Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:51

wat in me opkomt, zijn die sporen wel echt gestolen/kwijtgeraakt, of wil die vrouw gewoon van je af? ...
Inderdaad zeker voor zorgen dat niemand bewijs in jouw kastje kan stoppen!
Had je wel goed contact met de rest die meegaat met de vrouw voor dit incident? Het is toch vreemd dat die zich ook allemaal tegen jou keren? Misschien zit deze vrouw al een hele te roddelen/slecht te spreken over jou..
Kan je een reden bedenken waarom deze vrouw iets tegen jou heeft?
Nu snap ik het mbt tot de stallen dank je :)
Verder wens ik je nog veel moed om toch te blijven gaan en eventueel verdere stappen te nemen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 15:51

Lauke schreef:
Jeetje wat een nare situatie.

Pas je op dat t niet zo gedraaid wordt dat ze straks wel bewijs hebben?
Staan jullie spullen achter gesloten deuren of kan zij er ook bij. Pas dan op dat niet toch ineens de sporen bij jullie spullen liggen (al dan niet door haar daar neergelegd). Ik zou niet weten waarom je zoiets zou doen, maar sommige mensen zijn er gek genoeg voor denk ik.

Sterkte met de situatie. Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost!

We hebben allemaal een kluis waar een zadel in past. Borstels of kleine voorwerpen slingeren wel eens rond, maar als ze me van iets groots zou beschuldigen zoals het stelen van tuig, weet iedereen meteen dat dat onmogelijk is. Gelukkig.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:52

Kijk je wel uit dat die vrouw niks tussen jullie materiaal kan verstoppen, alles goed op slot dus.

Littera

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 15:55

Iedereen die over de politie begint: bedankt voor de tip, maar ik wil het liever zonder politie oplossen. Ik sta pas net op die stal, ik wil geen ruzie met de eigenaar en ik ben bang dat de politie erbij halen de boel nog verder zal laten escaleren.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:55

bigone schreef:
Zelf aangifte doen bij de politie wegens smaad en zorg dat je stoerder overkomt dan je je voelt. Indien jij niets gedaan hebt is er niets te bewijzen. Ga naar de staleigenaar en eis de videobeelden op. En direct er bij zeggen dat je zelf aangifte gaat doen. En zoek je kast goed door, als die ook maar even op staat heb je kans dat die sporen er geplaatst worden.

Dit lijkt me ook een verstandig punt, zorg dat ze de sporen niet ergens verstopt hebben. Controleer je kast, poetskist etc.

Lastig hoor, ik heb zelf ook zoiets als buitenstaander meegemaakt tussen 2 partijen en het is ongelooflijk hoe ver sommige mensen gaan in het opzetten van een valse beschuldiging, om iemand anders zwart te maken :n

Wanneer zou jij de sporen gestolen moeten hebben volgens mevrouw? Misschien kan je daar nog iets mee? Als je weet dat ze er 2 dagen geleden nog mee gereden heeft (via haarzelf, de eigenaar van je bijrijdpaard of een andere stalgenoot), en jij bent bijvoorbeeld ondertussen niet op stal geweest...

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:56

maximuss schreef:
Kijk je wel uit dat die vrouw niks tussen jullie materiaal kan verstoppen, alles goed op slot dus.

Dit inderdaad :j

Wat een ontzettend vervelende situatie zeg! Ik hoop dat het snel opgelost word!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:56

Oh bah wat een vervelende situatie!!! Ik zou toch nog eens vragen of de camerabeelden bekeken kunnen worden. Juist hiervoor hangen er camera's! Of zouden ze niet in werking zijn en dat de staleigenaar dit niet wilt zeggen? En in hoeverre wilt die vrouw van de sporen de camerabeelden (laten) bekijken??? Want ze roept gelijk dat jij het hebt gedaan. Heeft zij gevraagd om de camerabeelden? Want zo niet dan vind ik dat ook vrij verdacht. Het lijkt mij dat ze hoe dan ook die beelden wilt zien om degene die ze gestolen heeft te zien.

