Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn ene merrie is vanaf haar 4e levensjaar elk jaar wel weer op een manier in de kreukels. En dat gaat van 18 krammen in dr voorbeen vanwege het springen van de laadklep tot een gebroken kaak vanwege een klap van dr moeder, 3 ontstoken kiezen om die reden. Een Birkeland fractuur in het rechterachterbeen wat er nu 3 jaar geleden uitgehaald is. En nog elk jaar is er wel weer wat en het waren geen kleine dingetjes. Als er weer wat is is het gelijk goed raak. 
KimD schreef:Ik heb een hele duidelijk grens ik ga tot €1000,- euro. Valt alles daarboven, worden ze geslacht.
€1500,- voor de grote pony.
Elin_ schreef:KimD schreef:Ik heb een hele duidelijk grens ik ga tot €1000,- euro. Valt alles daarboven, worden ze geslacht.
meen je dit??
Ik heb zelf geen maximum bedrag.. ik kijk vooral naar het paard.
Als het meer pijn en lijden geeft om te revalideren dan het uiteindelijke resultaat dan trek ik de stekker eruit.
Ik doe dat niet eerder omdat het me teveel geld kost.. dat vind ik richting moord gaan.
diemth schreef:Ik zit nu ook in een situatie met de vraag: hoe ver ga ik? Mijn pony die ik al 17 jaar heb (gekregen toen ik 10 was), is drie week geleden opgenomen in de kliniek met een ernstige diarree. Daarvoor waren we al drie week aan het behandelen met de eigen dierenarts zonder enig resultaat.
Inmiddels zijn we zo goed als uitbehandeld, de diarree is amper minder geworden en de dierenartsen denken dat het chronisch is, hij zal enkel slechter worden. Zonder behandeling kan hij niet meer, want dan verzuurd hij op termijn en zal hij stoppen met eten. Het vervelende (of mooie) is enkel dat hij nog zo vrolijk en blij is. Als je niet van de diarree wist, zou je hem nooit laten inslapen. Ik heb inmiddels besloten dat hij nog een paar mooie dagen mag hebben en zodra hij ook maar iets achteruit gaat, laten we hem gaan..
. 
othelloster schreef:Othello staat onder een 300 grams outdoordeken, 24/7 op een zandpaddock met stukbestrating van minimal 70m2 en 2 ruime schuilstallen voorzien van stro.
krijgt onbeperkt hooi en 1,5 kg basisbrok en speedi beet krijgt hij ook gevoerd.
iedereen hartelijk bedankt voor de geode adviezen!
ariatje schreef:KimD schreef:Ik heb een hele duidelijk grens ik ga tot €1000,- euro. Valt alles daarboven, worden ze geslacht.
Zodan! Lekker kort door de bocht.
1000,00 aan dierenarts ben je zo kwijt op jaar basis.
Hebben ze zeker geen lang leven bij jou?
WildWings schreef:Mensen beginnen over geld, maar dat is niet de vraag van de TS geloof ik, of begrijp ik dat verkeerd? Daarnaast... als je een paard hebt, weet je waar je aan begint. Ik vind dat als je dan vervolgens een grens van bijvoorbeeld duizend euro stelt, je er beter niet aan kunt beginnen. Een flink goed zadel op maat laten maken kan al die kant op gaan.
TS, je paard heeft ongewoon veel pech achter elkaar, zo te horen. Ik denk op zich dat deze laatstgenoemde problemen (mok, rotstraal) ook samenhangen met zijn algehele weerstand en omstandigheden (hoe hij gehouden wordt; natte bodem?). Dat afvallen kun je natuurlijk ook een dierenarts voor inschakelen en samen naar de oorzaak (maagzweer, bloedworm?) en oplossing zoeken. Bijna 20 is gelukkig nog niet bejaard.
Als ik jouw bericht lees, is je vraag misschien niet 'is dit nog wel een paardwaardig leven' maar 'is het voor mijzelf niet genoeg geweest, zoveel geld, tijd en stress investeren' -ik kan me ook voorstellen dat het enorm zwaar voor jou is om zoveel zorgen te hebben voor je paard.
geerke schreef:ariatje schreef:
Zodan! Lekker kort door de bocht.
1000,00 aan dierenarts ben je zo kwijt op jaar basis.
Hebben ze zeker geen lang leven bij jou?
ik ben in 35 jaar paarden nog nooit 1000 euro per jaar kwijt geweest.