Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:21

gohya schreef:
Ik heb haar eigen zadel op haar rug gelegd,maar het lijkt wel of er een groter zadel op gelegen heeft,er is ruimte over van die zweetplek.Ik heb foto's gemaakt,zal ze straks uploaden.
Ik begrijp er nog steeds helemaal niks van.

Ik neem aan dat jij de kasten op slot hebt?
Dan is er gereden met eigen zadel of barebackpad.

Emoreoa
Berichten: 219
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:23

Ai wat naar zeg! Het is idd wel duidelijk dat er op gereden is, ik denk ook zonder dekje ivb met de zweetplekken op de rug. Ik denk dat het wel tijd is voor een camera en misschien wat rondvragen.. Toch wel een beetje een naar gevoel denk ik, dat iemand zonder dat jij het weet op jouw paard heeft gezeten..

Hollyleaves
Berichten: 1947
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:31

Oh en of het gebeurd hoor. Hier in 2012 ook een stel penny's gewoon de wei in, hoofdstel van strotouwtjes gemaakt, mee gereden in de wei, wilden springen over het stroomdraad van de afscheiding van de weide, paard is gevallen met ze erop. Makke pony was ineens een bang schaap. De dag dat ik door had dat er iets in die zin echt niet klopte kwam ik bij de wei en waren zijn manen afgeknipt. Tandvlees helemaal open door "het bit" dat ze gebruikten. Dik ei op zijn oude peesblessure welke we heel voorzichtig weer belasten. Mensen in het huis ernaast dachten dat ik verzorgers had/paard verkocht etc. Tja, ze gingen er niet echt netjes mee om, maar t zou wel goed zijn, wat moesten ze dan zeggen, dat was het excuus. Zou wel goed zijn als ze in de wei waren dachten ze. Politie ingeschakeld. Later is de dader bij de buren betrapt, ik had mijn paard toen al weg gebracht.
Had het paard van de buren gewoon opgezadeld. Ingebroken in het schuurtje en ging rijden in de wei. Paard had artrose in de rug en werd niet meer bereden. Had de spullen van zijn maatje om. Terwijl we daar verbaasd stonden met 3 man, incl de eigenaar van het maatje van het paard dat het kind vast had bleef ze erbij dat dit gewoon kon. Genoeg gekken op de wereld hoor.

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:38

Jeetje wat een verhaal hierboven :n ....hoop niet dat t bij jou zo ook het geval is!

Benieuwd wat er uit komt en als er iets geks aan de hand is het snel stopt! Wat een brutale zijn er :n

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:01

bruintje123 schreef:
gohya schreef:
Ik heb haar eigen zadel op haar rug gelegd,maar het lijkt wel of er een groter zadel op gelegen heeft,er is ruimte over van die zweetplek.Ik heb foto's gemaakt,zal ze straks uploaden.
Ik begrijp er nog steeds helemaal niks van.

Ik neem aan dat jij de kasten op slot hebt?
Dan is er gereden met eigen zadel of barebackpad.


De deur van het schuurtje zit op slot met een cijferslot,de kasten zijn ook op slot op die ene na.Moest dat slot doorknippen omdat verzorgster sleutels erin had gelegd en deur op slot gedaan. _-:(

Het lijkt me wel duidelijk dat er zonder dekje onder het zadel is gereden.Die aftekening is zo raar op haar rug.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:02

CraziiEmma schreef:
Ai wat naar zeg! Het is idd wel duidelijk dat er op gereden is, ik denk ook zonder dekje ivb met de zweetplekken op de rug. Ik denk dat het wel tijd is voor een camera en misschien wat rondvragen.. Toch wel een beetje een naar gevoel denk ik, dat iemand zonder dat jij het weet op jouw paard heeft gezeten..



Dat denk ik idd. ook! zonder dekje. Ik heb al een oproep op FB gezet,veel mensen die daar dagelijks langs komen kĂșnnen miss. iets gezien hebben.Maar tot nu toe nog geen reactie.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:05

laughterline schreef:
Jeetje wat een verhaal hierboven :n ....hoop niet dat t bij jou zo ook het geval is!

Benieuwd wat er uit komt en als er iets geks aan de hand is het snel stopt! Wat een brutale zijn er :n


Nou zeg dat wel zeg! dat verhaal van sylva. Ik begrijp gewoon niet dat iemand zomaar op een vreemd paard gaat rijden.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:11

Brrr, krijg er helemaal rillingen van. Ook vooral van het verhaal van sylva. Dat bedenk je toch niet??
Ik ben als kind wel eens naar een wei gelopen om een pony te aaien, maar meer durfde ik echt niet hoor. En natuurlijk niet de wei in. Zijn ze helemaal bezopen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:13

Deze foto heb ik vandaag gemaakt.Wat blijft dat er lang zo duidelijk opzitten zeg.
Afbeelding

Dit is haar eigen zadel.
Afbeelding

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:16

Ik vind het eerder lijken op een barebacpad dan een zadel, gezien de ligging van de singel en de afdruk op de rug.

