Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joltsje schreef:Hmm.. Nee opleiding zegt niets over je kwaliteiten voor het oprichten van je eigen stal.
@ts. J geeft aan diergeneeskunde te willen studeren. Daar vooral voor gaan. Dan doe je al veel dierenkennis op en kun je geld verdienen. (En besparen als er wat met je eigen paarden is).
Dan lekker werken. Daarnaast voor jezelf 1 of 2 paarden kopen ne daar natural horsemanship gaan doen. Vwo toont wel aan dat je slim bent en dat je gosd kan leren. Dus naast dit alles zou ik cursussen volgen richtig natural horsemanship en ondernemen.
Dan lesgeven met je paardjes en steeds uitbreiden. Totda he rendabel word en dan kun je helemaal voor jezelf beginnen.
Renaatt92 schreef:Een weide is écht niet nodig hoor! een grote paddock voldoet ook! Heel veel pony's krijgen last van hoefbevangenheid en overgewicht door een weide. Ook kan je er een groot deel van het jaar geen gebruik van maken omdat de paarden anders alles stuktrappen.
maralyn schreef:Renaatt92 schreef:Een weide is écht niet nodig hoor! een grote paddock voldoet ook! Heel veel pony's krijgen last van hoefbevangenheid en overgewicht door een weide. Ook kan je er een groot deel van het jaar geen gebruik van maken omdat de paarden anders alles stuktrappen.
Dat is een mening, en die deel ik niet met je.
) maar gaat niet meer gebeuren
Ik heb dus een nieuwe droom, een huisje met mijn eigen paarden aan huis. Inmiddels ben ik zo ver dat ik dat ook een veel mooiere droom vindt, geen personeel, geen vervelende klanten, etc.
Tarenko schreef:Mijn eigen plan is om een deel paddock te maken en daaraan vast een pad rondom het weiland. Dat pad wordt erg breed. In de winter kunnen de paarden dan in de paddock en op het pad en 's zomers kunnen ze op het weiland.
Vesceron schreef:Ik wil dit ook al zo lang ik me kan herinneren (en das al ietsje langer dan 13 jaar) maar gaat niet meer gebeuren
Ik heb dus een nieuwe droom, een huisje met mijn eigen paarden aan huis. Inmiddels ben ik zo ver dat ik dat ook een veel mooiere droom vindt, geen personeel, geen vervelende klanten, etc.
Maar daarmee wil ik niet zeggen dat jij die droom moet laten varen hoor.
Zoiets kunnen realiseren is volgens mij een kwestie van (veel) geld, stukje geluk, veel connecties, doorzettingsvermogen, hard werken en een goede (basis) kennis in economie en management.
Opleiding zegt niks over je kwaliteiten voor een stal, maar als ik op een stal kon staan waarvan de eigenaresse dierenarts is en bijvoorbeeld ook nog eens ORUN, cursussen, certificaten etc. op verschillende gebieden heeft, is dat voor mij wel een dikke pre. Je bent nog jong, dus kunt hier misschien ook vroeg mee beginnen als je die kans zou krijgen. Ik baal nog weleens dat ik dat niet gedaan heb toen ik jonger was, nu is het een stuk lastiger om aan te beginnen voor mij.
Wat betreft een manege, dit moet je willen en kunnen. Het is veel meer een bedrijf, een fabriek, alles moet continue draaien, geregeld worden, bijgehouden worden, kwaliteitssystemen, administratie pfff. Uiteraard heb je dit ook op een pensionstal maar anders denk ik. Pensionstal zou ik meer passie in kunnen leggen zeg maar. Succes met dromen, kies verstandig maar volg je hart en hou ons op de hoogte
Ik hoop voor jou dat je dit op een dag waar kan maken!
annibel schreef:Ik wilde alleen even zeggen dat ik het echt heel leuk en goed van je vind dat je als 13 jarige al zo netjes Nederlands schrijft en zo goed weet wat je wil!
Als je maar wil dan bereik je het meeste.. Heel veel succes!