school,verzorgpony,verzorgshet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:10

anemoonlena schreef:
CENTRAAL!
de shet neem ik er sowieso bij, dus ik hoef niet meer te horen 'hou t bij een pony of doe de shet niet'

mvg

En de functie van het topic is dan...?
Maar als je de shet zo nodig wil verzorgen, moet je minderen/stoppen bij de ander, anders kom je niet uit met tijd.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:21

Strakke planning en keuzes maken.
Doe zelf een MBO niveau 4 opleiding, 1e jaars.
Rijd na mijn school 2a3 pony's. Ben rond 5 uur thuis van school gemiddeld.
Ik zorg dat ik mijn huiswerk maak en eet, ga 3 pony's rijden waarbij ik voor 1 pony ook nog naar een ander adres moet fietsen. Ik ben rond 21.00 thuis savonds en ga dan leren.
Heb ik veel tijd voor andere dingen? Nee.
Maar dit is iets waar ik mij goed bij voel en wat ik leuk vind.
Doe wat je denkt dat je moet doen, maar blijf er wel aan denken dat je school belangrijk blijft.

Destination

Re: school,verzorgpony,verzorgshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:26

Trouwens, TS , ben je niet wat oud voor de brugklas? Normaal ben je dan een jaar of 12/13 en geen 16.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:25

Stond eerst wel haar echte leeftijd, ik geloof dat kinderen in een oogwenk groot worden maar binnen een paar minuten? Nahhh

Ts, 1 tip... Luister vooral naar je ouders, die zitten niet in hartje puberteit en weten ook wat het beste van je is. Wat het beste is, is niet altijd de leukste optie ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:30

vuurneon schreef:
Stond eerst wel haar echte leeftijd, ik geloof dat kinderen in een oogwenk groot worden maar binnen een paar minuten? Nahhh

Ja, dat gebeurt wel vaker de laatste tijd :7

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 05:39

Als je nu nog in de brugklas zit en je net aan voldoende staat op havo, hoop ik dat je beseft dat het elk jaar moeilijker en meer word. Ook is het niet handig om die shet erbij te doen als je weet dat het bijna niet uitkomt met de tijd, maarja dat is je eigen keus.
je vraagt hoe het te combineren is; bijna niet, je moet nu keuzes gaan maken, of voor allebei de ponys gaan zorgen en amper tijd hebben, of het bij een pony houden en ook nog wat tijd over hebben.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 06:20

anemoonlena schreef:
Ibbel schreef:

En je weet in het weekend je huiswerk voor dinsdag en woensdag nog niet? :+

Er is maar één advies: hou het bij één paard, en schrap daar de helft van je tijd, dan heb je tijd voor je school. Nog een paard er bij is de beste manier om te blijven zitten, of op een school terecht te komen waar je niet wil komen. Keuze is aan jou. Het is jouw toekomst.

sorry dat ik t zeg, heel leif dat je reageert, maar ik schreef er duidelijk bij dat ik niet wou horen dat ik moet stoppen met paardrijden, die shet, moet ik erbij doen, prive redenen.

Nouja, dan word het later in de McDonalds werken he ;). Niet dat dat verkeerd is, maar als je toch wat anders of hoger opgeleid werk wilt dan schoonmaker, horeca, lopende band werk, kassamedewerker etc zul je toch iets van een opleiding moeten hebben. Je kan beter nu investeren in school, in een goede opleiding en een goede toekomst, dan tijd investeren in verzorgpaarden die je in de toekomst niet eens meer zult hebben.

Werken als manager, jurist, leerkracht, apotheker, dierenartsassistent of 1 van de vele andere opgeleide banen verdient toch wel wat meer dan werken bij een supermarkt.

Ik ga er vanuit dat je op latere leeftijd graag een eigen paard wilt? Dat word moeilijk of dat is bijna onmogelijk met een laag inkomen.

Het lijkt nu allemaal zo belangrijk, de paarden, maar school is toch echt veel belangrijker. Dat is niet hetgene wat je wilt horen, maar het is wel zo.

Als je in de eerste al slecht staat op Havo niveau moet je toch keihard je best gaan doen of wat niveautjes gaan zakken, want dan zit je niet op de goede plek. Per jaar word het alleen maar moeilijker, niet makkelijker.

