Paardenvgoud schreef:Sure_lee schreef:Ik vind het inderdaad egoïstisch als je een paard laat inslapen als het niet meer intensief in de sport gebruikt kan worden.
Als ze pijnvrij zijn en en nog een paard waardig leven kunnen hebben vind ik niet dat je ze moet laten inslapen. Paarden hoeven namelijk niet bereden te worden. Wij willen dat graag.
Ik zou ze dan verkopen/geven aan iemand die geen sport ambities heeft. Alleen als dat kan natuurlijk met de blessures..
Verkopen of weggeven is geen optie, ze lijken te gezond waardoor iemand waarschijnlijk onderschat dat ze pijn hebben terwijl ik dat direct kan zien, ik zou dat nooit aandurven
Dat zou ik ook niet doen
Bekijk het zo: jij, hun baasje sinds x aantal jaren, wil al niet voor ze zorgen nu ze onbruikbaar zijn. Waarom zou iemand die geen enkele emotionele band heeft met het paard, dat dan wel gaan doen?Er bestaan zeker zo'n mensen, maar dat zijn er maar heel weinig, en vaak hebben die al wat sukkeltjes lopen. Hier op bokt, maar ook bij kennissen en vrienden, heb ik zoiets al te vaak zien misgaan. Van rondleuren worden paarden ook niet gelukkiger...

.