rare kampen dan! Wij delen de ruiters in op niveau, maar houden altijd rekening met de " minste " van de groep. Wij zullen dus geen rengalop doen op een open vlakte als 1 persoon dit niet aankan. Jammer voor de rest, maar veiligheid staat ten alle tijden voorop :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:30

Oh oeps, ik zie net een andere reactie van de TS in een ander topic over de angst voor het galopperen. Het ruiterkamp wat ik je aanraadde in de Ardennen valt dan sowieso voor je af!

Wij stellen de volgende eisen:

Voor een kamp waar je voornamelijk veel gaat buitenrijden zou ik tenminste zorgen dat je de 3 basisgangen (stap, draf, galop) helemaal onder controle hebt, maar ook een rengalop. Daarbij moet je tenminste 2/3 jaar ervaring hebben in het rijden van paarden, zodat je balans goed genoeg is ontwikkeld, zodat wanneer je paard eens opzij springt, een bokje geeft in de galop, of eens een flinke sprint trekt (wat allemaal kan gebeuren tijdens buitenrijden) je niet meteen uit het zadel ligt, maar ook je paard niet in de weg zit.

Er zijn ook kampen waar je gewoon in de manege rijdt, en waar er wordt gewerkt aan het beter leren rijden :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:37

Een voorbeeld: Ik zat in een groep en we waren net (5 seconden) gestart met een flinke galop. Begint er een te gillen "stop stop stop". Er wordt gevraagd wat er is (kan iets ernstigs zijn) antwoord was "ik wil niet". Tja, je kan niet een groep van 20 flink galopperende paarden (het was de eerste galop) ineens stil zetten. Dan gaan er meestal wel rare dingen gebeuren (die van mij gaat draaien, misschien wel omhoog) want de adrenaline zit te hoog. Jonge dame in kwestie moest dus wel mee, moest door. Ze zat letterlijk van angst over te geven in volle galop op haar paard. Geloof me, dit is niet leuk. Niet voor de groep, niet voor de persoon in kwestie. Dus wel degelijk iets om rekening mee te houden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 14:20

Anneert schreef:
Daarnaast denk ik HD, dat je eigen plezier ook bedorven wordt als je jezelf te hoog opgeeft. Ik denk dat jij veel liever met een relax paard een rustige vakantie hebt, dan wanneer je op je tenen moet lopen de hele tijd.
Misschien is het voor jou fijner om voor je gevoel in een groep te zitten wat beneden jouw niveau zit, dan erboven.
Heb je al een vakantie op het oog? Wil je eigenlijk op een regulier volwassen ruiterkamp of voor mensen met een beperking?

Zag net ergens op Bokt een nuttige link staan naar een manege voor licht-verstandelijke gehandicapten (zoals me myself and I!), en daar ben ik nu voor naar aan het kijken.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:31

Top HD! Ik denk dat je op zo'n manege heel goed op je plek bent, daar houden ze denk ook wat meer rekening met de individuele vakantiegangers. Hoop dat je iets leuks vind :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:35

HorseyDude schreef:
Anneert schreef:

Zag net ergens op Bokt een nuttige link staan naar een manege voor licht-verstandelijke gehandicapten (zoals me myself and I!), en daar ben ik nu voor naar aan het kijken.

Leuk!
Er zit ook een erg leuke in Drenthe. Ik kan die ook nog wel opzoeken voor je.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 14:38

Goof schreef:
Leuk!
Er zit ook een erg leuke in Drenthe. Ik kan die ook nog wel opzoeken voor je.

Pleur 'm in het topic! Alle beetjes helpen! _/-\o_ :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:42

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:03

Ik had ook al een lijstje met kampen van speciale organisaties gepost in dit topic

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 21:24

Nog altijd geen keus weten te maken, bwoahhh wat is dat moeilijk.... Misschien even een editie van de Penny kopen, staan ook vaak advertenties in...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:28

Maar daar zullen geen kampen voor volwassenen in staan vrees ik.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:37

NZ92 schreef:
Oh oeps, ik zie net een andere reactie van de TS in een ander topic over de angst voor het galopperen. Het ruiterkamp wat ik je aanraadde in de Ardennen valt dan sowieso voor je af!

Wij stellen de volgende eisen:

Voor een kamp waar je voornamelijk veel gaat buitenrijden zou ik tenminste zorgen dat je de 3 basisgangen (stap, draf, galop) helemaal onder controle hebt, maar ook een rengalop. Daarbij moet je tenminste 2/3 jaar ervaring hebben in het rijden van paarden, zodat je balans goed genoeg is ontwikkeld, zodat wanneer je paard eens opzij springt, een bokje geeft in de galop, of eens een flinke sprint trekt (wat allemaal kan gebeuren tijdens buitenrijden) je niet meteen uit het zadel ligt, maar ook je paard niet in de weg zit.

Mag ik wat meer info hier over?
Dit spreekt mij dus best wel (heel erg) aan :p
Die in de ardennen en van jullie zelf :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 12:40

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:04

Vrees??

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 17:17

Goof schreef:
Vrees??

Vorige keer (paar jaar geleden!) ging het niet echt naar wens... maar ik heb gehoord dat er nu andere mensen zijn dus who knows...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:18

Wat beviel je niet dan en hoe zou je het willen hebben?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 17:22

Goof schreef:
Wat beviel je niet dan en hoe zou je het willen hebben?

TEVEEL in een groep en TE WEINIG paarden. En ééntje werd zelfs voorgetrokken bij alles (mevrouw de koningin)

Ook: een medebewoonster bij mij (ook verst. gehandicapt) was een paar jaar geleden van een paard daar afgevallen en de leiding stond daar maar toe te kijken hoe zij op de grond lag. Ze had gelijk afgehaakt en was er een klachtenformulier gestuurd naar de organisatoren van de paardrijvakantie.

Maar bedankt dat je het vroeg. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:25

Tja als je nu al ontevreden bent zou ik niet gaan. Je MOET niet op kamp he ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 17:28

Goof schreef:
Tja als je nu al ontevreden bent zou ik niet gaan. Je MOET niet op kamp he ;)

I know... :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 22:05

Wel goed nieuws en slecht nieuws: het slechte nieuws is dat er kans is dat het voor 95% vol zit en 10% dat ik daar op ruiterkamp kan. Goede nieuws is: er kan mogelijk een mail komen dat er toch plek is...

Here's hoping!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 08:20

BRT → MA

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:31

Ga je ondertussen wel verder kijken voor een andere vakantie? Dan heb je altijd iets achter de hand

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 14:02

Gillbo schreef:
Ga je ondertussen wel verder kijken voor een andere vakantie? Dan heb je altijd iets achter de hand

Tuurlijk :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 17:45

De kogel is door de kerk! 29 Juli - 5 Aug ga ik de peerdjes pesten met mijn aanwezigheid! (Maria-Hoeve, http://www.maria-hoeve.nl/ via Tendens, dus wat ik al had aangegeven!)