Bah vervelend dit!!

Want dan rijdt er iemand stiekem met jouw paard en dat kan en mag gewoon niet.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 23:24

Ragdollcat dat zou best eens kunnen ja! vandaar die rare aftekening ook. De onderkant van een zadel is glad,dan krijg je niet van die figuurtjes.

Pumpkins

Berichten: 3154
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:26

Ongelooflijk :oo maar het verbaast mij wel dat er een zadel is gebruikt. De verhalen die ik tot nu toe ken gaan over pennys die er zonder tuig opklimmen of tuig gebruiks wat binnen handbereik is. Misschien schuurtje van de buren? Vraag anders andere paardeneigenaren om hun spullen goed achter slot en grendel te houden. Echt ongelooflijk.

Barepacpad zou indd goed kunnen. Ook stukje eenvoudiger in aanschaf.

joyceberends

Berichten: 367
Geregistreerd: 03-03-13
Woonplaats: Eefde

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:31

Heel bijzonder..
Ik hoop dat er duidelijkheid komt voor je..

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:36

Wat apart! De afdruk lijkt op die van een barebackpad of pad van een boomloos zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:37

Of van een zadelbontje waar een longeersingel overheen is gelegd.

Saintelette

Berichten: 3190
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:53

Wat ontzettend bizar :n

dithleyy

Berichten: 20
Geregistreerd: 07-12-15
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:03

Pff wat vreemd zeg, zomaar op iemands paard rijden.
Idd misschien briefjes ophangen met 'we weten dat er gereden is' of iets in die richting.
En iedereen vragen op te letten? Wel erg vreemd zeg, maar ze wisten het goede paard wel te pakken dus, aangezien je zelf aangeeft dat iedereen er zo mee wegrijd, dus het zullen wel enigzins bekenden zijn.
Maar hopen dat je de 'dader' snel vind :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 00:05

Zadelbontje zou idd. ook goed kunnen! Ik hoop dat iemand iets gezien heeft,meestal is er altijd wel iemand die met toeval er langs fietste op die dinsdag.
Ik vermoed ook iemand die het paard kent,er staan er 4 en zij is de aller makkelijkste.

trysteffy

Berichten: 3245
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:11

Bizar dit..


Mijn paard krijgt ook gewoon van die afdrukken zelfs met dekje

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 00:15

Met haar eigen zadel krijgt ze nooit deze afdruk,nog nooit gehad.Zelfs niet met haar eigen barebackpad,maar ik doe er ook nog een glad dekje onder dan.

VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 00:23

Jee wat vervelend zeg!!
Ik hoop dat je er nog achter komt wie je erop aan kunt spreken want ik kan goed begrijpen dat dit je niet lekker zit.

Zelf zit ik ook aan een barebackpad te denken.
Of iets dat ze zelf in elkaar hebben gezet zoals er eerder is genoemd.

Ze zouden maar op een onbeleerd paard klimmen... Met alle gevolgen vandien.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:27

Hoop dat je erachter kunt komen wat er is gebeurd.. Maar paard heeft duidelijk iets op zijn rug gehad..

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:02

He getsie gohya, ze weten jou ook wel telkens te vinden zeg, houd het dan nooit op.
Is het toevallig niet 1 van je oudere /gestopte verzorgsters / bijrijders, die dit nu flikt. Ook omdat je aangeeft dat je het gevoel hebt dat ze de paarden kennen en weten wie ze wel en wie niet moeten pakken.
Laatst bijgewerkt door myk_en_shant op 11-03-16 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:07

Misschien is er wel iets gebeurd met je een van je verzorgers en durft ze het niet te zeggen?

Ik hoop dat je zo snel mogelijk duidelijkheid krijgt...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 11:32

myk_en_shant schreef:
He getsie gohya, ze weten jou ook wel telkens te vinden zeg, houd het dan nooit op.
Is het toevallig niet 1 van je oudere /gestopte verzorgsters / bijrijders, die dit nu flikt. Ook omdat je aangeeft dat je het gevoel hebt dat ze de paarden kennen en weten wie ze wel en wie niet moeten pakken.



Het houd hier blijkbaar nooit op. ;( telkens is er wel wat,maar ik ga gewoon door!
Ik denk ook sterk aan iemand die hier geholpen heeft,maar heb niet echt een idee wie het zou kunnen zijn,al denk ik dat 1 persoon er voor in staat is. ;)

@Neverland ik durf me hand in het vuur te steken voor mijn huidige verzorgsters dat die dit niet flikken.Waarom zouden ze er over zwijgen? ze mogen bijna alles,en als er iets is,vertellen ze me dat ook.Bij twijfel appen ze me om wat te vragen.