Het vervelende is dat de rest zich er ook mee bemoeid en het voor haar opneemt.
En dan is het nog de vraag of haar sporen daadwerkelijk zijn gestolen of dat ze jou gewoon zwart wilt maken en dit verzint.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 09-04-16 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:58

Geloof me, zonder politie gaat de boel zeker escaleren totdat die vrouw haar zin heeft en jullie vertrekken. Beter om nu direct duidelijk te maken dat haar vlieger niet opgaat en heel de situatie in de kiem te smoren. Je kunt altijd op voorhand je stalbaas informeren dat je met de wijkagent/ politie gaat langskomen.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:03

Heel vreemd, ziet mevrouw er verder wel verzorgd uit? Klinkt bijna alsof ze paranoïde psychotisch is... :wow:
Je moet jezelf niet gaan verstoppen, je hebt immers niets gedaan. Is er geen manier om een soort van stalvergadering te organiseren? Laat mevrouw uitleggen waarom ze denkt dat jij iets gestolen zou hebben en vraag aan de anderen waarom ze haar geloven. Wellicht als je laat zien dat je hen serieus neemt en rustig hun zegje laat doen, ze vanzelf inzien dat ze niets kunnen bewijzen/jij niets gedaan hebt. Verder zou ik vooral zeggen dat je niet gediend bent van onterechte beschuldigingen en dit als laster ziet. Durf ook je gevoel te uiten, dat je er erg mee inzit dat ze denken dat je zoiets zou kunnen doen. Vraag eventueel of de wijkagent mee aan tafel wil gaan. Veel succes!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:05

Goede adviezen langs zien komen en in dit geval denk ik de "aanval is de beste verdediging".
Dus contact zoeken voor advies met de politie vind ik een goed advies. Wellicht klacht in dienen vanwege smaad, zou ik zeker overleggen met de politie. Want dit gaat wel over jou en je goede naam en dit soort gerommel kan je jaren achtervolgen als je daar nu niet boven op gaat zitten. Je hebt kans dat als je klacht indient wegens smaad en je laat dat iedereen weten op stal dat het dan gauw over is.

Laat alleen je kastje open als je er zelf bij bent en controleer goed dat er niet al iets in zit. Deze vrouw lijkt erg jaloers en niet goed bij haar hoofd door zo ver te gaan met haar pesterijen en beschadigingen.

Dus stel je actief op en niet passief. Nooit dit soort beschuldigingen pikken. Je enkel en alleen richten op de mevrouw die jou beschuldigt van diefstal. Al die meelopers heb je niets aan, is verspilde energie.

Vooral op stal blijven komen en met opgeheven hoofd. Jij hebt niets gedaan. Punt uit. Denk niet dat dit met een sisser af loopt want dat zou een grote inschattings fout kunnen zijn. Hier spreekt de ervaringsdeskundige! Laat de boel maar met een grote klap escaleren en uit elkaar spatten, beter dan dat dit jaren in een moeras achtige modder je blijft achtervolgen, met alle gevolgen van beschuldiging die blijft staan van dien.

Je wordt niet gesteund door de eigenaar, dus moet je voor je zelf opkomen. Dit is echt heel ernstig, dit is karakter moord op jou, en daar mag jij met reden de hele stal voor op zijn kop zetten. Als iemand dit op mijn stal zou doen zou hij gelijk met bewijzen moeten komen om deze beschuldiging te staven en anders beschuldiging intrekken zo niet dan met onmiddellijke ingang spullen pakken en vertrekken. Want het is ongehoord om iemand zo maar te beschuldigen.

Neem iemand in de arm uit je familie/ vrienden kring die je hierbij kan ondersteunen. Iemand met veel ervaring en wijsheid c.q. advocaat, jurist, politie maakt niet uit. Dus hiermee niet alleen blijven lopen. Dit valt niet zachtjes zonder conflict op te lossen. Dus go jij en terug vechten ~~}> , zijn ze helemaal gek geworden ~~}>

:(:) :(:) Dit is gewoon heel erg vervelend.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 16:06

Ik kan tegen de staleigenaar zeggen dat ik de beelden terug wil zien of dat ik anders de politie bel. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard wil hem ook nog voor me bellen als hij niet mee wil werken. Ze zegt echter ook - en dat had ik nog niet eens bedacht - dat we niet weten wanneer die sporen gestolen (of "gestolen") zijn. Gisteren ben ik niet op stal geweest, dus dan zouden we alle beelden van donderdag tot en met vanmiddag terug moeten kijken.

Mevrouw ziet er trouwens normaal uit, ja. Heel verzorgd. Ik weet niet of ze een stalvergadering zou willen, want ze vond koffiedrinken en praten ook al een probleem. Maar ik ga de staleigenaar zo bellen en dan ga ik dat ook noemen. Het moet gewoon opgelost, en in mijn ogen kan dat heel makkelijk door de beelden en een goed gesprek.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:07

