Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ongelijke bodem zorgt tegelijk dat ze leren hoe en waar ze hun voeten moeten zetten en zelf voelen hoe stevig ze staan. Naderhand kan je gewoon gaan draven en dat dan verder uitbreiden. Hoeven goed onderhouden en op tijd barstjes/brokken eraf laten vijlen zodat het niet gaat scheuren. Jinte schreef:En dat jouw paard niet zonder ijzers kan, betekent ook niet dat dat voor elk paard zo is. Nu geef ik als voorbeeld mijn paard, maar ken ook zat paarden die ijzerloos staan, waarvan een aantal vroeger wel ijzers hebben gehad, die nu probleemloos zonder ijzers over de verharde weg lopen.
Hier is ook voornamelijk verharding waar ik rij met o.a. ook kiezels. Ja, daar heeft hij tijdelijk gevoelig op gelopen. Kwestie van trainen, en anders vind ik persoonlijk hoefschoenen ook een goede optie. Ik vind namelijk niet dat als een paard te lang gevoelig/pijnlijk blijft lopen dat je maar door moet zeulen. Bij die van mij heb ik vooral veel gestapt over het harde om te hoeven sterker te maken, en per rit merkte ik gewoon dat het steeds beter ging. Dat is geen traject geweest van maanden, anders had ik wel een andere optie (hoefschoenen) gezocht.
Brainless schreef:Ik zou ook niet willen dat mijn dochter van 14 zelf de hoeven van haar paard(je) bij zou houden.
Ook niet met een simpele vijl.
maar we dwalen denk ik een beetje af. Ts moet vooral doen waar ze zich goed bij voelt ik gaf alleen een tip
Maartje1990 schreef:Brainless schreef:Ik zou ook niet willen dat mijn dochter van 14 zelf de hoeven van haar paard(je) bij zou houden.
Ook niet met een simpele vijl.
Dat kan natuurlijk. Betekend niet dat een 14 jarige daar niet toe in staat zou zijnmaar we dwalen denk ik een beetje af. Ts moet vooral doen waar ze zich goed bij voelt ik gaf alleen een tip