ouders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:39

dit was inderdaad het plan dit scheelt mij 9 km

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:41

Donker?
In Nederland wordt het zelden echt donker. En met een fiets bedoel ik geen wrak, maar een ordentelijk ding met een goede lamp. (Die niet de tegenliggers verblindt, maar de weg verlicht.)
En een weg die je vanaf het voorjaar dagelijks fiets, ken je in de winter.

Glad?
Ik heb nogal veel vertrouwen opgedaan in de strooi- en veegploegen. Verder is het niet dagelijks glad, maar als de ochtendmist etc ontdooid is, is het misschien twee dagen dit jaar glad geweest.

Uiteraard bestaaner onveilige wegen: in NL liggen gelukkig vrijwel overal redelijk veilige wegen / vrije fietspaden een klein beetje verderop.

Dus nee - fietsen kan best.
(Gesteld, dat je benul van fietsen hebt, een verstokte automobilist snapt er niets van.)[/quote]
ik woon in Belgie[/quote]

Hier ook een Belg maar dat is geen argument hoor :) gaat ook allemaal op voor ons ;) wij hebben veel minder donkere polders weliswaar

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:41

Janneke2 schreef:
MCharlotte schreef:
Het word ook donker en glad in de winter waardoor mijn ouders me ook niet zouden laten gaan met de fiets.

Donker?
In Nederland wordt het zelden echt donker. En met een fiets bedoel ik geen wrak, maar een ordentelijk ding met een goede lamp. (Die niet de tegenliggers verblindt, maar de weg verlicht.)

Glad?
Ik heb nogal veel vertrouwen opgedaan in de strooi- en veegploegen. Verder is het niet dagelijks glad, maar als de ochtendmist etc ontdooid is, is het misschien twee dagen dit jaar glad geweest.

Uiteraard bestaaner onveilige wegen: in NL liggen gelukkig vrijwel overal redelijk veilige wegen / vrije fietspaden een klein beetje verderop.

(Gesteld, dat je benul van fietsen hebt, een verstokte automobilist snapt er niets van.)

Nou hier is het echt donker, donker hoor.
Amper straatlantaarns en geen fietspaden op de (smalle) dijken waar 2 auto's amper elkaar kunnen passeren.
Afgelopen winter zijn ze door de ijzel 4 dagen thuis geweest en de (buurt)bus reed ook meerdere dagen niet ivm gladheid door sneeuw (en geen/te laat strooien).
Als het hard waait hebben ze meerdere kilometers vol tegenwind (geen huizen, geen bomen).
Soms zo hard dat ze moeten gaan lopen.
Als het stort (wat helaas de laatste 4 maanden veel van toepassing is) is 12 km fietsen geen lolletje.

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:42

Caaatje schreef:
Donker?

Glad?

(Gesteld, dat je benul van fietsen hebt, een verstokte automobilist snapt er niets van.)

ik woon in Belgie[/quote]

Hier ook een Belg maar dat is geen argument hoor :) gaat ook allemaal op voor ons ;) wij hebben veel minder donkere polders weliswaar[/quote]
daar heb je gelijk in maar mijn ouders laten mij zoizo niet fietsen in de winter... welke reden ook

MCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 22:45

Nou hier is het echt donker, donker hoor.
Amper straatlantaarns en geen fietspaden op de (smalle) dijken waar 2 auto's amper elkaar kunnen passeren.
Afgelopen winter zijn ze door de ijzel 4 dagen thuis geweest en de (buurt)bus reed ook meerdere dagen niet ivm gladheid door sneeuw (en geen/te laat strooien).
Als het hard waait hebben ze meerdere kilometers vol tegenwind (geen huizen, geen bomen).
Soms zo hard dat ze moeten gaan lopen.
Als het stort (wat helaas de laatste 4 maanden veel van toepassing is) is 12 km fietsen geen lolletje.[/quote]

je hebt helemaal gelijk ik heb ook geen lantaarns in mijn straat maar na 4 kilometer ofzo staan er wel straatlampen maar mijn ouders doen me nog geen 100 meter doen zonder straatlichten.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:51

Mijn ouders lieten mij ook niet fietsen in het donker hoor. Ze worden nu iets losser maar nogsteeds komen ze me halen als het donker word of word ik door m'n stalvrienden naar huis gebracht (ik bof echt met ze :D ). Ik vind dat er wel erg makkelijk gesproken word hier, als ouder zou ik mijn kind ook niet dat hele eind in het donker of in de schemer laten fietsen. Zeker na alle berichten in het nieuws over ontvoeringen en verkrachtingen van meiden van deze leeftijd.

future_vet

Re: ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 22:57

Als de ouders van Ts het niet veilig vinden als ze op de fiets daar heen moet fietsen in de winter, door het verkeerd, donker of weersomstandigheden. Dan is dat toch duidelijk? Dat andere dat wel doen en mogen is geen vrijbrief voor ts.
Ik snap haar ouders heel goed, wellicht een afgelegen boerderijtje zo alleen op de fiets als jonge meid...

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:03

Dan wordt het dus een pony dichterbij zoeken. Je ouders willen niet rijden, jij wilt (mag) niet op de fiets. Pech dus! Veel zoekplezier! ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:47

Oma is jong geweest in een andere tijd.
Maar mbt het risico op verkrachting : ook bij de zuiderburen geldt dat je meer te duchten hebt van familie of bekenden. Maar ik ontken niet dat het risico bestaat.

