[VOLG] Kiowa: van bokkende explosie naar...? (+rijtips)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:54

Leila_Lover schreef:
Ehm, geen update helaas vandaag, heb mijn fototoestel op stal laten liggen -:(- -:(-
(kom ik net achter)

Oh zonde!! Hoop wel op een beschermde plek!

Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 19:39

Hallo allemaal, *\o/*
Vandaag ben ik weer naar de stal geweest en ik heb filmpjes gemaakt. Nogmaals, door privéredenen die ik jullie niet allemaal kan vertellen, kan ik geen les nemen met Kiowa. Haar eigen zadel is zadel 1 van de vorige foto's, eigenaar en mensen daar op stal vinden dat dat zadel goed ligt. En als ik dan zeg 'Ik denk dat het zadel niet goed past' dan zeggen ze: 'neem dan één van de andere zadels' dus over naar de winkel gaan valt niet te praten. Dit is het filmpje van vanmiddag:

We hebben haar deze middag eerst gelongeerd. En ik was mijn chaps vergeten -O- Ik zie nu ik het filmpje terugkijk dat ik de teugels echt veel te kort heb. Ik heb ook wat foto's van vorige week:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rijtips? Hou het vriendelijk!
Het bokken ging wel beter deze week. (ze bokte bijna niet)
*\o/* *\o/* *\o/*

AlwaysH

Re: [VOLG] Kiowa: van bokkende explosie naar...? (+rijtips)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:43

Je hebt de teugels juist veel te lang op dit filmpje. Paard kijkt overal heen, contact met de buitenteugel is ontzettend belangrijk bij dit soort paarden.

Leviosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 19:44

Het begin was 'losstappen aan de lange teugel'.Ik bedoelde aan het einde.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:45

Leila_Lover schreef:

Vind ik een nette lengte, maar je mist nog wel een heeldeel evenwicht zo te zien wat je helaas met je teugels opvangt zo nu en dan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:47

Leila_Lover schreef:

je was toch echt aan het draven ;)

Ook bij de laatste paar minuten hangt de buitenteugel in ene boogje. Ik zelf ben er inmiddels wel achter gekomen dat wanneer mijn Tuigpaard aan het kijken is ik met de buitenteugel absoluut contact nodig heb.

Zoals hierboven, teugel lengte is prima maar je wisselt steeds van lengte omdat ze af en toe naar beneden komt, dan weer recht naar voren kijkt etc.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:51

Probeer een plan met rijden te hebben. Je gaat alle kanten op. Zorg dat het tempo ook van jou is, ze draaft soms onder je uit. Daarnaast zou ik nog niet gaan doorzitten, pas als ze netjes haar rug gebruikt. Succes met haar!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:47

Je filmpje is eraf?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:52

Ik kan je filmpje helaas niet zien.

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:35

Ook ik kan de filmpjes helaas niet zien. Het is natuurlijk niet te zeggen of een zadel past als je dit van foto's moet beoordelen. Maar ik zie op de foto's wel dat zadel 3 en 4 niet geschikt zijn. Zadel drie ligt gigantisch achterover, ik weet niet hoe dat is met singel. Zadel 4 lijkt veel te lang, die ligt over de laatste rib heen, tot op de lendenen. Wat me op viel bij de foto's van zadel 1 en 2 is dat het lijkt of je te ver naar achteren hebt gelegd. Misschien is het een bruikbare tip voor jou om het zadel wat meer richting schouder te leggen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:28

Moderatoropmerking:
Dit topic moet helaas verwijderd worden omdat de eigenaar van het paard geen toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van de foto's.