Paardenspullen, gadgets en paardenmode van de toekomst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Paardenspullen, gadgets en paardenmode van de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:00

Ik hoop nog op een zadel wat zich aan elke rug aan kan passen :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:38

Compleet bionisch paard zodat je niet meer te maken hebt met blessures, voerschema's ed. Gewoon je paard uit de kast halen, rijden en na het rijden weer netjes opruimen. In te stellen naar de persoonlijke wens van iedere ruiter.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:48

Da's denk ik over 200 jaar. Niet over 20.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:50

Ik heb een zadel al voorbij zien komen dat volledig vrij van de rug ligt, alsof het veert zeg maar.

Je zitvlak zweeft dan boven zijn rug uit, snapt iemand wat ik bedoel :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:52

Hooverzadel!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:55

Verzin je deze? Ik ben serieus, heb al zoiets gezien. Het lijkt op een gewoon zadel maar dan met een zwevend zitvlak.

Maar een zwevend zadel is natuurlijk ook leuk :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:58

Hoe moet je dan voelen wat je paard doet en hoe moet hij weten wat jij doet? Of is dat zadel iets voor ruiters die alleen met hun benen en teugels rijden?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:59

Minimus schreef:
Even een ding, die poepstofzuiger is er al hoor :D Je moet er dan nog wel zelf heen lopen, maar hij zuigt het wel op.

maar ik wil een volautomatische.
Die zelf naar de poepjes rijdt, ze opzuigt, versnipperd en op een andere plek weer neergooit (waar geen poepjes liggen. :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:59

Ja weet ik ook niet, maar het zou de ergste zitschokken dempen denk ik. Je benen zitten wel rond de buik, maar het zitvlak zit aan de voorkant vast en zweeft aan de achterkant boven de rug uit. Heb het uitgebreid zitten bekijken, ik ga eens zoeken!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:00

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:03

Wow... voor endurance kan ik me het nut hiervan ook goed voorstellen. Ik ben blij dat ik er beeld bij heb, ik kreeg al een soort klapschaatsidee in m'n hoofd.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:12

Koper schreef:
Wow... voor endurance kan ik me het nut hiervan ook goed voorstellen. Ik ben blij dat ik er beeld bij heb, ik kreeg al een soort klapschaatsidee in m'n hoofd.

Ik heb dat zadel wat @Denise bedoeld ook voorbij zien komen hier op Bokt .
En geloof me , dat leek wel een beetje op een klapschaats :o
Echt werkelijk heel apart , en volgens mij ook voor de endurance of soortgelijke paardensport .
Ben al aan het zoeken op bokt maar kan hem niet weer vinden .

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:12

Dat zijn BUA zadels inderdaad, haha :) permicavallo verkoopt ze ook geloof ik (daar hoorde ik het voor het eerst).
Ik denk dat het genetisch manipuleren niet zo erg doordrukt als er gezegd wordt. Ik denk dat dat toch erg veel risico met zich mee brengt. 'Genetische doping' zou misschien wel kunnen, aangezien er in de rensport iets meer geld rondgaat dan bij de normale mensen met paarden, die zouden zoiets nooit kunnen betalen.

Ik denk dat veel rassen die koudbloed-achtig waren, zoals haflingers, Fjorden en Friezen (jaja, dat zijn natuurlijk al warmbloeden), veel sportiever eruit gaan zien. Voor de ponies ook groter inderdaad. Met langere benen en wat frisser in het hoofd dan de meer koudbloed-achtige dieren van nu.
De caps zullen denk ik veiliger worden, misschien zullen meer mensen wel van die sjaal-caps dragen die pas uitklappen als je valt (weet de naam even niet meer), zodat je niet altijd een cap op hoeft te hebben, maar een soort sjaaltje om je nek, die vanzelf een cap 'wordt' als je valt.
De stapmolen wordt denk ik geavanceerder, misschien meer aanpassen aan het paard wat erin loopt.

Dat soort dingen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:13

Voor koeienstallen zijn er al robots om de poep op te ruimen, nouja in elk geval 1 prototype. Ik wacht met smart op de eerste robot om gewoon in mijn wei/paddock los te laten!

Ik droom van een 20 x 40 stapmolen die ook automatisch drafbalken of een in uitje neerzet. Prima training toch!
Zo'n trainingsmolen hadden ze geloof ik al, nu nog met balken. Dat hij gewoon de beenlengte/passen van elk paard kent en daarop de ruimte tussen de balken aanpast.
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 18-03-16 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:13

zandvangers schreef:
Koper schreef:

Ik heb dat zadel wat @Denise bedoeld ook voorbij zien komen hier op Bokt .
En geloof me , dat leek wel een beetje op een klapschaats :o
Echt werkelijk heel apart , en volgens mij ook voor de endurance of soortgelijke paardensport .
Ben al aan het zoeken op bokt maar kan hem niet weer vinden .

Ah fijn dat nu niet iedereen denkt dat ik volledig gek ben. Hij bestaat! Maar waar??

