Nieuwe troef onder het zadel... Darco (v. Sandreo)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Nieuwe troef onder het zadel... Darco (v. Sandreo)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:25

Wat een gaaf dier en wat stel je m fijn voor!
Heel veel plezier gewenst en heel benieuwd hoe jullie verder gaan!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:03

Erg mooi dier zeg! Wat fijn dat je weer zo lekker aan het rijden bent?
Is het de bedoeling dat de eigenaar hem straks zelf weer gaat rijden of Is hij voor de verkoop? Ik hoop ieder geval dat je er zelf heel lang plezier van mag hebben!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:19

Oh,ik vind m superknap. Wat een uitstraling zeg!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:33

Wat een fijne afleiding voor je. Veel plezier met elkaar!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 10:12

ambre schreef:
Ik vind jullie een super knap setje en als hij straks naar je zin gaat dan is het een topper!
Ik vond hem op je wedstrijd met losrijden al zo fijn over de benen,de filmpjes doen hem geen recht.
Zodra we allebei L2 kunnen gaan we een x battlen hoor!

Dank je wel! En gaan we zeker doen :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 10:14

Thanx allen!

@vala, eigenaar is een liefhebber. Paarden zijn niet voor verkoop, rijdt zelf niet met deze 2 (er staat nog een sandreo)
Is echt een lot uit de loterij...!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:25

Wat een knappert met veel uitstraling. Veel geluk en succes met hem.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:46

Leuk dier!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 13:53

Mooi dier en vooral mooi om jou weer lachend bovenop een paard te zien. Je kunt dit wel gebruiken denk ik maar zo, succes met hem!!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:14

Michelle77 schreef:
En strak houden of druk zetten accepteert hij niet. En dan lig ik ernaast, vertrouwen weg.

Kan hem nu soms een stukje wat hoger zetten en dan weer lager.

Hij moet echt het vertrouwen krijgen dat ik m niet ergens doorheen trek, schop of druk. Zodra ik teveel wil, komt hij tegen het been, geeft aan dat hij niet blij wordt en ik voorzichtig moet zijn. Dan moet ik heel rustig eruit rijden en is het ok.

Hij krijgt dat vertrouwen gelukkig steeds meer!

Ben ook heeeel benieuwd wat de tijd ons gaat brengen!)

Zo mooi om te lezen dat je hem tijd gunt en vertrouwen geeft met een vriendelijke ruiterhand.

Heel veel plezier, jullie passen mooi bij elkaar!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 14:48

bigone schreef:
Mooi dier en vooral mooi om jou weer lachend bovenop een paard te zien. Je kunt dit wel gebruiken denk ik maar zo, succes met hem!!

:o

Dank je wel!

Iedereen bedankt voor de mooie opmerkingen!

Ben ook echt blij dat Darco op mijn pad gekomen is, heb even naar boven gekeken en mijn mams bedankt. Ik geloof niet zo in toeval.... ;)

@weidebloem, dank je wel. Het is echt een bijzonder dier om mee te werken :D Enkele jaren terug heeft er iemand op hem gereden, maar daar had hij niet zo'n klik mee. Daar liep hij in de box gewoon overheen, duwde diegene de hoek in, ging in galop door de box (hij heeft een mega box, eigenlijk 2 boxen voor zichzelf :D )
Ook waar hij in training stond hoorde ik dat hij zich weleens omdraaide als hij uit de box gehaald werd om te poetsen, of beetje chagrijnig kon doen.

Moet eerlijk zeggen dat hij echt nog noooooit zoiets bij mij heeft gedaan. Hooguit met aansingelen dat hij wat narrig doet. Maar verder, nooit!

Moet ook echt hem de tijd geven en vertrouwen opbouwen. Maar hij ook bij mij. Er is heel eerlijk verteld wat hij heeft gedaan en wat hij kan doen. Dan stap je toch anders op en zit je eigenlijk soort van te wachten wanneer het komt. Ondertussen is dat veel minder, hij heeft nog geen pas verkeerd gezet (ja eens een normale bok met aanspringen, of op de rem omdat hij wat schrok, maar dat soort dingen bedoel ik niet)
Het is zeker niet dat ik afwachtend erop zat/zit, altijd wel gewoon gereden, maar wel voorzichtig en met heel veel respect/gevoel.

Vorige week met de clinic vond de instructeur dat ik juist best rustig! wat meer kon vragen aan hem, even een stukje naar boven zetten bijv. Of doorzitten. Vond ik lastig, deed mijn handen dan naar voren om hem niet te belemmeren, maar hij zei dat ik hem zeker niet belemmerde, tegenover juist. Doordat ik mijn hand naar voren zette raakte hij mijn begeleiding kwijt waardoor hij moeite had :+ Dus gewoon mijn hand op de plek houden en hem blijven begeleiden. En opeens had ik het doorzitknopje gevonden _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:34

Dier heeft nogal wat mee gemaakt zo te horen, het zou mooi zijn wanneer je inderdaad zijn knoppen kunt vinden en hem op een gegeven ogenblik duidelijk kunt maken dat iets druk geen moord en doodslag betekend, zonde he, dat dieren zo verknalt kunne worden. Hou even dat narrig doen wel even bij, hij kan natuurlijk ook maagzweren hebben als het zo'n binnenvetter is, dan doen ze ook narrig bij het aansingelen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 16:52

Ja zeker jammer! Gelukkig wel heel goede eigenaar, geen haast, alle zorg ervoor, preventief fysio en tand controle etc.

