paard kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:46

is dit topic serieus???
zo ja. eerst heel veel lezen over het houden van paarden. welke kosten en verantwoordelijkheden dit met zich meebrengt.
en als je hem thuis wilt stallen, wat je allemaal moet regelen. en dus ook een maatje! (geschikt maatje vinden. paarden zijn kudde dieren en willen niet alleen zijn)
Wie gaat de onderhoudskosten betalen en wat als hij naar de dierenarts moet?

misschien kun je beter opzoek gaan naar een verzorgpony of gaan lessen op een manege

XGabyvkeulen

Re: paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:47

_/-\o_

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:55

Ik gun je echt een eigen paard, maar je paard alleen laten staan moet je gewoon niet doen. Paarden zijn kuddedieren.

Heb je al uitgerekend hoeveel je per maand kwijt bent?

Je hebt weleens op de paarden van de grootouders van je vriendin gereden, ben je daar ook aleens een tijdlang elke dag heen gegaan om echt helemaal voor een paard te zorgen? (dus drie keer eten geven, uitmesten, de bak schoonhouden/aanrijden)

Heb je je al verdiept in welke verzorging een paard precies nodig heeft?

heb je ook al aan dingen gedacht als:
Hoe regel je de mestafvoer?
Hebben jullie een trailer, en/of rijbewijs om trailer te rijden en auto die de trailer kan trekken?
Weet je al wie je hoefsmid wordt, dierenarts, en tandarts?
Wie doet het terrein onderhoud, zoals de wei? (daar is onderhoud voor nodig!)

Je vraagt hoeveel een paard kost,maar misschien kunnen we het beter omdraaien. Wat heb je te besteden? Dan kunnen we aangeven wat je daarvoor kunt verwachten.

Wat verwacht je per maand te kunnen betalen, alles bij elkaar genomen (dus alle te berekenen kosten over het hele jaar, gedeeld door 12)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:57

Over het hele 'paard alleen houden' gebeuren...

Al zijn jij en je familie 8 uur per dag intensief bezig met het aandacht geven, een paard/pony heeft toch écht behoefte aan een soortgenootje. Er zijn een boel dingen die een paard nodig heeft aan sociaal contact die wij als mens niet kunnen bieden namelijk. Een shetje kan je tegenwoordig al bijna gratis vinden.

Je zegt dat je je paard aan huis wil hebben. Heb je wel voldoende plaats? Beschik je over een weide met (schuil)stal die groot genoeg is?

En last but not least: wie gaat de onderhoudskosten allemaal betalen, zijn dat je ouders? Beseffen ze ook hoeveel dit per maand kan kosten? Lees je vooral goed in. Zeker ivm het hele veulen-gebeuren. Daar kruipt vaak een boel kennis en geld in...

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:59

paardgirl schreef:
ik ga ook eerst mee rijden en dan kijk ik later nog wel of ik een veulen wil of niet en een veulen moet je ook opvoeden en voor een weide maatje is gwn geen geld voor dan als wij alles hebben gekockt rijmte is er wel maar we moeten eerst verhuisen

Nou, ga als eerste maar even sparen voor een nieuw toetsenbord, want het jouwe maakt er nogal een potje van :P

Sorry meis, maar ook ik denk dat je er niet verstandig aan doet nu al een eigen paard te kopen. Uit alles wat je schrijft, blijkt dat je erg weinig ervaring hebt. Maar dat geeft niet, want je kunt het leren! Doe gewoon eerst lekker veel ervaring op met een verzorgpony, dan leer je veel en weet je meteen of je de verzorging ook leuk vindt.

Mocht je dan toch een eigen pony kopen: zet hem nooit, nooit, nooit alleen. Daar wordt hij echt heel erg ongelukkig van. Dat wil je toch niet?

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 22:18

Andra_S schreef:
paardgirl schreef:
ik ga ook eerst mee rijden en dan kijk ik later nog wel of ik een veulen wil of niet en een veulen moet je ook opvoeden en voor een weide maatje is gwn geen geld voor dan als wij alles hebben gekockt rijmte is er wel maar we moeten eerst verhuisen

Nou, ga als eerste maar even sparen voor een nieuw toetsenbord, want het jouwe maakt er nogal een potje van :P

Sorry meis, maar ook ik denk dat je er niet verstandig aan doet nu al een eigen paard te kopen. Uit alles wat je schrijft, blijkt dat je erg weinig ervaring hebt. Maar dat geeft niet, want je kunt het leren! Doe gewoon eerst lekker veel ervaring op met een verzorgpony, dan leer je veel en weet je meteen of je de verzorging ook leuk vindt.

