Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. CarolineCF schreef:Ik zou het niet doen. Windkracht 6 + windstoten. Dat is echt niet leuk voor een paard.
ikke schreef:xxVon schreef:Ik heb m'n paasrit ook afgezegd, jammer had al geld uitgegeven aan onze outfit. Maar is alleen voor plezier en veiligheid gaat echt voorop.
Als er een code geel/oranje/rood is afgegeven dan ben je toch ook niet verzekerd met een aanhanger als je schade aan andere toebrengt?
Waar staat dat in welke voorwaarden?? Dan weten we tenminste welke verzekeraar we NIET moeten hebben.
Maar los daarvan, het is jouw paard wat je op de wagen hebt; zo'n B-rijbewijsgebakje blijft toch een wanna-bee-dingie (mijn kleine vrachtautootje woog leeg al 3600kg en ook daarmee ging ik niet rijden bij harde wind) en ook al loop je dan geen fysieke schade op dan heb je nog altijd het risico dat je paard de volgende keer denkt: stop jij dat autootje maar ergens waar de zon niet schijnt, ik doe niet meer mee.....
xxVon schreef:ikke schreef:Waar staat dat in welke voorwaarden?? Dan weten we tenminste welke verzekeraar we NIET moeten hebben.
Maar los daarvan, het is jouw paard wat je op de wagen hebt; zo'n B-rijbewijsgebakje blijft toch een wanna-bee-dingie (mijn kleine vrachtautootje woog leeg al 3600kg en ook daarmee ging ik niet rijden bij harde wind) en ook al loop je dan geen fysieke schade op dan heb je nog altijd het risico dat je paard de volgende keer denkt: stop jij dat autootje maar ergens waar de zon niet schijnt, ik doe niet meer mee.....
https://www.onna-onna.nl/blog/wanneer-b ... tormschade
Had t hier vandaan, omdat je zelf t risico neemt tegen een advies in weg te gaan met aanhanger
ikke schreef:xxVon schreef:
https://www.onna-onna.nl/blog/wanneer-b ... tormschade
Had t hier vandaan, omdat je zelf t risico neemt tegen een advies in weg te gaan met aanhanger
Iedereen kan vanalles schrijven, maar dit is dus iemand wind in de broek jagen door geraffineerd ge(mis)bruik van termen.
Als je aanhanger schade veroorzaakt ben je namelijk ALTIJD aansprakelijk!
Ik wil graag de algemene voorwaarden zien waarin een maatschappij het lef heeft om expliciet die aansprakelijkheid af te wijzen!
Die waarschuwingen hebben namelijk helemaal geen juridisch kader. Het zijn aanwijzingen om verstandig gedrag aan de dag te leggen, zoals TS doet.
tandlozemum schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik heb besloten om niet te gaan.
Erg jammer, maar ik ga geen onnodig risico lopen met mijn pony voor een leuke middag. Ik wil graag nog heel veel leuke dagen met hem hebben in de toekomst, en onnodig risico lopen past daar niet bij.
Ess_Ramona schreef:Wij organiseren een middag om nieuwe proeven te rijden, maar ik twijfel of veel mensen nog komen met dit weer.
Ga er zo heen met mijn autootje, maar ik vrees dat ik al moeite heb om er te komen.
Hier in de Achterhoek waait het behoorlijk
Janneke2 schreef:Er is hoe dan ook een algemene regel in verzekeringsland: bij roekeloos gedrag en bij het nemen van risico's waarvan je redelekerwijs op de hoogte had kunnen zijn wordt niet uitgekeerd.
Dat is geen kwestie van 'dan ga ik naar een andere verzekeraar' - dit doen ze allemaal.
(Tenzij je stuntvrouw bent, maar dat zijn hoge premies.)
FriesWytske schreef:tandlozemum schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik heb besloten om niet te gaan.
Erg jammer, maar ik ga geen onnodig risico lopen met mijn pony voor een leuke middag. Ik wil graag nog heel veel leuke dagen met hem hebben in de toekomst, en onnodig risico lopen past daar niet bij.
Lezen mensen het hele topic wel ????????????