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:15

Ik hoop op een hoefschoen die gebaseerd is op Nike's uit Back To The Future...dat ik hem alleen nog maar aan hoef te trekken en dat hij automatisch vast gaat.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:17

denice schreef:
Ah fijn dat nu niet iedereen denkt dat ik volledig gek ben. Hij bestaat! Maar waar??

Mariett schreef:
Dat zijn BUA zadels inderdaad, haha :) permicavallo verkoopt ze ook geloof ik (daar hoorde ik het voor het eerst).

http://www.permicavallo.nl/BUA-saddles.php

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:19

Ja,een knopje waardoor de dikke berenvacht van mijn oude dame er in een keer afvalt.Maar over 50 jaar is mijn dame er niet meer -O-

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:20

Cowgirl schreef:
Ik hoop op een hoefschoen die gebaseerd is op Nike's uit Back To The Future...dat ik hem alleen nog maar aan hoef te trekken en dat hij automatisch vast gaat.

Klinkt goed! Beetje klikkertraining en paard stapt er vanzelf in.

denice

Precies dit bedoelde ik ja! Begrijp nu dat mijn eerdere post hetzelfde is en ik met het karkas van het zadel in mijn hoofd zat.

Maar een stapje verder is het volledig zwevende zadel, iets voor het jaar 2200? :D

denice

Britta31 schreef:
Ja,een knopje waardoor de dikke berenvacht van mijn oude dame er in een keer afvalt.Maar over 50 jaar is mijn dame er niet meer -O-

Die kun je dan vast wel klonen :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:23

Gypsy schreef:
Voor koeienstallen zijn er al robots om de poep op te ruimen, nouja in elk geval 1 prototype. Ik wacht met smart op de eerste robot om gewoon in mijn wei/paddock los te laten!

Om vervolgens naar de sportschool te gaan voor een ruiter workout (want de ruiter moet zelf ook fit zijn, niet enkel het paard). Het is een erg aantrekkelijk idee, maar sportschool vindt ik echt nutteloos, dan maar zelf blijven uitmesten. Dan ben ik ook moe, maar ik zie er wat voor terug.

Britta31 schreef:

Sedochol of euchol en in een week is het er af (hier in elk geval).

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:26

denice schreef:
Precies dit bedoelde ik ja! Begrijp nu dat mijn eerdere post hetzelfde is en ik met het karkas van het zadel in mijn hoofd zat.

Maar een stapje verder is het volledig zwevende zadel, iets voor het jaar 2200? :D

:o Dan zaten we beide met een kaal tonend karkas in gedachten , deze bedoelde ik namelijk ook :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:34

Nou tamary zo intensief is poep op je paddock opruimen niet. Die tijd kan ik idd beter in de sportschool besteden daar heeft paardlief meer aan ja. :P

En ik vind het gewoon zo verschrikkelijk als er poep ligt. Dat moet gewoon meteen weg! Ga ik weg laten ze een drol vallen, dan ga ik gewoon weer terug om die nog op te ruimen. :')

Hele goede hooivoerautomaten met aandacht voor eethouding en groepsgedrag, dat gewoon iedereen zo'n ding heeft. En dat je via een chip kan volgen hoe lang je paard erbij heeft gestaan, hoeveel liter water hij vandaag gedronken heeft.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:12

Okee ik zag röntgen app en verder niet gelezen want hier moest ik even op reageren. Als je weet hoe röntgenstraling wordt opgewekt, weet je dat een telefoon dit niet kan, en de standaard telefoon/tablet dit wegens stralingshygiëne ook nooit zal mogen kunnen. Probeer maar eens na te denken hoe het werkt, is nog best complex!

Een mobiel (lees rondrijdbaar) röntgentoestel bestaat in ziekenhuizen al, heeft alleen nog een redelijk formaat (*klik*).

Ik weet niet hoe dierenartsen het nu met röntgen doen? Of ze ook op locatie komen met röntgentoestel (zou kunnen maar verwacht ik niet).
In ieder geval zal een röntgen toestel met een andere functie dan röntgenfoto's (en misschien andere medisch beeldvormende technieken) nooit gaan bestaan, wegens stralingshygiëne. Zou wat zijn als iedereen zijn eigen hand in röntgen kon fotograferen met zn telefoon, al die straling waar onnodig aan blootgesteld wordt.. Nee heel slecht idee als iedereen in bezit zou kunnen zijn van een röntgentoestel. Iedereen bij het minste of geringste een foto maken..
Naast dat zal ook röntgen zoals we kennen nooit zonder detector kunnen, dus er zal altijd een plaat mee moeten voor aan de andere kant van het paard. Want ja je kan de straling wel door het paard sturen maar als je het niet weer opvangt krijg je geen beeld.

Echt het idee van dit zal nooit kunnen (sorry als ik dromen verpest :') ). Echter zou ik het wel geweldig vinden als zo'n mobiel röntgenapparaat van de eerste link een wat makkelijker meeneembaar formaat zou hebben en ook kan dubbel functioneren als echo apparaat. Nog beter zou het maken van röntgenfoto's zijn zonder schadelijke straling.. Maar dan dwaal ik af van innovaties bij paarden. O:)