Je hoeft niet te stoppen met paardrijden, maar paardrijden moet niet meer op nummer 1 staan, school moet dat.

Je weet vrijdag al wat voor huiswerk je voor de komende week moet doen, niet alleen maandag. Maak dan het huiswerk voor de hele week, of als dat teveel is, voor de halve week dus maandag, dinsdag en woensdag.

Ben je niet zo van een hele week vooruit werken dan doe je het om de dag.

Zondag ga je rijden en maak je ook huiswerk voor maandag en dinsdag. Dan kan je maandag paardrijden want dinsdag is af. Op dinsdag ga je niet rijden en maak je huiswerk voor woensdag en donderdag. Dan kan je woensdag weer paardrijden. Donderdag maak je huiswerk voor vrijdag. Op vrijdag kan je dus weer paardrijden en je hebt de hele zaterdag en zondag nog voor huiswerk.

Met leren moet je toch al weken van te voren beginnen. Tijdens de les goed opletten en samenvattingen maken is super belangrijk. Die samenvattingen kan je dan leren en omdat het je eigen zijn en niet van een vriendin leert het sneller en beter.

Je moet echt gaan plannen, plannen en plannen.

Probeer gewoon in ieder geval meer aan school te besteden.

En lukt het allemaal niet en blijven je cijfers laag, huiswerkbegeleiding kan heel fijn zijn. Dan heb je niet echt andere opties meer.

Je hoeft ook niet elke dag te rijden. Als je 3x per week begeleiding krijgt houd je nog 2 dagen per week over om te rijden, plus het weekend, dat is 4x in de week rijden. Zo erg is dat toch niet? 4x is nog steeds heel erg veel.

Een uur huiswerk per dag is op havo niveau wel echt laag. 2 uur vind ik wat meer een normale tijd om aan huiswerk te doen, of denk ik dan te hoog bokkers? Eerste klas havo was een tijdje terug voor me :D

Je moet in ieder geval iets gaan doen TS, want je cijfers gaan niet magisch omhoog.

Een extra verzorgpaard zou ik er zeker niet bij nemen. Zou ik als ouder niet eens toestaan.

Of je moet werken in de Mac een erg tof baantje vinden, kan ook. Ik kom graag over een paar jaar langs om een patatje bij je te bestellen.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 21:59

Destination schreef:
Trouwens, TS , ben je niet wat oud voor de brugklas? Normaal ben je dan een jaar of 12/13 en geen 16.

ik heb dat 16 ingevoerd, omdat ik allen maar kritiek kreeg op mijn leeftijd, en 13

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 22:01

Destination schreef:
anemoonlena schreef:
CENTRAAL!
de shet neem ik er sowieso bij, dus ik hoef niet meer te horen 'hou t bij een pony of doe de shet niet'

mvg

En de functie van het topic is dan...?
Maar als je de shet zo nodig wil verzorgen, moet je minderen/stoppen bij de ander, anders kom je niet uit met tijd.

als je goed leest, zie je dat dit topic beodelt was hoe ik dit kon combineren, niet of ik mijn vezorgshet weg moet doen ofzo, t valt te combineren, mijn cijfers zijn trouwens geluk weer omhoog!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:02

Ik had wat tips gegeven, had je dat gezien?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:06

Maar als je weet dat het te combineren valt, weet je toch ook hoe? Anders weet je niet dat het kan. :)*

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:22

Dat is magisch snel, de cijfers weer omhoog... In twee dagen. Knap hoor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:26

Dit valt niet te combineren. Ik zie niet in waarom je verplicht een shet moet verzorgen. Wil je je school halen of niet? Je moet je prioriteiten stellen... Je hoeft echt niet te stoppen met rijden, maar je hebt het nu al druk, en haalt het al misschien niet. Nagaan als er straks nog minder tijd is voor huiswerk en leren. Meis, paarden zijn leuk, maar een paard is het niet waard om te blijven zitten.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 00:43

anemoonlena schreef:
vuurneon schreef:
Wat zeggen je ouders? :)