Die vrouw spoort niet. Echt, compleet koekkoek. Hard tegen optreden TS, ook al is dat lastig. Niet over je heen laten lopen en eisen van de staleigenaar dat je beelden te zien krijgt. Aan de andere kant zou ik nooit op een stal willen staan, waar zo'n soort persoon staat en een stel die haar blind volgen.. :n. Misselijkmakend.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:08

als je zeker weet dat je ze echt niet hebt en hebt gehad laat die boel maar eens ploffen!
ik heb ongeveer zelf ook ooit zoiets gehad en wat bleek die persoon was zo jaloers op me dat het omsloeg in haat, met alle gevolgen van dien. Het verdwenen spul is nooit gevonden en dat zou zomaar bij jou ook kunnen. Maar hou vol het komt toch een keer uit blijf jezelf en stellig blijven dat jij het niet hebt!! Het lastige is dat de vork wel eens heel anders in de steel zit dan dat iedereen verwacht, maar tot dat het uitkomt zal iedereen daar wel een mening over hebben
je kunt een politie inlichten , maar verwacht er niet teveel van...bewaar alle sms,app jes etc
Sterkte want jij bent nu wel de zonde bok al geloof ik meteen dat het een naaistreek is -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:09

Beelden kun je versneld door spoelen.
En de snelheid weer normaal zetten als er iemand bij de plek is waar gestolen zou zijn.
Kost echt niet zoveel tijd.

En ik kan me helemaal vinden in het bericht van pien_2010.
Aanval is de beste verdediging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:09

Littera schreef:
Iedereen die over de politie begint: bedankt voor de tip, maar ik wil het liever zonder politie oplossen. Ik sta pas net op die stal, ik wil geen ruzie met de eigenaar en ik ben bang dat de politie erbij halen de boel nog verder zal laten escaleren.

Ik zeg niet dat je de politie moet vragen om langs te komen, je kan ook gewoon je verhaal vertellen en aan hen advies vragen hoe je dit kan oplossen zonder dat het verder escaleert. Je krijgt nu al zoveel whatsapp berichten, dat gaat echt niet minderen als je niets onderneemt. En hoe meer informatie dat je hebt, hoe rationeler je de zaken kan aanpakken.

Kijk, ofwel wil die vrouw je wegpesten, ofwel heeft die vrouw een psychisch probleem en trigger jij iets in haar, of het is gewoon een moeilijke dame, maar wat ook haar probleem is, dit soort houding hoef je niet te pikken. Je kan proberen om dit op een zachte manier op te lossen, maar je hebt al gemerkt dat je niet met haar in dialoog kan gaan. Laat je dit verder sudderen, dan loopt vroeg of laat je emmer over, dus moet je, nu je zelf nog rationeel kan denken, zorgen dat het stopt.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:11

Helaas gebeurt dit vrees ik meer dan je zou denken...vrouwen zijn meesters in emotionele agressie en sociale manipulatie helaas..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:12

Helemaal eens met pien_2010. Stalbaas staat toe dat ene klant de andere zo behandelt: onaanvaardbaar. Er is geen bewijs dus dit kan niet. Had je enig contact met de andere stalgenoten? Hoeveel mensen staan er?
Ook zij hebben een verantwoordelijkheid en zomaar de ander geloven is ook echt een gedrag waar je hen persoonlijk kunt op aanspreken.

Ik ben al kwaad in jouw plaats.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 16:13

pien_2010 schreef:
Goede adviezen langs zien komen en in dit geval denk ik de "aanval is de beste verdediging".
Dus contact zoeken voor advies met de politie vind ik een goed advies. Wellicht klacht in dienen vanwege smaad, zou ik zeker overleggen met de politie. Want dit gaat wel over jou en je goede naam en dit soort gerommel kan je jaren achtervolgen als je daar nu niet boven op gaat zitten. Je hebt kans dat als je klacht indient wegens smaad en je laat dat iedereen weten op stal dat het dan gauw over is.

Laat alleen je kastje open als je er zelf bij bent en controleer goed dat er niet al iets in zit. Deze vrouw lijkt erg jaloers en niet goed bij haar hoofd door zo ver te gaan met haar pesterijen en beschadigingen.

Dus stel je actief op en niet passief. Nooit dit soort beschuldigingen pikken. Je enkel en alleen richten op de mevrouw die jou beschuldigt van diefstal. Al die meelopers heb je niets aan, is verspilde energie.

Vooral op stal blijven komen en met opgeheven hoofd. Jij hebt niets gedaan. Punt uit. Denk niet dat dit met een sisser af loopt want dat zou een grote inschattings fout kunnen zijn. Hier spreekt de ervaringsdeskundige! Laat de boel maar met een grote klap escaleren en uit elkaar spatten, beter dan dat dit jaren in een moeras achtige modder je blijft achtervolgen, met alle gevolgen van beschuldiging die blijft staan van dien.

Je wordt niet gesteund door de eigenaar, dus moet je voor je zelf opkomen. Dit is echt heel ernstig, dit is karakter moord op jou, en daar mag jij met reden de hele stal voor op zijn kop zetten. Als iemand dit op mijn stal zou doen zou hij gelijk met bewijzen moeten komen om deze beschuldiging te staven en anders beschuldiging intrekken zo niet dan met onmiddellijke ingang spullen pakken en vertrekken. Want het is ongehoord om iemand zo maar te beschuldigen.

