susanne_m schreef:Je zwarte hoofdstel bij je bruine zadel (enbruin was toen niet iets om trots op te zijn)
Of bij je blauwe, oldskool Wintec. En dan bruine beugelriemen. En bij dat zwart, blauw en bruin een groene frontriem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:En die koord singels.wat en ondingen. Ook in jaren 90 had iedereen hier zwarte handschoenen met gekleurde vinger topper
Brainless schreef:Je had voeger maar 1 zadel voor alle paarden.
Was een kruising tussen een spring en veelzijdigheid.
Als hij te wijd was dan deed je het dekje (deken) een keer extra dubbel.
Ik had 2 soorten neusriemen, een lage een een hoge (engelse)neusriem, die zat door het bakstuk heen zoals bij menhoofdstellen).
Op wedstrijd was een hele onderneming; alle pony's gezadeld en wel in een grote vrachtwagen.
Gewoon allemaal naast elkaar, de hele wagen vol.
Iedereen in auto's gepropt en hup op wedstrijd.
Een crèmekleurige rib rijbroek en de clubtrui (velours met de naam erop geborduurd).
Dan de hele dag op pad.
Echt super gezellig.
Voor de rest geen beenbescherming/springschoenen, die waren alleen voor de "echte" ruiters op tv.
Rytir schreef:Ja jeugdsentiment! Waar de oude legerdekens multifunctioneel waren: onder een dunne deken als onderdeken, dubbelgevouwen als dekje, als zweetdeken en om jezelf warm te houden. De lage neusriem was standaard want als een paard een Engelse hadden was het al afwijkend. En die koordsingels die eigenlijk nooit werden gewassen...
Ik heb nog steeds een ribcord broek van horca, gekregen van mijn tante en nu na 25 jaar wel op. Wie heeft er nog meer de opkomst en afgang van de kinbeschermer meegemaakt?