Niet 1 maar 2 nieuwe aanwinsten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:18

Het zijn heel leuke beestjes! Maar ik vind het toch nogal sneu dat ze op zo'n klein stukje staan zonder soortgenoot.. Ik zou persoonlijk liever geen dieren hebben dan ze zo houden.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:33

melody7 schreef:
Het zijn heel leuke beestjes! Maar ik vind het toch nogal sneu dat ze op zo'n klein stukje staan zonder soortgenoot.. Ik zou persoonlijk liever geen dieren hebben dan ze zo houden.

Hier ben ik het helaas helemaal mee eens...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:00

Volgens mij staan ze in de zomer ergens anders. Tenminste in de OP staat "omdat ze in de winter achter het huis staan"

Ezeltje is nog niet gecastreerd zag ik, ik zou wel even blijven opletten TS want ezelhengsten kunnen behoorlijk agressief worden zonder soortgenoten om mee te spelen (ezels spelen veel heftiger en ruwer dan paarden). Castratie garandeert niet altijd dat ze daadwerkelijk lief en kalm worden/blijven.
Ik vind het een bijzondere en ondoordachte keus aangezien het geen ideale combinatie is (en dus een beetje sneu voor de dieren) en schijnbaar is er ook niet genoeg ruimte. Pony lijkt me ook nog erg jong, die zou imo met een groep soortgenoten moeten opgroeien.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-02-16 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Re: Niet 1 maar 2 nieuwe aanwinsten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:04

Leuke aanwinstjes!!!
Hier al jaren een ezeltje bij de pony's en ze zijn gek op elkaar :)
Gewoon je ontworming goed in de gaten houden en het loopt wel los :D
Jammer dat mensen meteen speculeren/ zeuren over een kleine achtertuin, er staat niet eens een foto van de tuin?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:05

tessyke schreef:
Leuke aanwinstjes!!!
Hier al jaren een ezeltje bij de pony's en ze zijn gek op elkaar :)
Gewoon je ontworming goed in de gaten houden en het loopt wel los :D
Jammer dat mensen meteen speculeren/ zeuren over een kleine achtertuin, er staat niet eens een foto van de tuin?

Als er geen andere keus is zullen ze het er inderdaad maar mee moeten doen :) Of dat zo eerlijk is tegenover de dieren is natuurlijk een tweede. Zeker omdat deze twee dieren allebei nieuw zijn aangeschaft snap ik de keuze niet, neem dan of 2 pony's of 2 ezels. Veel leuker voor de dieren zelf. Daarnaast hoort een jong dier imo gewoon op te groeien tussen soortgenoten, paarden en ezels spreken niet dezelfde taal.

TS heeft de afmetingen gegeven, daar reageren mensen op.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:23

5 bij 10 omgeveer? Ben wel benieuwd naar de werkelijke grootte want vind dit wel heel klein.. Zelfs voor de winter alleen.. Heb je een foto? Bovendien weet ik niet zeker of je überhaupt die dieren wel in je achtertuin mag houden.

Wel vind ik het 2 hele schattige beestjes, ik hoop van harte dat het goed gaat met ze samen en ze plek krijgen/hebben waar ze lekker kunnen rennen en springen.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:27

Mijn tuin is 8 bij 7, dat is dus al groter en dat is echt hartstikke klein (voor een paard dan). Mijn twee konijnen lopen erin :+

Maar misschien heb je het niet goed ingeschat en is het groter?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:29

Leuke beestjes TS, veel plezier ermee!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 19:30

Bedankt voor de reacties iedereen :o

Ze staan inderdaad in de winter thuis en in de zomer verderop in een land.
Wij wonen niet midden in een woonwijk maar aan de rand van het dorp, de hele tuin is rijbak grote dus hier hebben ze ook plek zat.
De reden dag ze nu nog achter hek staan is omdat er een trampoline in de tuin staat en daar nog een hekje omheen moet en het nog heel nat is.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:01

Ook tuin met het formaat van een rijbak is aan de kleine kant voor een pony en een ezel, en nu op een nog kleiner stuk echt veel te klein, ik vind het niet verantwoord eerlijk gezegd :( . Als je geen fatsoenlijke stalling kan betalen kan je misschien beter konijnen of cavias houden, die passen prima in een achtertuin.
En praktisch gezien: waar ga je de mest opslaan TS?
Ik hoop dat je buren niet gaan klagen over de stankoverlast en mogelijke herrie van de ezel, want ik neem aan dat achter de schutting op de foto's gewoon de tuin van de buren zit?

