bigone schreef:Maar wanneer jij zegt dat je in vier maanden één keer hebt kunnen rijden terwijl dit waarschijnlijk wel de bedoeling was voor je haar kocht dan zit er toch iets niet goed. En een paard spiegelt, zonder meer.
Dus bij een dominante dame een onzekere baas die graag alles zo goed mogelijk wil doen, dat gaat negen van de tien keer fout. Die ene keer dat het wel lukt heb je ook een vriend voor het leven, wil je dit dan moet je jezelf aanpakken, word jij de zelfverzekerde baas die beseft dat je met lief zijn er alleen niet komt dan kan het best wel veranderen(nogmaals, zolang er geen lichamelijke problemen zijn) en het aanbod dat je van iemand hier op bokt kreeg, pb maar en ik kom, neem het aan want minder kan het toch niet worden. Soms is een andere blik op je paard en vooral hoe jij het zou kunnen doen al heel verhelderend. Doe er je voordeel mee want je hebt toch niets te verliezen. Twijfelkonten , daar is elk paard zo klaar mee.
En wat betreft sterke merrie, ook die heeft behoefte aan leiderschap, waarschijnlijk nog veel meer dan die aardige goedzak waar je wel alles mee kunt. En scheve heupen?? Als de afwijking zo ernstig is dat je er misschien helemaal niet mee kunt fokken dan kun je er ook niet op rijden dus dat zal wel meevallen.
Ik ben onzeker ja, mar normaal gezien niet. Maar zij steigert elke keer opnieuw in het begin... Ik zou wel is willen weten hoe jullie dan nog zelfzeker kunnen zijn als je paard zoveel steigert. Op dit moment doet ze dit al veel minder, ik moet gewoon het vertrouwen terug zoeken. Ik heb al veel paarden onder mijn hoede gehad, maar dit is eentje waar ik nog veel van en kan leren.