Nieuwe aanwinst (3 jarige NRPS pony hengst)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Nieuwe aanwinst (3 jarige NRPS pony hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:09

gefeliciteerd! Het is een leuk ding zeg! Ben zwaar benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen :D

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 12:13

................................
Laatst bijgewerkt door 987ZYX op 05-07-22 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:20

Mondy schreef:
Een hengst is niet "maar een gewone pony of paard" ;) De grootste fout die je kunt maken.

Ts is de pony met reden nog hengst ? Oftewel alleen voor de mooi bijv ?
Waarom een pony voor een kind niet ruinen ?

Het is wel een plaatje !!!

Nou onze hengsten krijgen toch echt geen speciale aparte behandeling dan de merries en ruinen van ons ;)
Dus voor ons blijft een hengst ook gewoon maar een pony/paard.
Ik zeg daarbij niet dat je niet meer op je hoede moet zijn en duidelijk op moet voeten he.
Maargoed ga hier in dit topic geen discussie over voeren.

Ts heel erg veel succes met deze knapperd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:31

Super stoere en lieve pony! Die eerste foto heb ik nog gemaakt :D Veel plezier ermee!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:36

Nouja weet je ik denk dat het meisje wel begeleiding krijgt dus dat zal vast wel goed komen. Mijn cremello Tinkerhengst is zo echt een hengst maar onder het zadel is hij heel braaf. Het is het een voor het andere paard.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:56

Wat een gave pony <3 Gezien de ogen lijkt hij mij ook echt cremello :j
Heel veel plezier met hem!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:18

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Enne waarom zou een meisje van 13 geen 3 jarige hengst kunnen rijden? Er word soms zo panisch over hengsten gedaan :o

Boedha_1981 schreef:
Nou onze hengsten krijgen toch echt geen speciale aparte behandeling dan de merries en ruinen van ons Dus voor ons blijft een hengst ook gewoon maar een pony/paard.Ik zeg daarbij niet dat je niet meer op je hoede moet zijn en duidelijk op moet voeden he.

Hier precies hetzelfde :7 Mijn 4 jarige staat op de ponyclub in het rijtje tussen de anderen om te zadelen. Staat met een ander op de 2 paards trailer etc etc. Mensen geloven vaak niet eens dat het een hengst is totdat ze tussen zijn benen kijken :+

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:47

El75 schreef:
Hopelijk antwoord ik alle vragen.

Hij is nu 1.45 m, dus nog een echte D maat. Hopelijk blijft hij daar ook in.
Ondanks dat hij als cremello geregistreerd staat, lijkt het er toch op dat hij wellicht een palomino is.

Waarom (nog) hengst? In principe is het de bedoeling dat hij hengst blijft en willen we er idd mee naar de HK. Ruinen is altijd nog een optie mocht dat nodig zijn, maar zo lang hij zich gedraagt , en dat doet hij uitstekend op dit moment, kan hij gewoon hengst blijven.

Onze dochter rijdt met haar andere pony M1 dus mag idd een hengst starten, anders zou het niet zo veel zin hebben om er een aan te schaffen. Haar zusje van 11 ook, maar voorlopig zal onze oudste dochter hem rijden en trainen.

De pony mag pas per 1 oktober as uitgebracht worden en het leek ons goed dat ze eerst eens een half jaar werken aan een combinatie te worden in plaats van een (hengst) pony te kopen waar ze direct mee op wedstrijd zou willen gaan. Dat is de reden dat we een jonge hebben aangeschaft.

Qua bloed zit er Le Matsjo achter.

@Charica, het is denk ik een volledige broer van jouw ruin met als moeder Zamiejoe. Spijtig genoeg weet ik niet welke lijnen er achter de merrie zitten, dus mocht jij een idee hebben dan hoor ik het graag.

Oh, wauw wat toevallig!! Bugatti is nu bijna 4 met zijn 1.40. Ik had ook gehoopt dat ie de 1.45 zou raken, maar die van mij heeft een hele slechte start gehad :(
Helaas weet ik ook niets over Zamiejoe. Heb wel lopen zoeken, maar nog niets... :(
Waar komen jullie vandaan?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:31

Oww ik ben jaloers O:) Super gaaf dat je jouw dochter deze kans kan bieden. In deze zie ik ook t hier gelezen probleem hengst ook niet, gezien jij als moeder er bij bent en volgens mij de kennis en kunde hebt deze combi de juiste begeleiding te geven!

