Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mondy schreef:Een hengst is niet "maar een gewone pony of paard"De grootste fout die je kunt maken.
Ts is de pony met reden nog hengst ? Oftewel alleen voor de mooi bijv ?
Waarom een pony voor een kind niet ruinen ?
Het is wel een plaatje !!!
Veel plezier ermee!
Gezien de ogen lijkt hij mij ook echt cremello 

Boedha_1981 schreef:Nou onze hengsten krijgen toch echt geen speciale aparte behandeling dan de merries en ruinen van ons Dus voor ons blijft een hengst ook gewoon maar een pony/paard.Ik zeg daarbij niet dat je niet meer op je hoede moet zijn en duidelijk op moet voeden he.
Mijn 4 jarige staat op de ponyclub in het rijtje tussen de anderen om te zadelen. Staat met een ander op de 2 paards trailer etc etc. Mensen geloven vaak niet eens dat het een hengst is totdat ze tussen zijn benen kijken
El75 schreef:Hopelijk antwoord ik alle vragen.
Hij is nu 1.45 m, dus nog een echte D maat. Hopelijk blijft hij daar ook in.
Ondanks dat hij als cremello geregistreerd staat, lijkt het er toch op dat hij wellicht een palomino is.
Waarom (nog) hengst? In principe is het de bedoeling dat hij hengst blijft en willen we er idd mee naar de HK. Ruinen is altijd nog een optie mocht dat nodig zijn, maar zo lang hij zich gedraagt , en dat doet hij uitstekend op dit moment, kan hij gewoon hengst blijven.
Onze dochter rijdt met haar andere pony M1 dus mag idd een hengst starten, anders zou het niet zo veel zin hebben om er een aan te schaffen. Haar zusje van 11 ook, maar voorlopig zal onze oudste dochter hem rijden en trainen.
De pony mag pas per 1 oktober as uitgebracht worden en het leek ons goed dat ze eerst eens een half jaar werken aan een combinatie te worden in plaats van een (hengst) pony te kopen waar ze direct mee op wedstrijd zou willen gaan. Dat is de reden dat we een jonge hebben aangeschaft.
Qua bloed zit er Le Matsjo achter.
@Charica, het is denk ik een volledige broer van jouw ruin met als moeder Zamiejoe. Spijtig genoeg weet ik niet welke lijnen er achter de merrie zitten, dus mocht jij een idee hebben dan hoor ik het graag.

Super gaaf dat je jouw dochter deze kans kan bieden. In deze zie ik ook t hier gelezen probleem hengst ook niet, gezien jij als moeder er bij bent en volgens mij de kennis en kunde hebt deze combi de juiste begeleiding te geven!
)
El75 schreef:Hopelijk antwoord ik alle vragen.
Hij is nu 1.45 m, dus nog een echte D maat. Hopelijk blijft hij daar ook in.
Ondanks dat hij als cremello geregistreerd staat, lijkt het er toch op dat hij wellicht een palomino is.
Waarom (nog) hengst? In principe is het de bedoeling dat hij hengst blijft en willen we er idd mee naar de HK. Ruinen is altijd nog een optie mocht dat nodig zijn, maar zo lang hij zich gedraagt , en dat doet hij uitstekend op dit moment, kan hij gewoon hengst blijven.
Onze dochter rijdt met haar andere pony M1 dus mag idd een hengst starten, anders zou het niet zo veel zin hebben om er een aan te schaffen. Haar zusje van 11 ook, maar voorlopig zal onze oudste dochter hem rijden en trainen.
De pony mag pas per 1 oktober as uitgebracht worden en het leek ons goed dat ze eerst eens een half jaar werken aan een combinatie te worden in plaats van een (hengst) pony te kopen waar ze direct mee op wedstrijd zou willen gaan. Dat is de reden dat we een jonge hebben aangeschaft.
Qua bloed zit er Le Matsjo achter.
@Charica, het is denk ik een volledige broer van jouw ruin met als moeder Zamiejoe. Spijtig genoeg weet ik niet welke lijnen er achter de merrie zitten, dus mocht jij een idee hebben dan hoor ik het graag.