Denk dat ik mazzel heb dat hij helemaal in Veghel stond, te ver om vaak te gaan kijken/betrokken te zijn erbij. Vandaar dat ze iemand zochten om hem hier te gaan rijden.

Lekker genieten, plezier hebben en wedstrijden komen daarna. Voor mij perfect, want heb echt wedstrijden als doel nodig om motivatie te houden. Hoef niet maandelijks, maar wel een doel voor ogen hebben.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:11

Leuke combi Zeker gezien jullie nog maar zo kort bezig zijn!

Je hoeft het er niet eens bij te zetten zie zo al dat het een Sandreo is Ken er meer met zo een mooi front en knap koppie <3

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:19

Fijn dier michelle!
komt goed met jullie, veel plezier met hem :*

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:23

dresjoepie schreef:
Leuke combi Zeker gezien jullie nog maar zo kort bezig zijn!

Je hoeft het er niet eens bij te zetten zie zo al dat het een Sandreo is Ken er meer met zo een mooi front en knap koppie <3

Hij is idd een heel typische Sandreo ja!

Lis_Ol schreef:
Fijn dier michelle!
komt goed met jullie, veel plezier met hem :*

Dank je wel!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:32

Prachtige combinatie! Hoop dat je na de verkoop van je andere rijpaard (die ook super gaaf was) en de hectiek rondom je zwangerschap weer met een goed gevoel naar de toekomst kunt kijken.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:03

<3 wat een sjieke verschijning!!!
Prachtig dier heb je!

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:56

Wat een prachtig dier <3 en aan de filmpjes te zien is het ook een erg talentvol paard.
Ik vind je erg netjes en vriendelijk rijden, jullie zullen vast ver komen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 00:49

Wat een geweldig prachtig dier!

Toch vind ik def haar woorden wel correct.
Ook na jou uitleg.
Je schrijft wel ik heb weinig in de hand, ik persoonlijk vind dit veel.
Je schrijft hij pikt meer niet, maar ik heb er een heleboel gereden die dit al lang niet accepteren.
Die hadden met dat galop filmpje vol in de remmen gevlogen en kaarsrecht gestaan.
Ik vind hem dus erg vergevingsgezind.

Ik denk echt als jij daar je aandacht op gaat vestigen dat je wel zulke gave combinatie wordt. Niet dat je dat nu niet bent, maar dan nog veel meer. :)

Je hand vind ik nu onrustig en strak en je tempo vooral in draf te hoog, waardoor hij niet echt actief loopt maar juist net over zijn tempo. Zijn passen daardoor niet afmaakt wat afbreuk doet op zijn geweldige beweging.
Dat moet ook samen groeien, je bent ook niet zomaar ineens een team.
Zeker niet op wedstrijd en zijn verleden.

Toch denk ik dat als je dat extra meeneemt het enorm gaat verbeteren en je iedereen op wedstrijd los gaat rijden in de punten.
Zie dit aub niet als kritiek maar ik geef juist deze reactie omdat ik jullie zo gaaf vind om te zien. Want jullie passen prachtig bij elkaar.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:11

Hey Michelle, wat ontzettend fijn voor je dat je zo'n knapperd hebt gevonden na alles wat je hebt meegemaakt! Ben heel benieuwd wat dit biedt voor de toekomst. Succes, en geniet ervan. :)

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:44

Wat naar van je zwangerschap :(:)
Wat een ongelofelijk knap paard is dit zeg, prachtige bouw! Veel plezier met hem :D

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:04

Wat een prachtig paard heb je te rijden Michelle, imposant om te zien!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:05

Wat een beauty zeg! En wat een potentie zit er in hem en ik weet zeker dat jij dit er volledig uit zal kunnen halen! Ga zo door :j

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 10:23

@bruintje, bedankt voor je reactie. Ben Het alleen niet met alles eens :D vergevingsgezind is hij toch echt niet en heb toch echt niet veel in mijn hand.

Wat betreft zijn draf over zijn tempo is een bewuste keuze, we kunnen steeds vaker een stukje terug proberen, maar hij komt dan graag teveel terug of als ik teveel zou willen tegen mijn been en kan dan juist "stout" worden. Waar hij hiervoor in training is geweest, gaf aan hem bewust in het begin boven zijn tempo te rijden om dit te voorkomen. Ondertussen kunnen we al wat vaker/meer op zijn eigen tempo rijden, alleen is dat voor mijzelf een lastig stukje. Ben nu gewend aan het wat boven zijn tempo rijden.

Thanx allemaal!