Hoe en waar vind ik goede dressuur instructie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:07

...toen hij nog in Rotterdam woonde, leste ik bij Rien van der Schaft. Hij had een minpuntje, vond ik: hij kon niet uitleggen hoe hij aan zijn fantastische zit was gekomen (...en dat is driekwart van het werk...).
Uitstekend instructeur en olympiade ruiter.
(En als hij het nog steeds niet kan uitleggen neem je gewoon ernaast les met centered riding.)

Let wel: hij is niet van de quick fixes en klassiek angehauch.
(....had iemand hier nog een rekening te vereffenen met kunstjes in de achtertuin...? O:) )

Verder vind ik het wat ingewikkeld wat je precies vraagt. Begin je bij een andere trainer, moet je simpelweg niet willen dat je direct vooruitgang boekt. (Het kan, omdat een nieuw iemand misschien direct iets ziet waar anderen overheen keken - of dat een beeldspraak opeens wel binnenkomt, etc.)
Stel dat dus nooit als eis/ kenmerk van een goede instructeur.

Werken vanuit ontspanning is de basis van de dressuur, dus alle O:) goede instructeurs kunnen dit. (...en in het vuur van het proefgericht trainen verdwijnt dit nog wel eens.)
Rien stelde ooit, dat als hij startte hij altijd hoog eindigde. Het interesseerde hem geen laars, als vakman irriteerde het hem vooral "dat ik niet omdat ik zo goed ben, maar omdat de rest zo slecht is..."

rollback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 12:15

Bedankt voor je uitgebreide tekst en uitleg +:)+ nou moet ik nog een keuze maken welke instructeur het gaat worden
Er zitten een paar instructeurs bij die mij erg aanspreken, en daar gaat mijn uiteindelijke voorkeur wel naar uit :)

lucifertje

Re: Hoe en waar vind ik goede dressuur instructie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:19

Ik zou ook absoluut Rien van der Schaft aanraden, kost wel een smak geld maar hij kan lesgeven joh!

rollback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 12:24

Ik betaal liever wat meer voor kwaliteit dan voor kwantiteit

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:30

Dat is het kwaliteit ...
Je moet een klik hebben met degene die jou gaat uitleggen wat paardrijden is .
En je moet t gevoel bereiken ...
Sommige zijn daar beter in als andere ...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:37

Proeflessen kosten geld, je kunt ook eens gaan kijken bij een les van een ander..... ;-)

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:38

Sjak laarakkers kan ik heerlijk les geven. En goed lesgeven.

Janneke punte geeft ook goed les!

rollback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 20:35

Bedankt ik heb nu een aardige lijst vol staan, met instructeurs namen waar ik uit kan kiezen
Bij een les van een ander zou ik wel willen komen kijken. ik ga eens rond vragen of daar iets op te regelen valt :)
want het lijkt mij ook wel heel leerzaam. om eens bij ander zijn les te komen kijken ;)