Paarden kleding, waar laten jullie het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anna_98

Re: Paarden kleding, waar laten jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:52

Ik heb mijn paardenjassen en schoenen in de schuur liggen. Ik haal ze in de winter altijd een paar uur voordat ik ga rijden even naar binnen zodat ze wat op kunnen warmen. Dan staan ze in de bijkeuken, hier liggen mijn rijbroeken ook.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:53

Mijn jas heb ik meestal gewoon aan de kapstok. Mijn andere kleding gaan als het schoon is op een aparte plank in mijn kleding kast. Ik draag altijd spijkerbroeken die ik normaal ook aan heb. Ik rij met een Barefoot Arizona. Verder draag ik meestal oudere truien en t-shirts. De schoenen/laarzen waar ik mee rij staan in mijn zadelkast.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:54

Mijn (4) paardrij-jassen hangen aan de kapstok. Tot ergernis van m'n vader :+ Maar het stinkt verder niet echt. Rest ligt net als bij jou in m'n sportlade. Schoenen heb ik - weer tot ergernis van m'n vader - gewoon in de woonkamer staan, anders worden ze koud en komen er spinnen in :+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:02

Schuur zou hier veel te vochtig zijn, dus blij met een man die ook rijdt. Jassen en stalschoenen hier dus gewoon in de gang. Denk dat andere mensen het wel zullen ruiken, maar het is de gang maar. :)

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:06

Hebben jullie geen trapkast of zolder?
Ik heb een schuurtje aan huis met 2 kapstokken. 1 voor gewone jassen en 1 voor mijn paardrijkleren.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:08

Hier hebben we voor de paarden/buiten jassen een extra kapstok waar die van het lopende seizoen hangen. ( de andere zijn opgeslagen) Het schoeisel/ laarzen staat eronder. De kleding ligt bij de sportkleding in de kast/,de was.
hier is partner geen paardenman, wel sporter. in overleg is er vaak wel een werkbare modus te vinden samen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:10

Ik laat alles op zolder, het is een soort inloopkast, dan voor paardenspullen :D Rijbroeken, dekjes, dekens, halsters enz. Laat spullen niet in de stal, want komt gauw schimmel in of wordt vies door hooi enz. En er zijn joekels van spinnen die zich dan tussen de dekens gaan nestelen

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:14

Ik moet trouwens wel zeggen dat wij een apartr kapstok hebben voor paardenjassen, en de rijlaarzen/werkschoenen staan onder die kapstok (en laarzen in hun laarzentassen) zou t wel echt heel naar vinden als mijn 'gewone' jassen ook naar paard zouden ruiken.
Verder hebben wij allebei een kast voor gewone kleding en een kast voor rijkleding, al onze gewone rijbroeken, polos, vesten, sokken, caps, e.d. liggen op planken en al mijn wedstrijd kleding hangt keurig in zakken. In deze kast kan ik ook mijn 'buiten het seizoen' kleding en jassen en schoenen/laarzen kwijt, heel fijn :j

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:22

Normaal gezien aan een kapstok in de garage. Maar omdat ik nu tegenwoordig mn spullen meeneem naar stage en me op stal omkleed heb ik hem aan de verwarming hangen in de hal..anders vergeet ik hem. Misschien aan de meterkast een idee? Laarzem staan ook in het halletje (tot ergenis van mn mams, die wilt alle zooi in de garage) zomerjassen en schoenen wat ik niet gebruik wel in de garage..maar daar heb jij weinig aan.

Rijbroeken die ik aan heb gehad maar nog niet in de was moeten gewoon op mn poef bij normale kledin. Schone rijbroeken sokken em vesten etc. Gewoon in de kast in een apart "vakje" met al mn rijkleding.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:23

Hier hebben we en een kapstok voor de vieze jassen voor op boerderij en de paarden. En een voor de nette jassen. Schoenen staan er onder.
Kleren gewoon in de klerenkast zijn toch gewassen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:24

Wij zijn beide paardenmensen dus er hangt sowieso wel paarden geur in huis. Maar we hebben wel een aparte kapstok in de hal hangen voor de paarden jassen zodat die niet direct tussen de schone jassen hangen.

Misschien kan je je vriend tegemoet komen door het bij één of twee jassen per seizoen te houden en de rest schoongewassen op te ruimen? En die dan aan een apart haakje oid hangen. Evt een mogelijkheid om je paarden jas op stal te hangen en daar van jas te wisselen, maar dan heb je weer kans dat je schone jas ook naar paard gaat ruiken.