Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Kayleigh_ schreef:Ik ben inderdaad altijd een twijfelaar als ik voor keuzes sta die belangrijke gevolgen hebben. Als de keus eenmaal gemaakt is, dan ben ik vaak blij en vallen twijfels weg. Ook toen ik mijn ouderlijk huis verliet heb ik veel twijfels gehad, maar nu kan ik me niet voorstellen om terug 'thuis' te gaan wonen, ik vind het heerlijk alleen!
Dus ja, deze twijfels passen wel bij me.
Bedankt allemaal voor jullie ervaringen en reacties!
go jij en wat zul je blij zijn

Ik moet er om lachen! 

Solleke_Noah schreef:Ik heb vijf jaar geleden ook voor deze keuze gestaan: [ITP] Na 8 jaar wachten op hét paard, eindelijk ons happy ending!
Sol is intussen 25 jaar en nog steeds overvalt me soms het gevoel: hij is gewoon MIJN paard, mijn droompaard staat gewoon hier in de wei.
Als je financiën en situatie het toe laat... zeker doen
maylotje schreef:Zou je geen spijt krijgen als je de kans liet schieten? je kunt gaan kijken als je die band nog voelt is je keuze vast makkelijker gemaakt
Maar ik heb makkelijk praten ik sta natuurlijk niet in jou schoenen maar snap je twijfels goed hoor!
maylotje schreef:Kan hier alleen nog op zeggen doe wat goed voor je voelt! d
Dat je het nu geaccepteerd hebt is natuurlijk ook iets maar blijft die acceptatie als je niet weet waar die is?
Heb je wel al contact met de verkopers over het feit dat je hem wellicht wilt kopen? Wie weet heb je anders die moeilijke beslissing weer gemaakt en is ie weer weg? Succes in iedergeval je kiest vast het goede.

Kayleigh_ schreef:Solleke_Noah schreef:Ik heb vijf jaar geleden ook voor deze keuze gestaan: [ITP] Na 8 jaar wachten op hét paard, eindelijk ons happy ending!
Sol is intussen 25 jaar en nog steeds overvalt me soms het gevoel: hij is gewoon MIJN paard, mijn droompaard staat gewoon hier in de wei.
Als je financiën en situatie het toe laat... zeker doen
Jeetje wat een prachtig verhaal! Zo mooi dat hij bij jou zijn laatste jaren mag slijten! Heb er kippenvel van!
Kayleigh_ schreef:maylotje schreef:Zou je geen spijt krijgen als je de kans liet schieten? je kunt gaan kijken als je die band nog voelt is je keuze vast makkelijker gemaakt
Maar ik heb makkelijk praten ik sta natuurlijk niet in jou schoenen maar snap je twijfels goed hoor!
Tja, dat weet ik niet goed... Toen hij eerder verkocht werd heb ik natuurlijk heel lang verdriet gehad. Dat verdriet is gezakt, ik ben hem gaan opzoeken en ik zag dat het goed met hem ging. Dat gaf mij heel veel rust en toen kon ik accepteren dat hij uit mijn leven was en nu een ander blij maakt. Ik merkte dat ik ook met andere paarden weer een klik kon voelen en weer 100% kon genieten van het rijden en de omgang met paarden.
Dat hij nu weer te koop staat had ik niet verwacht. Mijn eerste ingeving was: stal zoeken en ophalen!
Ik wil morgenavond de keuze maken en dan wil ik hem natuurlijk eerst opzoeken en rijden. Ik weet niet of ik die sterke band die we toen hadden dan ook meteen voel, we zijn natuurlijk best een poos uit elkaar geweest en dat moet misschien terug groeien. Maar als dat zo is weet ik zeker dat dat snel zal gebeuren!
Solleke_Noah schreef:Misschien is het sowieso verstandig het paard te keuren, als je gaat proefrijden en je hebt nog steeds die klik... met Sol maakte het niet uit, hij was 'kapot' en ik wist dat er niet meer mee te rijden viel. (achteraf is hij zo opgeknapt dat ik toch nog buitenritjes heb kunnen maken, maar hij is nu al sinds een jaar enkel weideversiering). Maar als jij nog bepaalde doelen hebt qua rijden, is het goed te weten of dat met dit paard nog kan, en het helpt dan misschien wel in je beslissing..

Ik wil morgenavond na het gesprek met de eigenaren van mijn verzorgpaard wel beslissen of de aankoop van mijn oude liefde een optie is. Zo ja, dan ga ik natuurlijk afspraken maken met de verkoopster. Zo nee, dan laat ik haar dat ook weten zodat ze verder kan onderhandelen met andere geïnteresseerden. 
Ilsiie schreef:Dit had ik geschreven kunnen hebben. 1,5 jaar voor haflinger gezorgd, verkocht, nogmaals verkocht en uiteindelijk werd ik gebeld haar te mogen kopen. Heb het heel zwaar gehad toen ze verkocht was, maar heb altijd geloofd dat als ze bij mij hoorde dat ze terug zou komen bij mij vroeg of laat.... En dat gebeurde. Inmiddels drie jaar geleden en geen tel spijt gehad.
Ik kon het niet verdragen als ze nog eens naar iemand anders zou gaan, toen ze bij haar nu vorige eigenaren stond heb ik gezegd, die wordt nog maar één keer verkocht en dat is aan mij
Als je de middelen hebt, doen. Je leeft tenslotte maar één keer...
Ik was altijd zo'n fan van haar toen ze veulen was! Mooi om te lezen dat je haar hebt gekocht en nooit spijt hebt gehad!
).
Nu heeft ze dit nooit meer gedaan. Ze was mijn lieveling altijd in 2006. Dus nu maar besloten dat ze hier oud mag worden bij mijn andere pony die ook 16 is. Was van plan de andere pony dan te verkopen, maar toch alle drie gehouden.