2e paasdag met de wagen weg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:04

Gewoon even kijken hoe de wind dan is... en bij twijfel niet doen

Klokjes

Re: 2e paasdag met de wagen weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:24

Ik laat mijn paard ook nog een dagje langer op vakantie staan. We moeten terug naar Schoorl. En daar is het windkracht 7 / 8.
Nu voor mezelf maar even kijken of ik vrij regelen voor morgen zodat ik hem tussen de spitsen door terug kan brengen ;).

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:27

ze waarschuwen niets voor niets dat je niet met een aanhanger of caravan de weg op moet gaan, trailer is toch ook een aanhanger....

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:28

Ik zou het niet doen. Windkracht 6 + windstoten. Dat is echt niet leuk voor een paard.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:34

CarolineCF schreef:
Ik zou het niet doen. Windkracht 6 + windstoten. Dat is echt niet leuk voor een paard.

Niet alleen voor het paard.
Ik ben met dergelijke wind eens gaan rijden met een geleende Twingo. Ik wist dat er een windvlaag zou komen omdat ik uit de beschutting van een bos kwam dus ik ging al tegen de zijstreep rijden en alsnog eindigde ik tegen de middenstreep door de windvlaag, ondanks de correctie die ik al ingezet had (was allemaal nog heel voorspelbaar).

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:36

ikke schreef:
xxVon schreef:
Ik heb m'n paasrit ook afgezegd, jammer had al geld uitgegeven aan onze outfit. Maar is alleen voor plezier en veiligheid gaat echt voorop.

Als er een code geel/oranje/rood is afgegeven dan ben je toch ook niet verzekerd met een aanhanger als je schade aan andere toebrengt?

Waar staat dat in welke voorwaarden?? Dan weten we tenminste welke verzekeraar we NIET moeten hebben.

Maar los daarvan, het is jouw paard wat je op de wagen hebt; zo'n B-rijbewijsgebakje blijft toch een wanna-bee-dingie (mijn kleine vrachtautootje woog leeg al 3600kg en ook daarmee ging ik niet rijden bij harde wind) en ook al loop je dan geen fysieke schade op dan heb je nog altijd het risico dat je paard de volgende keer denkt: stop jij dat autootje maar ergens waar de zon niet schijnt, ik doe niet meer mee.....

https://www.onna-onna.nl/blog/wanneer-b ... tormschade
Had t hier vandaan, omdat je zelf t risico neemt tegen een advies in weg te gaan met aanhanger

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:38

TS heeft al besloten niet te gaan. Staat in haar laatste bericht in dit topic.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:45

xxVon schreef:
ikke schreef:
Waar staat dat in welke voorwaarden?? Dan weten we tenminste welke verzekeraar we NIET moeten hebben.

Maar los daarvan, het is jouw paard wat je op de wagen hebt; zo'n B-rijbewijsgebakje blijft toch een wanna-bee-dingie (mijn kleine vrachtautootje woog leeg al 3600kg en ook daarmee ging ik niet rijden bij harde wind) en ook al loop je dan geen fysieke schade op dan heb je nog altijd het risico dat je paard de volgende keer denkt: stop jij dat autootje maar ergens waar de zon niet schijnt, ik doe niet meer mee.....

Had t hier vandaan, omdat je zelf t risico neemt tegen een advies in weg te gaan met aanhanger

Iedereen kan vanalles schrijven, maar dit is dus iemand wind in de broek jagen door geraffineerd ge(mis)bruik van termen.
Als je aanhanger schade veroorzaakt ben je namelijk ALTIJD aansprakelijk!

Ik wil graag de algemene voorwaarden zien waarin een maatschappij het lef heeft om expliciet die aansprakelijkheid af te wijzen!
Die waarschuwingen hebben namelijk helemaal geen juridisch kader. Het zijn aanwijzingen om verstandig gedrag aan de dag te leggen, zoals TS doet.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:53

ikke schreef:
xxVon schreef:

Iedereen kan vanalles schrijven, maar dit is dus iemand wind in de broek jagen door geraffineerd ge(mis)bruik van termen.
Als je aanhanger schade veroorzaakt ben je namelijk ALTIJD aansprakelijk!

Ik wil graag de algemene voorwaarden zien waarin een maatschappij het lef heeft om expliciet die aansprakelijkheid af te wijzen!
Die waarschuwingen hebben namelijk helemaal geen juridisch kader. Het zijn aanwijzingen om verstandig gedrag aan de dag te leggen, zoals TS doet.