Neem iemand in de arm uit je familie/ vrienden kring die je hierbij kan ondersteunen. Iemand met veel ervaring en wijsheid c.q. advocaat, jurist, politie maakt niet uit. Dus hiermee niet alleen blijven lopen. Dit valt niet zachtjes zonder conflict op te lossen. Dus go jij en terug vechten ~~}> , zijn ze helemaal gek geworden ~~}>

:(:) :(:) Dit is gewoon heel erg vervelend.

Dankjewel voor je bericht. Ik ga nú de staleigenaar bellen en gewoon eisen dat in elk geval ik de beelden mag zien. Desnoods maak ik een filmpje van de versnelde versie, zodat ik zelf een kopie heb. Dat kan ik naar de vrouw en de anderen sturen, zodat ze zien dat er sinds donderdag niets is gebeurd. En ik heb geen idee of zoiets gebruikelijk is, maar ik ga ook aandringen op een "stalvergadering" hierover. Je hebt gelijk: ik heb niets fout gedaan en ik moet me niet weg laten pesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:14

Het lastige is dat TS officieel geen klant is van de stalbaas. Hij zal dus de andere vrouw eerder haar gelijk geven dan een bijrijdster. Eigenaresse van het bijrijdpaard van TS zal niet heel snel haar spullen weer inpakken en weggaan omdat er een probleem is met haar bijrijdster.

Ik zou heel duidelijk aan mevrouw vragen waar en wanneer de sporen gestolen zijn. Ze zal ze op een plek neer hebben gelegd en ze zal weten wanneer ze zijn verdwenen, dan kan je op de camera terugkijken naar dat moment. Als zij geen duidelijk moment kan noemen (denk op z'n minst bv dinsdagmiddag) dan heeft ze geen poot om op te staan en wordt het duidelijk dat ze de boel aan het verzinnen is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:15

Goed bezig! Laat je niet doen. Persoonlijk zou ik mijn tijd niet eens willen steken in die beelden. Dat kan die vrouw toch doen???

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:15

Doe dit samen met de eigenaar van je paard die je rijdt en die achter je staat. Met zijn tweeën sta je sterker. Gewoon daadkrachtig om haar hulp vragen en uitleggen dat deze karaktermoord niet zo maar mag gebeuren en vraag haar hulp.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:18

Ik durf te wedden dat de sporen gewoon bij mevrouw thuis liggen. Die zijn echt niet 'echt' verdwenen.

Naar de stalbaas toe is het een stuk duidelijker als je het via de eigenaar van je bijrijdpaard kan spelen. Hij zal geen klanten willen verliezen door gezeur met een bijrijdster, maar als een klant de kant van de bijrijdster steunt dan wordt het minder makkelijk om jou af te wimpelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 16:19

Daar heeft ts als bijrijder dus niets over te zeggen uiteindelijk.
Maar wat er al gezegd is: gooi juist de knuppel maar in het hoenderhok, zijn ze nu helemaal gek geworden!
Vind wel dat eigenaresse van paard, wat meer voor jou in de bres kan springen, het gaat tenslotte ook gedeeltelijk om haar goede naam, als ze op die stal nu al rond lopen te bazuinen dat de rechterhand van een instructrice een dief is.
Voordat je actie gaat ondernemen haal je alle losse spullen van jou daar weg en controleert of er niets van anderen bij jullie is geplaatst, ook wat achter slot zit.
Dan idd beelden opvragen, geeft hij ze niet, meld je dit en ga je ook direct naar de politie.
Succes!! Wat een hel waar jij zo even bent ingerold zeg.

Smudge

Ik zou iedereen die je blijft appen in een groep gooien en het volgende bericht sturen:

Graag wil ik dat NAAM aangifte doet van de zogenaamde diefstal. Dan zal de politie om de bewakingsbeelden vragen waaruit duidelijk zal worden dat ik de sporen niet gestolen heb.

De politie doet niets met een stel gestolen sporen, maar als zij zelf dreigt met diefstal om jou weg te jagen, dan bluf jij net zo hard mee en dan natuurlijk in een groepsgesprek waar iedereen het kan zien dat jij niets te verbergen heeft.

Ze zal heel wat uit te leggen hebben na haar eigen relletje als ze ineens geen aangifte wil doen.

anjali

Wat een vervelende vrouw. Kan het niet zijn dat die sporen gewoon kwijt zijn ,en dat ze weer gevonden kunnen worden?Op stal laat je zo vaak iets slingeren.