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:38

Wat een gave pony!

Wij hebben Le Matsjo zelf en ik rijd ook op Le Matsjo (op dit moment Z1)
Ik ben zelf 14 jaar en heb nog nooit last gehad van dat hij een hengst is. hij word op stal ook als onze schouwhengst gebruikt maar hij wordt er niet heet of koud van.
Le Matsjo staat ook gewoon naast merrie's op de trailer en vrachtwagen en zijn grootste vriendin is onze shetland merrie (ook een cremello trouwens). dus ik snap niet zo goed waar het weg komt dat je moet oppassen met een hengst want merrie's kunnen net zo lastig zijn.

Over Zamiejoo, de eigenaar van haar is een oude man (voornaam weet ik niet) (achternaam Hoff) uit Westerhaar. deze man dekt elk jaar zo'n 4/5 pony's( het zijn allemaal palomino's) bij le matsjo. de meeste hebben geen papier en andere hebben als vader Veenstra's Promise. Zamiejoo is een van de merries zonder papier.

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:41

Leuke pony! <3

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:37

Hij is prachtig! Heel erg veel succes en geluk met hem! :D

( dat zal veel wassen worden :P )

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:23

Heel veel succes voor de dames met deze knappe stoere vent!

Groetjes Nathalie :D

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:36

Wauw! gaaf beestje! <3

veel succes en plezier!

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:11

Mooi dier! en wat zegt het dat het een hengst is? Je kunt hele lieve hengsten hebben hoor. Ik heb jarenlang een draak van merrie gehad! tien keer erger vaak dan hengstenstreken. Tja....Ieder paard is anders en ieder mens ook. Je moet maar net goed bij elkaar passen zeg ik altijd maar.

Veel plezier met elkaar!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:15

Gaaaaf <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:20

Leuk dier zeg! :D

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:23

Leuke pony! Gefeliciteerd!

Waarom twijfel je of het een cremello is? cremello is (na aanleiding van de foto's) voor mij veel logischer dan palomino. Oa ivm de blauwe ogen.

Heel veel succes ermee!

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:11

Hengsten zijn mits goed opgevoed en met verstand gehouden niet veel gevaarlijker dan ruinen en merries.
Afbeelding
Onze cremello dekhengst Knedo Athos, met een van grootste, nou ja eigenlijk kleinste :D , fans!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:08

Wauw wat een schoonheid! Veel plezier met hem :)

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 17:36

.....................................
Laatst bijgewerkt door 987ZYX op 05-07-22 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 18:57

Blij om te horen! Moet natuurlijk even wennen!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 12:51

El75 schreef:
Hopelijk antwoord ik alle vragen.

Hij is nu 1.45 m, dus nog een echte D maat. Hopelijk blijft hij daar ook in.
Ondanks dat hij als cremello geregistreerd staat, lijkt het er toch op dat hij wellicht een palomino is.

Waarom (nog) hengst? In principe is het de bedoeling dat hij hengst blijft en willen we er idd mee naar de HK. Ruinen is altijd nog een optie mocht dat nodig zijn, maar zo lang hij zich gedraagt , en dat doet hij uitstekend op dit moment, kan hij gewoon hengst blijven.

Onze dochter rijdt met haar andere pony M1 dus mag idd een hengst starten, anders zou het niet zo veel zin hebben om er een aan te schaffen. Haar zusje van 11 ook, maar voorlopig zal onze oudste dochter hem rijden en trainen.

De pony mag pas per 1 oktober as uitgebracht worden en het leek ons goed dat ze eerst eens een half jaar werken aan een combinatie te worden in plaats van een (hengst) pony te kopen waar ze direct mee op wedstrijd zou willen gaan. Dat is de reden dat we een jonge hebben aangeschaft.

Qua bloed zit er Le Matsjo achter.

@Charica, het is denk ik een volledige broer van jouw ruin met als moeder Zamiejoe. Spijtig genoeg weet ik niet welke lijnen er achter de merrie zitten, dus mocht jij een idee hebben dan hoor ik het graag.

Respect dat je nog zo netjes alle vragen beantwoordt :)
Imo totaal niet nodig om je te verantwoorden.

Heel veel plezier met deze kanjer!