Vrijheid is blijheid! Teugelloos springen en meer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_suzannedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:22

LDRD schreef:
Suzanne is een superbijrijdster :j . Zappa weet er ook alles van :D .

Haha dankje loes!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:25

Superleuke foto's! Heerlijk om zo met je paard bezig te zijn!

Toch vind ik ook dat je met sommige oefeningen onnodig en ondoordachte risico's neemt. Zoals het naast je paard hangen, circling game staande op een wankele ton ...

De vergelijking met trick riding gaat niet op, omdat ze daar speciale zadels voor gebruiken met aparte bevestingslussen en beugels waar je bij een val snel uit kunt. Goede voorzorgsmaatregelen zijn het halve werk! Het afdoen met dat er meer gevaarlijke dingen zijn is een beetje makkelijk ....

Ook als je die risico's niet neemt kun je nog genoeg leuke oefeningen doen! En is ook veiliger voor je paard! Horsemanship is ook risico's goed kunnen inschatten. ;-)

Maar verder, hartstikke leuk! :-)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 10:33

simodi schreef:
Superleuke foto's! Heerlijk om zo met je paard bezig te zijn!

Toch vind ik ook dat je met sommige oefeningen onnodig en ondoordachte risico's neemt. Zoals het naast je paard hangen, circling game staande op een wankele ton ...

De vergelijking met trick riding gaat niet op, omdat ze daar speciale zadels voor gebruiken met aparte bevestingslussen en beugels waar je bij een val snel uit kunt. Goede voorzorgsmaatregelen zijn het halve werk! Het afdoen met dat er meer gevaarlijke dingen zijn is een beetje makkelijk ....

Ook als je die risico's niet neemt kun je nog genoeg leuke oefeningen doen! En is ook veiliger voor je paard! Horsemanship is ook risico's goed kunnen inschatten. ;-)

Maar verder, hartstikke leuk! :-)

Volgens mij is dat precies wat we doen..
Inschatten wat er op dat moment wel of niet gevaarlijk is.. inschatten wat er op dat moment wel en niet een risico vormt.

Zoals ik al aangaf.. Billy was heel relaxed.. Er zijn dagen bij dat je dit soort dingen absoluut niet kunt doen omdat hij erg vrolijk, jolig of baldadig is..
Het is dus inderdaad goed inschatten wat je wanneer kunt doen..

Ik zie het niet als onnodige risico's uithalen..
Ik zie het als jezelf uitdagen en prikkelen en kijken wat er haalbaar is (kijkend naar het moment)..

Misschien was de vergelijking met Trick riding niet op zijn plaats qua harnachement, maar in feite voeren ze nog gekkere acties uit... Die ook gevaarlijk kunnen zijn in galop..
Dit was in stilstand..

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:44

Wat een geweldige fotos!
Het plezier en de harmonie stralen eraf!

Reeltje_5

Re: Vrijheid is blijheid! Teugelloos springen en meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:47

Leuk zeg wat een leuk duo!
En pff je moet wel een beetje lol kunnen hebben in je leven hoor :')

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:15

Ja hoor........het is héél gevaarlijk allemaal...........
Zucht, jullie zullen het best allemaal wel weten lijkt me.

Inmiddels ben ik stram en op leeftijd, maar wat ik en mijn vriendinnen vroeger wel niet allemaal met de pony's hebben uitgehaald, dát was gevaarlijk!! ( en kwamen we er bont en blauw onder vandaan, dan waren we altijd nog "van de fiets gevallen " nóóit van onze pony's )

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:25

RaafSmits schreef:
Ja hoor........het is héél gevaarlijk allemaal...........
Zucht, jullie zullen het best allemaal wel weten lijkt me.

Inmiddels ben ik stram en op leeftijd, maar wat ik en mijn vriendinnen vroeger wel niet allemaal met de pony's hebben uitgehaald, dát was gevaarlijk!! ( en kwamen we er bont en blauw onder vandaan, dan waren we altijd nog "van de fiets gevallen " nóóit van onze pony's )

_/-\o_
Leven is gevaarlijk :=

Rene62

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:30

wat ontzettend leuk. En ook mooi om zo samen bezig te zijn. Top.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:32

Ziet er heel erg leuk uit hoor :D
En volgens mij is het juist goed om dit soort dingen gecontroleerd te oefenen, dan weten pony en zij wat er wel en niet kan wanneer ze onverwachts een keer wegglijdt.

Chrstine_vdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:49

Wat een leuke en mooie foto's! En foto 15! _/-\o_

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:03

Heerlijk topic! Hopelijk ga je snel zelf ook weer zoveel plezier aan hem en andere dingen beleven nu het voorjaar eraan komt!!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:36

Leuk topic, het plezier straalt er van af!