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 21:35

Eef_Bam schreef:
Ook tuin met het formaat van een rijbak is aan de kleine kant voor een pony en een ezel, en nu op een nog kleiner stuk echt veel te klein, ik vind het niet verantwoord eerlijk gezegd :( . Als je geen fatsoenlijke stalling kan betalen kan je misschien beter konijnen of cavias houden, die passen prima in een achtertuin.
Ik hoop dat je buren niet gaan klagen over de stankoverlast en mogelijke herrie van de ezel, want ik neem aan dat achter de schutting op de foto's gewoon de tuin van de buren zit?

Houd er wel rekening mee dat dit alleen voor de winter is.
Achter die schutting staat een kas en daar achter weiland.
Voorde mest hebben we een speciale container dus stank overlast is zeer klein.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:43

Wat ontzettend lief :D

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:49

Twee vragen: waar woon je, en vind je het heel erg als ik een tent bij jullie neerzet? :+

Wat een duo! Hoe gaat het met ze?

Heel veel plezier met die twee knapperds!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 22:41

khirshanta schreef:
Twee vragen: waar woon je, en vind je het heel erg als ik een tent bij jullie neerzet? :+

Wat een duo! Hoe gaat het met ze?

Heel veel plezier met die twee knapperds!

Hahaha ik woon helemaal in het noorden van het land.

Het gaat goed met ze, als we aankomen lopen hinnikt Jadey en William schoot echt om een aai :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 09:11

Eef_Bam schreef:

Hoeveel paarden staan de winter in paddocks? Een rijbak is echt wel prima.

_Susan94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:04

Wat schattig! Zien er lief uit samen :)

Shellebel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:14

wat een gezeur gelijk weer zeg jeetje..
dit is toch de keuze van TS, hoeveel paarden staan in de winter op stal? van 3 bij 3?
Dan vind ik een rijbak nog wel aardig groot voor een shet en een ezeltje..

Hartstikke leuk hoor TS !!
Ik las dat je helemaal in het noorden van het land woont. welke plaats? :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:27

Wat een popjes! <3

Qua huisvesting maak ik me eerlijk gezegd iets meer zorgen over het zomerweiland dan over de betegelde plaats waar ze nu staan, al zou het wel fijn zijn als ze de benen kunnen strekken. Allebei moeten ze behoorlijk sober worden gehouden, hoop dat je daar bij dat weiland de mogelijkheid voor hebt. En ezels zijn niet waterdicht, kunnen zelfs heel slecht tegen regen, dus is er een schuilmogelijkheid bij? Is handiger om nu alvast bij stil te staan en evt iets te regelen dan van de zomer ineens een probleem te hebben. ;)

Heel veel plezier met je aanwinsten!!

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:52

Letsdunit schreef:
Bovendien kunnen ezels vreselijk balken, 2 boerderijen verderop hier staat er ook eentje. die kan flink tekeer gaan :)

Nou zeker, mijn vriend heeft er twee gehad, eerst 1, een hengstje en man wat kon die tekeer gaan..!!
Een ezelin erbij, toen was het over.

Mijn vorige buurman houdt ze ook en als die er maar 1 heeft staan is het niet te harden qua lawaai; het leek wel een misthoorn en stond ook nog eens onder mn slaapkamerraam :+

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 17:50

Bedankt iedereen :o

Voor de zomer hadden we al plek geregeld voor dat ze überhaupt 'uitgekozen' waren, op die plek in een grote paddock 5x5 betegeld voor de ingang, er is maar een klein stokje gras en de rest is zand.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:39

x_Nadia schreef:
Bedankt iedereen :o

Voor de zomer hadden we al plek geregeld voor dat ze überhaupt 'uitgekozen' waren, op die plek in een grote paddock 5x5 betegeld voor de ingang, er is maar een klein stokje gras en de rest is zand.

Top! en is er plek waar de ezel kan schuilen voor de regen? Of ga je in de weer met dekentjes?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:45

Wat een gezeur. De ponys hier staan door de regen en kou op 3 x 10/12 m met 4 dponys. Het is winter...

Leuke combi, ik zou er alleen liever 2 van beide zien (maar dat is weer heel veel) en vervolgens sowieso 9 maanden per jaar op een grote wei zetten ofzo. Als het écht toegestaan is in de tuin zou ik hem voor volgend jaar helemaal pony-proof maken! Echt een klein paddockparadise in de tuin. :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 12:39

Op de zomer plek staat een schuilstal ja :j
We zijn aan het kijken voor een geschikt dekentje ook voor nu :o

En wat minder nieuws...
Toen we gisteravond nog even in de stal waren ontdekte ik een hele dikke vieze worm in Jadey haar poep, we hebben meteen al het poep weg gehaald en vandaag word de dierenarts gebelt of ze eerder kan komen, wijzelf denken aan spoelworm en ze zouden vandaag sowieso ontwormt worden.
Ook heeft ze last van haar oogjes waarschijnlijk door tocht, dit word vandaag ook meteen opgelost en blijven we haar ogen goed schoonmaken met afgekoeld gekookt water.