Voor welk ras ga jij hierna?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:12

Ik heb een haflinger gehad en nu een arabisch volbloed, een eventueel volgend paard zou zeker weer een arabisch volbloed worden!
Mijn hafje was echt mijn grote liefde, maar dit ras heeft als ras mijn hart gewonnen.. uiterlijk maar vooral in hun karakter.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:18

Ik heb nu een groninger een superpaard. In eerste instantie zou ik wel weer een groninger willen, maar dan van dezelfde afstamming (onno S) vind die maar eens zonder Gerlinus bloed.
Dus het wordt een ander ras. Mijn groninger staat op een haflingerstal en die man heeft juwelen van haflingers. Maar een mooie grote fjord lijkt me ook wel wat.

Spekkie01

Re: Voor welk ras ga jij hierna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:22

Ik wil er eigenlijk niet eens over nadenken. Heb 2 paarden verloren in 3 jaar en hoop dat deze nog heel lang bij me blijft.

Ik heb er toen ook over nagedacht en kwam met alles thuis waar ik niet voor ging. Wilde een effen quarter, bij voorkeur donker zonder aftekeningen en kwam thuis met Amerikaanse appaloosa wit met stippen.

Heeeeel stiekem droom ik nog steeds van mijn donkere luxe quarter en dat terwijl ik zeer blij ben met mijn gestippelde varkentje.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:31

Ik heb een sportpaard gehad en ben nu op zoek naar een haflinger. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:38

Ik heb een Ijslander en hoop dat ze nog heel lang bij mij blijft. Een droom over een toekomstig paard heb ik niet, omdat ik heel gelukkig met haar ben.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:44

Ik had jaren lang een haflinger mijn maatje en soulmate bij het zien van zijn foto word ik nog emotioneel.
jaren had ik geen paard tot het paard van mijn man een bruggetje sloeg naar mijn hart....het was een trekpaard. toen die overleed aan koliek wilde ik weer wel wat....dat werd na omzwervingen een konik pony anders als alle voorgangers...dwarser,eigenwijzer en nog verder van mijn ideaalplaatje dan ooit....
Maar wat ben ik gelukkig als ze hinnikend naar me toekomt lopen.
Wat hierna....nou ze was nog drachtig ook en kreeg een mooi luxe bont veulen....ook alles wat ik niet zocht, maar het werd me letterlijk in het weiland geworpen!
Gelukkig, nee dol gelukkig ben ik met mijn 2 ponys *\%/*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:47

Hierna weer een KWPNer van het Gelderse Type.
Net als nu dus.

Als er iets heel anders zou komen. Dan een Achal Tekinner. Toooootaaaaaal iets anders maar heb ik altijd mooie dieren gevonden.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-03-16 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:47

Mijn eerst pony was een new forest en ik wilden altijd graag een fries. Die ik nu dus ook heb. Wat het hierna gaat worden is lastig. Ik denk toch weer een fries en anders weet ik het niet zoveel leuke rassen dat ik het moeilijk vindt om er echt een naast de fries uit te kiezen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:48

Volledig onrealistisch zou ik voor een homozygoot champagne, homozgoot tobiano, frameovero paintmerrie met een goede stevige compacte bouw, mooie bloedlijnen en top karakter willen gaan. Tja die zijn er niet vrees ik en anders onbetaalbaar.

Ik zou na mijn geweldige ruin graag willen gaan fokken. Duurt nog zeker 20 jaar want zo oud gaat ruintje zeker worden en twee wil ik niet ivm tijdgebrek :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:33

Simpel! Gewoon weer een grote maats vosbonte shetlander. Of wellicht een grote nmprs. Duitse classics spreken mij ook wel aan, dus wie weet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:39

Simpel... Een paard van minstens 1m45 en Max 1m60 groot. Ras,kleur, type, geslacht of afkomst heeft geen belang. Karakter moet wel braaf zijn.

Hoop dat ik de eerste 15jaar geen nieuw paard hoef te kopen. Aangezien mijn new Forestje nu nog maar bijna 2 jaar en 9mnd is.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:42

Een Fries... Die had ik al wel. Maar mijn andere (deels Gelderse) ruin was niet zo flexibel Als het gaat om integreren van Friezen in Gelderland.

