Is het echt zo moeilijk een recreatiepaard te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:16

@ Evelijn, super omschreven! Klopt helemaal, ik beperkte mij even bij manegepaarden omdat deze werden aangeraden maar het geld natuurlijk voor alle paarden. Daarnaast gaat iedereen anders met een paard om en reageert een paard daar ook weer op. Net wat brainless zegt over het "schrikkerige" van een paard.

IrishDraught

Re: Is het echt zo moeilijk een reacratiepaard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 10:21

Ik ga een planning maken om verder weg te kijken.

Het hoeft inderdaad geen manegepaard te zijn, ruiter heeft ook ruiterrijbewijs gehaald (nieuwe eisen, vrij streng dus) en rijdt al veel buiten met een pony waar ik liever niemand op mee neem omdat die dramt.

We hebben hoefsmeden en stallen in omgeving al gevraagd die kijken mee.

Het is ook vooral mijn tijd probleem die afstand en alleen gaan kijken wil ze niet.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:23

Probeer het eens andersom, zet een advertentie met wat je zoekt en wat je biedt- waar komt het paard terecht en wat zijn de plannen met het dier, zou zomaar kunnen dat je er genoeg respons op krijgt

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 10:31

knollentuin schreef:
Probeer het eens andersom, zet een advertentie met wat je zoekt en wat je biedt- waar komt het paard terecht en wat zijn de plannen met het dier, zou zomaar kunnen dat je er genoeg respons op krijgt

Top idee! We bieden natuurlijk ook wel wat...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:38

friesam schreef:
knollentuin schreef:

Top idee! We bieden natuurlijk ook wel wat...

Zo ben ik wel aan mijn kerel gekomen, goede tip!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:45

Laat haar in eerste instantie alleen gaan en als het haar wat lijkt , ga je de volgende keer mee. Dat kost minder tijd.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:03

Een advertentie plaatsen met wat je zoekt kan inderdaad helpen :)
Ik heb zelf een gouden pony verkocht aan iemand op die manier.
Beestje zou ik nooit op Markplaats gezet hebben, maar het was zo'n fijne advertentie en
het meisje op de foto leek mij erg sympathiek dat ik spontaan reageerde.
Vaak trek je dan ook mensen aan die het niet erg vinden dat je de tijd neemt en vaker komt proberen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 11:43

Ik heb inmiddels via pb al wat leuke paarden door gekregen.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:46

vind je helemaal niet te veel eisen hebben voor die prijs...
ken er wel genoeg voor in die prijsklasse die aan je eisen voldoen alleen denk ik niet binnen 1 uur rijden van je woonplaats.
Gewoon geduld hebben en je paard komt vanzelf op je pad :j ook kan het zeker een jaar duren, gewoon lekker rustig blijven rondkijken heb je vaak ook de beste beslissing als je er geen haast bij hebt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:51

Andere tip is om als je die hebt een bevriende manegehouder te vragen mee te kijken.

Op die manier is een vriendin van mij ook aan haar paard gekomen. Enorm leuk braaf dier, lekker vlot, zelfstandig buiten te rijden maar ook wel geschikt om de basissport mee in te gaan.
Die was voor de manege op proef, zeer geliefd, maar was niet gelukkig met verschillende ruiters op zijn rug en is daardoor verkocht aan mijn vriendin uiteindelijk.

Vind je eisen en prijsklasse trouwens niet gek hoor!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 12:12

MarliesV schreef:
Andere tip is om als je die hebt een bevriende manegehouder te vragen mee te kijken.

Op die manier is een vriendin van mij ook aan haar paard gekomen. Enorm leuk braaf dier, lekker vlot, zelfstandig buiten te rijden maar ook wel geschikt om de basissport mee in te gaan.
Die was voor de manege op proef, zeer geliefd, maar was niet gelukkig met verschillende ruiters op zijn rug en is daardoor verkocht aan mijn vriendin uiteindelijk.

Ik ben de gene die mee gaat kijken en niet de gene die het paard zoekt ;)

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:18

Hahaha zie dat je toch in de buurt woont? :')
althans in je topic [ITP] zag ik dat jij je paard in hermkushof had staan := kom ik ook wel eens regelmatig... Hermkus hof ging toch stoppen met bepaalde manege lessen hebben ze daar niks bij staan wat ze weg doen?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:21

friesam schreef:
MarliesV schreef:

Ik ben de gene die mee gaat kijken en niet de gene die het paard zoekt ;)

Communicatie stoornisje onderling :P , ik bedoel met meekijken niet letterlijk maar figuurlijk,
dus ogen en oren open houden of er wat langs komt wat een optie voor je vriendin kan zijn.
Of toevallig een leuk dier hebben staan wat voor de manege niet voldoet maar wel bij 1 ruiter of zijn rug.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:24

Ik heb staan wat je zoekt :)
En sinds mijn vriend hobbymatig handeld kom ik er ook zat tegen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 12:28

dynara schreef:
Hahaha zie dat je toch in de buurt woont? :')
althans in je topic [ITP] zag ik dat jij je paard in hermkushof had staan := kom ik ook wel eens regelmatig... Hermkus hof ging toch stoppen met bepaalde manege lessen hebben ze daar niks bij staan wat ze weg doen?

De hebben alleen kleine pony's weg gedaan.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 12:29

wilmatj schreef:
Ik heb staan wat je zoekt :)
En sinds mijn vriend hobbymatig handeld kom ik er ook zat tegen.

Wil je me een pb sturen?

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:31

Ik zie ook een aantal leuke paarden op marktplaats staan, ik weet niet wat de regio is waarin je zoekt?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 12:33

Een 'rearcatiepaard' is misschien lastig ;) Maar een recreatiepaard vinden iets minder. :o

Ik was een tijd opzoek naar een recreatiepaard erbij als maatje voor James. Ik heb toen een advertentie geplaatst met wat ik te bieden heb. Daar kwamen ontzettend veel leuke reacties op!
Helaas is mijn zoektocht op dit moment even gestopt wegens omstandigheden, maar had al wel 10 leuke knollen kunnen hebben, als ik al de aangeboden paarden had gekocht! :j

De reistijd had ik trouwens niet aangegeven, want dat is toch iets wat je zou moeten aanpassen. Wat de paardjes die mij aangeboden werden kwamen uit alle hoeken en gaten van NL. :=

Memyselfand2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:53

Zelfde probleem hier zoek een merrie 2 tot 6 jaar om lekker buiten mee te rijden en af en toe in de bak.

Wie weet een fokker of handelaar van kruissingen