Mocht je dan toch een eigen pony kopen: zet hem nooit, nooit, nooit alleen. Daar wordt hij echt heel erg ongelukkig van. Dat wil je toch niet?

ik heb stallen uitgemest en op een paard 1 week gepast en bereden heb vaak paarden bereden
eten gegeven geborstel en dat soort dingen

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 22:21

allemaal leuk een maatje maar die moet je ook verzorgen miss een shet ofzo
alleen niet te gelijk kopen

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:22

En jij denkt dat het serieus hetzelfde is als een eigen paard hebben?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:23

Dag ts mag ik vragen hoeveel grond jullie thuis hebben? En wat vinden je ouders ervan?

Wat vind je van het idee eerst een verzorgpaard te nemen? Kun je het geld sparen voor gave spring en dressuur les. 2 vliegen in 1 klap!

paardgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 22:26

Samblabla schreef:

nee

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:28

Ga eerst maar eens een paar jaar lessen. :=
Wanneer je het na een paar jaar nog steeds leuk vind kan je verder kijken voor een verzorg pony. Een eigen paard raad ik je nu af. Jij hebt geen flauw benul wat een eigen paard allemaal vraagt.

Edit: Is het alweer vakantie? Dit is al het derde topic met dezelfde vraag :+
Laatst bijgewerkt door Neverland op 22-02-16 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

j_u_l_i_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:29

paardgirl schreef:
Samblabla schreef:

nee

Mag ik even wat vragen

Heb je er ooit wel is aangedacht hoeveel moeite en tijd een paard kost. En ook hoeveel geld het kost. Wie betaald het allemaal? Enhoe krijgt je merrie opeens een veulen dan? Veulens opvoeden is heel moeilijk. Als je dat niet juist doet, dus zonder ervaring, verpest je dat diertje nog! Denk er a.u.b goed over na!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:30

future_vet schreef:
is dit topic serieus???
zo ja. eerst heel veel lezen over het houden van paarden. welke kosten en verantwoordelijkheden dit met zich meebrengt.
en als je hem thuis wilt stallen, wat je allemaal moet regelen. en dus ook een maatje! (geschikt maatje vinden. paarden zijn kudde dieren en willen niet alleen zijn)
Wie gaat de onderhoudskosten betalen en wat als hij naar de dierenarts moet?

misschien kun je beter opzoek gaan naar een verzorgpony of gaan lessen op een manege

Nee topic is niet serieus. Ze had gister ook een topic geopend die eigenlijk het zelfde is als dit topic maar dan anders.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:06

Dat er nog mensen zijn die hier serieus op reageren En TS koop een hobbelpaard dat past beter bij je.

Patlican

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:13

Zou eerst meer ervaring opdoen voordat je een eigen paard koopt. Je kan altijd via verkoop sites opzoeken wat een paardje met jou eisen ongeveer zal gaan kosten. Als je echt van plan bent een paard te kopen iemand meenemen die er veel verstand van heeft en je kan adviseren.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:14

Een paard hoort never nooit alleen, punt. Als jij geen tijd en geld hebt voor een maatje erbij, dan moet je geen paard kopen.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:53

Is dit niet iets voor je ts? Afbeelding

Nee even serieus; een paard kost ontzettend veel tijd en geld, dat is al zo als je een paard in pension hebt. Een paard bij huis is nog veeel meer werk, en verreist veel meer kennis en ervaring. Een paard kun je NIET alleen houden, een mens, kat, hond, geit of vogel is geen vervanging voor soortgenoten. En als je geen geld hebt voor een shetje, heb je dan wel geld voor voer, instructie, hoefsmid, tandarts, dierenarts, osteopaat, zadelpasser ect?

Ga alsjeblieft van het geld wat je anders zou gebruiken voor de aanschaf van een paard les nemen bij een manege, en ga over een jaartje op zoek naar een verzorgpony. Daar leer je ontzettend veel van en dan ben je over een paar jaar wel klaar voor een eigen paard. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:37

Omdat je eerdere topic [YRT] wat heb je nodig voor een paard ook op slot is gezet met de mededeling dat er genoeg topics te vinden zijn over dit onderwerp, plaats ik ook hier een slotje.