En smalle dijkjes kunnen een argument zijn (al is het zo, dat de meeste auto's zich gedragen, zo is mijn kaaskoppische ervaring met Hollandse rivierdijken).
Ik weet niets over Belgische strooiploegen.

"Tegenwind is er om de vlieger hoog te laten stijgen".

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:51

gewoon een pony dichterbij zoeken, je mag al blij zijn dat je een pony mag huren. kunnen veel mensen alleen maar van dromen :)

heb alleen de OP gelezen ;)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:53

Ik zou zeker kijken voor iets dichter in de buurt. Je kan dan wanneer je zin hebt naar de pony en ben je niet afhankelijk van vervoer.

En groot gelijk dat jou ouders je niet alleen laten fietsen door het donker!!

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:57

Een lease pony dichterbij zoeken kan soms heel moeilijk zijn.
Wat voor faciliteiten hebben ze bij de pony, is er bijvoorbeeld een verwarmde kantine waar je vader met een kop koffie zijn krant kan lezen?
Zoals al eerder gezegd, probeer je vader te overtuigen dat hij dingen kan combineren met jou naar het paard brengen.
Anders is het misschien een optie om te sparen voor je scooter voor als je 16 wordt. ;)

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:05

Waar ik ben opgegroeid lieten mijn ouders mij ook echt niet alleen fietsen hoor. Dat had niks te maken met dat er geen straatlantaarns stonden, die stonden er wel, maar meer met het gespuis aan hangjongeren dat er s avonds rond hing in de fietstunneltjes (en ik moest hoe dan ook onder de grote weg door, dus om fietsen om dat te vermijden had geen zin). Wel of niet alleen laten fietsen hangt heel sterk af van de woonomgeving en het kind...Dat kunnen wij op bokt niet beoordelen, de ouders van ts zijn de enige die dat kunnen bepalen.

Veder zou ik ts aanraden toch verder te zoeken als de ouders niet willen rijden en ze niet mag fietsen...Dat is dan de enige oplossing helaas, tot je oud genoeg ben voor scooter rijbewijs of auto rijbewijs...

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:00

WWW --> YRT

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:19

Oke je mag dus een huur paard maar niet te ver weg...Dat is toch geen probleem en ik kan je ouders goed begrijpen!

Stop met je blind te staren op die ene pony er zijn zat leuke ponys die dichterbij staan!

Plaats op bokt een oproep en wie weet krijg je het nog moeilijk met kiezen..... Je kunt het jezelf (en je ouders) ook onnodig moeilijk maken !

( En als je mijn ouders had dan was het heel snel klaar als ik te lang zeurde over de verkeerde optie :o )

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:48

te ver is te ver, je ouders zijn geen taxi chauffeurs.
ik moet fietsen, mijn ouders gaan me echt niet telkens brengen en ophalen hoor

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 14:54

MCharlotte schreef:
Janneke2 schreef:

Donker?

Glad?

ik woon in Belgie

hahaha

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:27

waar staat de pony? Heeft de stalling op zich nog bepaalde voordelen?

Denk dat het goed is als jullie naar het totaalplaatje kijken: zijn er nog meer kinderen waarmee je gezellige dingen kunt doen bijv? Is er een overdekte rijhal of moet je het zelf een beetje uitzoeken in een weilandje?

Vanwege al deze bijkomstigheden staat mijn dochtertje van 13 op een stal die ca 25 km verderop is, maar wel van alle gemakken voorzien. Mijn voordeel: hoef zelf geen hindernissen te bouwen ed. Haar voordeel: ze kan in principe elke dag rijden, lessen volgen en met andere meisjes kletsen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:51

Je ouders zijn geen taxibedrijf en hebben zelf ook nog een leven.
Ik kan me zo voorstellen dat ze helemaal geen zin hebben om iedere dag 23 km te moeten rijden en rekening te moeten houden met jouw tijden.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:52

Als ik jou was zou ik er 1 dichter bij zoeken. Ben je met vervoer niet van je ouders afhankelijk en kan je mooi je "eigen gang" gaan. voor wat betreft er heen gaan.

Het wordt hier ook zo donker met van die nare wegen dat ik mijn kinder ook niet in het donker buiten het dorp laat fietsen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:53

Je ouders rijden dan heen en blijven ze daar dan ook voor de tijd dat je bij het paard bent?Anders moeten ze dus alles bij elkaar 4 keer op en neer rijden.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:16

wat leuk dat ze dit uberhaupt willen doen! ik zou niet overhalen, je moet ze heel dankbaar zijn.
dus dan is het niet verstandig om ook nog te gaan zeuren/overhalen.
er is vast wel een leukere pony vlakbij, maar met overhalen bereik je waarschijnlijk alleen maar dat ze je niets meer willen geven..

succes!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:29

Wat fijn dat je ouders je een pony gunnen!
Snap het helemaal dat ze het brengen en halen niet zo zien zitten.
Het leukste aan mijn paardenhobby vonden mijn ouders dat ik er alleen naar toe kon. Geen brengen en halen meer! De manege was 10 minuten fietsen.
Nu heb je iets in gedachte en wil je heel graag die ene pony. Maar als je 2 keer per week bij een mopperend vader in de auto moet stappen denk je er misschien anders over.
Ga mee in de wens van je ouders. Je krijgt al heel veel van ze.