Eerst rijles van een bange moeder :-)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:07

Wat gaaf dat je dit doet en al 2 lessen gehad! Mijn moeder was (of is?) ook bang voor paarden, niet heel erg maar uiteindelijk heeft ze een lesje gevolgd. Daarna niet meer, ze wou het gewoon een keer ervaren (vond het wel leuk, maar niet haar ding). Heel veel plezier tijdens je lessen !

Zenaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 21:31

Vandaag les 4 gehad. Ik vind het écht leuk! Naast het paard ben ik nog steeds angstig. Maar erop heb ik er eigenlijk totaal geen last van. Ze kan me niet bijten en niet schoppen en als ze raar gaat doen, grijpt m'n instructrice wel in. M'n kind is apetrots op me. En ik eigenlijk ook wel.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 21:36

Super gaaf dat je dit doet. Je zal zien dat de angst langzaam maar zeker weg gaat:)

marisje94

Re: Eerst rijles van een bange moeder :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:21

Wat gaaf dat je dit doet! Misschien kan je een keer wat grondwerk doen met een paard zodat je ook op de grond wat meer vertrouwen krijgt in het paard. Succes!

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:44

Gewoon doorzetten dan komt het allemaal goed en ik kan je beloven over een half jaartje is de angst weg en lig je zonder moeite naast een paard in het weiland <3

Zenaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 11:57

Iemand vroeg me jullie op de hoogte te houden. Nou... Ik ben besmet met het paardenvirus hoor! Ga iedere week lessen. En ik vind het geweldig!! Ik vind het wel oprecht ontzettend moeilijk. Zoveel tegelijk om aan te denken! Maar ik ga vooruit en ik heb er plezier in. Daar gaat het om. Op het paard ben ik ook helemaal niet bang. Ernaast vind ik het nog wel heel spannend. Maar dat heeft tijd nodig. Ik durf inmiddels zelf af te zadelen en ben bezig met opzadelen.
Al met al.... Ik ben trots op mezelf

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:19

Oh wat onwijs leuk! De rest komt vanzelf wel hoor, ook het rijden wordt allemaal automatisme als je het meer doet :D
Misschien kan je eens vragen of je een lesje grondwerk/naast je paard mag? Met een halster of iets dergelijks? Daar leer je ook veel van :)

Zenaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 14:38

Dat staat inderdaad op de planning om een keer te doen binnenkort.

Zenaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 21:36

Ik moest ineens aan dit topic denken. Inmiddels zijn we dik anderhalf jaar verder en what a journey it was. Met bloed, (veel) zweet en tranen heb ik doorgezet. Steeds schommelend tussen ik durf niet en ik wil zo graag. Het eerste jaar heb ik maar op 1 paard durven rijden. En galop was echt een drama. Ik wilde wel, maar m'n angst hield me tegen. Eindeloos geduld van m'n instructrice en steeds weer kleine succesjes vieren hebben gemaakt dat ik sinds een maand of 2 in de groepsles meerij. Weer iets wat ik doodeng vind. Maar ik dóe het wel! Ik galoppeer, rij op verschillende paarden en doe m'n uiterste best. Met regelmaat ben ik nog steeds doodsbang. Nu niet meer voor het paard waar ik op zit, maar voor de andere paarden. Want er zijn meer onervaren ruiters en als zij iets geks doen...., maar die gedachte probeer ik van me af te zetten. En m'n doel voor ogen te houden. Samen met m'n dochter langs het strand!
Ik ben best trots op mezelf :-)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:44

Leuk om te lezen dat je in zo een tijd zulke vorderingen gemaakt hebt! Zat net heel enthousiast de eerste pagina van het topic te lezen en had niet eens door dat het zo een oud topic was haha.

Fijn om te lezen dat het nu goed gaat! Kan me nog heel goed mijn eerste momenten op een paard herinneren, en dat is en blijft toch best wel heel spannend hoor! Maar dit is zeker iets waar je trots op mag zijn!