Ik denk dat je zelf het antwoord ook wel weet en wat het verstandigst is :)

mijn ouders willen mij op huiswerk begeleiding zetten,
maar dat is minimaal 3x per week en dat past niet

Huiswerkbegeleiding is een plek, vaak dichtbij school, waar jij je huiswerk maakt en ze je helpen met plannen. Mijn beide broers hebben huiswerkbegeleiding gehad omdat ze er moeite mee hebben te plannen en teveel bezig zijn met hun hobby, wat bij jou ook het geval lijkt te zijn. Door de huiswerkbegeleiding moesten ze er verplicht een uur extra op school mee bezig blijven, maar dit uur hoefden ze dan niet thuis bezig te zijn. Ook waren ze vaak intensiever bezig met schoolwerk.

Ik denk wel dat huiswerkbegeleiding je kan helpen met plannen en dat is misschien drie uur per week, maar die uren ben je bezig met spullen die dan thuis niet hoeven. Het kost geen extra tijd wat betreft werk, maar een verplicht tijdstip op vaste dagen waar mensen je helpen met je planning waardoor je uiteindelijk meer tijd overhoudt.

Als je de pony er per se naast moet nemen, zou ik uit gaan kijken na een verzorgster die je eventueel een handje bij kan steken wanneer school even pittig wordt (rondom toetsweken etc.) of wanneer je in tijdsnood zit. In jouw geval zou ik het je afraden alleen de zorg voor een shetlandpony erbij op te pakken en eventueel, wanneer dat kan, minder rijden bij je verzorgpony.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 01:04

Het is te combineren, maar dan zul je heel strak moeten plannen en heb je geen/weinig tijd om een keer rustig aan te doen omdat je hele dag vol zit. Als je dit leuk vind en aankan op lange termijn is het vast te doen. Ik ben ook havo gaan doen in plaats van vwo omdat ik fanatiek door wilde gaan met de paarden :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 01:36

anemoonlena schreef:
Ibbel schreef:
[qu="anemoonlena"]
ik heb op dee school (heel fijn) heel weinig huiswerk op maandag, dus heb ik niet zo veel aan de tijd in t weekend
[/]

Er is maar één advies: hou het bij één paard, en schrap daar de helft van je tijd, dan heb je tijd voor je school. Nog een paard er bij is de beste manier om te blijven zitten, of op een school terecht te komen waar je niet wil komen. Keuze is aan jou. Het is jouw toekomst.

sorry dat ik t zeg, heel leif dat je reageert, maar ik schreef er duidelijk bij dat ik niet wou horen dat ik moet stoppen met paardrijden, die shet, moet ik erbij doen, prive redenen.

leren op stal boeken mee en daar leren terwijl je lekker bij de beestjes zit

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:52

franka75 schreef:
ik heb op dee school (heel fijn) heel weinig huiswerk op maandag, dus heb ik niet zo veel aan de tijd in t weekend
[/]

sorry dat ik t zeg, heel leif dat je reageert, maar ik schreef er duidelijk bij dat ik niet wou horen dat ik moet stoppen met paardrijden, die shet, moet ik erbij doen, prive redenen.[/quote]
leren op stal boeken mee en daar leren terwijl je lekker bij de beestjes zit[/quote]

heel erg bedankt voor deze tip~!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:54

ElineS schreef:
Dat is magisch snel, de cijfers weer omhoog... In twee dagen. Knap hoor.

haha nee, ik heb proefwerkweek gehad en heb voldoendes gehaald, heb de resultaten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:44

graag gedaan hoor

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:20

Tja als ik je ouders was dan ging je op huiswerkbegeleiding en pas als je tijd naast school over had mocht je die bij de paarden doorbrengen. Niet andersom..

Om te voorkomen dat je ouders dat idee in hun hoofd krijgen kan ik je alleen maar aanraden om rete efficient te gaan leren. Elk rustig minuutje op school aan je huiswerk besteden en leren. In het weekend al je huiswerk voor de week erop vooruit gaan maken. Zo krijg je je cijfers omhoog en houd je je ouders tevreden en tevreden ouders betekent waarschijnlijk meer tijd die je bij de paarden mag doorbrengen.