(Denk niet dat het paard veel geks zal doen op foto 15, hij ziet er juist heel ontspannen uit, kijk maar eens goed! :D)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:03

Ziet er leuk uit die foto's. lekker ontspannen

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:31

Wat een heerlijk vrolijke foto's, krijg er helemaal een zomergevoel bij! :D
En ja, wat de een safe vindt, vindt de ander gevaarlijk, daar zal nooit iedereen het over eens worden..
Het ziet er allemaal goed gecontroleerd/geoefend uit, de pony lijkt nergens "bang" dus ik snap de ophef over onnodig risico niet zo.. Ik vind op een paard gaan zitten sowieso onnodig risico als het mijzelf betreft, dus mij zal je er niet naast zien hangen :+ Maar als het kan en beide partijen hebben lol; waarom niet? Als je dan valt, was je toch al halverwege beneden.. :') 't Meisje heeft braaf een cap op, daar zou Bokt toch juist helemaal blij van moeten worden?
(en dat op een ton staan, dat zie ik ze juist vaak bij Parelli demonstraties doen, is dat niet "gewoon" een oefening daarvan? )

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:48

Circling game doe je met Parelli inderdaad ook vanaf een obstakel, maar dat is dan wel iets wat stevig is en niet kan wiebelen, een breed opstapblok bijvoorbeeld.

En naast je paard hangen kun je best oefenen, als je dat met speciale brede beugels doet of zonder beugels, zodat als je paard toch schrikt je voet gelijk los is. Met een gewone beugel blijf je hangen in die positie.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 14:56

Deze foto wil ik nog even delen... Ik vind 'm zo vreselijk lief.. :+:

Afbeelding

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:17

Heej,
Allereerst.. wat een super gave pony heb je daar!! :D
Vind de foto's super gaaf!
En idd, vrijheid is blijheid hihi :j .
Leuke combi, ga zo door! *\o/*

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:27

Wauw hele gave combi! Heel ontspannen paardje en t ziet er heel fijn uit:) zelf voelen wat wel en niet kan en anders zul je dat voelen en let je de volgende keer meer op hihi ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:08

Wat leuk :D

GerardaLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:15

Heel leuk :) En over die risico's, tja Horsemanship gaat toch vooral over goed je risicos/gedrag van je paard inschatten, daarom maakt je m ook eerst connected en mentaal voorbereid. Het is pas een risico als je op je paard stap zonder dat je weet hoe hij/zij zich voelt. Lijkt erop of jullie goed weten wat wel en niet kan en lekker aan t genieten zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:39

Wat een super bijrijdster, super pony en super leuke foto's!! :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:29

Wauw wat een band tusssen mens en paard <3
Mag je trotst op zijn :d

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:41

Heerlijke foto's! En tja al dat gemiep over gevaarlijk, zo te zien weten jullie echt wel wat je doet dus ik snap de ophef niet. Leuke pony :D

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:53

Dat ziet er echt ontzettend leuk en ontspannen uit! Foto's vind ik ook erg leuk :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 22:13

GerardaLee schreef:
Heel leuk :) En over die risico's, tja Horsemanship gaat toch vooral over goed je risicos/gedrag van je paard inschatten, daarom maakt je m ook eerst connected en mentaal voorbereid. Het is pas een risico als je op je paard stap zonder dat je weet hoe hij/zij zich voelt. Lijkt erop of jullie goed weten wat wel en niet kan en lekker aan t genieten zijn :)

Klopt helemaal..

En zoals ik al zei.. we zijn echt van ver gekomen..
Ik heb echt een hele moeilijke periode doorgemaakt met Billy ruim 2 jaar geleden..
Hij heeft in die tijd een peesblessure opgelopen in de wei en moest boxrust.
Helaas heeft die boxrust een aantal kortsluitinkjes in zijn hoofd veroorzaakt... Hij was écht gevaarlijk in die tijd.

Suzanne heeft hem zo gelukkig niet meegemaakt.

Ik ben toen samen met hem lessen gaan nemen bij Elvira Noot van Eager Ears (toen nog Paard & Ruiter Natuurlijk).
Dat heeft echt onwijs geholpen, ik vermoed dat we er anders echt niet uit waren gekomen.
Er ontbrak respect en van mijn kant was er absoluut heel veel angst.

Maar inderdaad... ik ben heel erg lang bezig geweest om te leren ontdekken wat het karakter van mijn pony is, welke gedragingen hij heeft en hoe ik daar op moet reageren.
Zo weet ik nu heel goed wanneer ik wel en wanneer ik niet bepaalde oefeningen uit moet voeren..
Het is heel belangrijk om je paard te leren lezen.. En dat vereist absoluut oefening.. En dan nog zijn er momenten dat je verkeerd leest ;) !

Voor wie het leuk vindt, ik heb een filmpje van afgelopen vrijdag van de circling game staand op een ton.
Niet om iets te bewijzen, maar gewoon om te laten zien hoe het in zijn werk ging.
Niet de beste circling game, maar geeft een goed beeld dat het toch niet zo gevaarlijk was en dat er vrijwel geen spanning op de leadrope stond.. :)