Oké duidelijk, deze verzekeraar is zichzelf dus aan het indekken oid. Ikzelf heb over dit soort zaken weinig kennis

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:56

Tussen 12 en 18.00 uur moet je niet de weg opgaan met caravan,trailer enz.zeggen ze net op de radio.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:58

tandlozemum schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb besloten om niet te gaan.
Erg jammer, maar ik ga geen onnodig risico lopen met mijn pony voor een leuke middag. Ik wil graag nog heel veel leuke dagen met hem hebben in de toekomst, en onnodig risico lopen past daar niet bij.

Lezen mensen het hele topic wel ????????????

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:00

Er is hoe dan ook een algemene regel in verzekeringsland: bij roekeloos gedrag en bij het nemen van risico's waarvan je redelekerwijs op de hoogte had kunnen zijn wordt niet uitgekeerd.

Dat is geen kwestie van 'dan ga ik naar een andere verzekeraar' - dit doen ze allemaal.

(Tenzij je stuntvrouw bent, maar dat zijn hoge premies.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:18

Mariska14015 schreef:
Ik moet vandaag voor een wedstrijd 5 minuutjes met de trailer. Wat raden jullie aan? Het is een eenpaardstrailer...

Hier is de wedstrijd in ZH afgelast vanwege de storm.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:20

TAO → PP

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:21

Wij organiseren een middag om nieuwe proeven te rijden, maar ik twijfel of veel mensen nog komen met dit weer.
Ga er zo heen met mijn autootje, maar ik vrees dat ik al moeite heb om er te komen.
Hier in de Achterhoek waait het behoorlijk

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:47

Ess_Ramona schreef:
Wij organiseren een middag om nieuwe proeven te rijden, maar ik twijfel of veel mensen nog komen met dit weer.
Ga er zo heen met mijn autootje, maar ik vrees dat ik al moeite heb om er te komen.
Hier in de Achterhoek waait het behoorlijk

Zag dat het ivm de harde wind in varsseveld al afgelast was

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:51

Ben op de Sgw Chaam
Wedstrijd gaat Door.
Ik rij pas terug na 18.00 als de wind is gaan liggen
Vrachtwagen had vanochtend al laat van de wind

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:00

Ik heb mijn wandeling voor vandaag ook afgelast, better safe than sorry!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:26

Janneke2 schreef:
Er is hoe dan ook een algemene regel in verzekeringsland: bij roekeloos gedrag en bij het nemen van risico's waarvan je redelekerwijs op de hoogte had kunnen zijn wordt niet uitgekeerd.

Dat is geen kwestie van 'dan ga ik naar een andere verzekeraar' - dit doen ze allemaal.

(Tenzij je stuntvrouw bent, maar dat zijn hoge premies.)

Ik mocht willen dat de verzekeraars alle sleurhut ongelukken bij code oranje/rood voor storm konden uitsluiten, maar zo werkt het helaas toch niet.
Ondanks alle waarschuwingen krijg je dat juridisch niet waterdicht.

Edit: wat Onna Onna aangeeft in die blog, is dat je die schades niet op je beperkt casco kan claimen als zijnde stormschade (dus zonder BM verlies). Maar op WA gewoon gedekt. Zolang het geen WAM uitsluiting is, kan geen enkele verzekeraar een WA schade zomaar afwijzen.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:18

FriesWytske schreef:
tandlozemum schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb besloten om niet te gaan.
Erg jammer, maar ik ga geen onnodig risico lopen met mijn pony voor een leuke middag. Ik wil graag nog heel veel leuke dagen met hem hebben in de toekomst, en onnodig risico lopen past daar niet bij.

Lezen mensen het hele topic wel ????????????

Er was nadat de TS hd gemeld niet te gaan, nog iemand die zich vanochtend afvroeg of ze wel de weg op moest gaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 15:50

Op het nieuws werd gemeld dat er toch enkele caravans vd weg waren gewaaid ondanks de waarschuwingen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:17

TS, prima besluit toch?

Ik ging tegen de middag een pony wegbrengen, maar ben dat vanochtend vroeg (was nu ook echt gooi pony uit trailer en weer weg) wezen doen ivm de voorspelling, woei toen wel maar niet overmatig. Heb wel de marathon wagen voorop de trailer laten staan, normaliter haal ik die eraf als ik niet ga mennen, maar extra kilo's leken me nu wel handig.
Was in ZH en ik moest redelijk aan de kust zijn.
Daarna nog met mijn paard wezen rijden, toen woei het uiteindelijk al stuk harder en kwamen er allerlei voorwerpen langs ons heen gewaaid, blij dat die zo braaf is. (hoewel ook hij nu wel getriggerd was)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:54

ik kon vandaag prima met de auto (geen trailer) op pad maar eenmaal
bij mjn weiland viel er een boom om
serieuze storm dus!

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:00

Ben toch vandaag gewoon op pad gegaan en is gelukkig prima verlopen. Het is grotendeels ook wel beschut met huizen en dergelijke. Bedankt iedereen!