Of een grote fjord om lekker mee in de bossen te crossen.

Buddyloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:46

het paard zou mn eerste eigen worden. maar dan denk een haflinger of een kwpn'er.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:51

Ik ben een grote Haflingerfan, (en ik heb nu een prachtige) maar ik denk niet dat ik na haar nog voor een Haflinger kan gaan omdat ik dan te veel ga vergelijken.. Ik denk dat áls ik ooit weer voor een paard ga kijken het een Welsh-achtig paardje wordt.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:05

De volgende gaat normaal het veulen van mijn eigen merrie worden :)

Als dat toch niet moest doorgaan, zal het wellicht een IJslander worden

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:20

Ik kan hier echt nog niet over nadenken...

Heb nu een draak van een pony die bij mij blijft tot haar dood. Met vreemde mensen kan ze niet overweg dus dat wil ik haar niet aan doen.

Enige eis voor een volgende heb ik dat hij/zij of iets groter is, of grover gebouwd(haflinger of fjord oid) verder wil ik echt kijken voor de klik...

Deze pony via via kunnen kopen waardoor ik een betrouwbaar adres had waar ik altijd bij terug kan komen. Ze zat als t ware al ergens in de familie. :)

stiekem lijkt me zo'n arm zieltje (wat mishandeld is of uit het buitenland komt) opknappen ook heel leuk. Alleen ook erg veel werk.

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:21

Mijn Zangersheide ruin is twee maanden geleden overleden. Nog niet toe aan een andere, maar de volgende wordt of weer een 'gewoon' rijpaard (KWPN o.i.d.) of een 'familie-pony'. Grote Connemara of zo.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 16:23

Oh ik zie dat ik mijn vraag een beetje verkeerd gesteld heb hahaha.
Want, wat zou je als tweede paard willen (of derde, vierde, vijfde etc.)
Naast je huidige paard(en). :)

Nee, ik moet er ook niet aan denken, dat Athos wegvalt. :\
Maar ik zie weleens paarden, waar van ik denk: goh, dat is ook wel iets voor de toekomst!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:26

Ik had eerst een connemara x Engels volbloed. Daarna een haf x tinker. En nu ben ik op zoek naar een tinker. .

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:28

Oh hiernaast! :D

Ze staat al een poos alleen. Gaat verder echt prima. Zodra ze een ander paard zien moet er geknokt worden namelijk.. :')

Al vind ze haar overbuurman wel leuk! Maar das nog een baby..

Toch zou ik zelf een groter paard erbij willen, zodat je samen kan rijden ect. Alleen mijn pony is hoteldebotel van shetjes.. Dus daar ben ik nog niet over uit.. Een ander groter paard zal ik dan ook 'samen' met haar kiezen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:34

Ik zou weer een warmbloed sportpaard type willen. Maar wel graag eentje die wat braver is dan mijn huidige paard (welke overigens nooit meer weg gaat).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:35

Geen, ik wacht tot de huidige is gaan hemelen (en hij mag daar nog jaren mee wachten uiteraard) en dan is het klaar :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-03-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:36

Sinds een week me eigen pony.

Ik was op zoek naar een sport type, slank liefst kwpner.

Ik kwam thuis met een fell pony hahahaha...

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:43

Mijn volgende paard is in de maak! :)) Een veulentje van mijn stevige haflinger. Wat ik ook gave paarden vind zijn deze paarden:

Afbeelding

Ben alleen bang dat ze in deze kleur niet veel te vinden zijn. Of wat meer bont vind ik ook wel leuk. In ieder geval met een lichte beige kleur :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:47

Leuk topic! Soms denk ik, had ik maar een tinker. Mijn paard is namelijk vrij druk en zou het heerlijk vinden om een wat koeler dier te hebben. En ik vind tinkers geweldige dieren.
Ijslanders vind ik ook erg leuk, helaas ben ik vrij lang en vind ik dat weer niet mooi passen