Van knuffelbeer naar.... verzopen bolletje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Re: Van knuffelbeer naar.... verzopen bolletje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 07:39

Jeetje wat een reacties weer :+ . Die lichte plekken is idd zijn droge vacht. Als ik de vacht van elkaar afduwde was het helemaal droog, ook bij de huid. Dit zelfde was bij mijn merrie het geval. Deze paarden zijn gewend 24/7 buiten te staan, die doe je geen plezier om op te sluiten in een stal. Ze hebben nu heerlijk de ruimte elke dag, kunnen sociaal zijn, eten de hele dag, rennen zoveel ze willen (wei is super groot). Oftewel lekker paard wezen, heeft hier 1 dag gesneeuwt dus 1 dag zijn ze zo nat geweest :Y) .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 09:16

Erg he, je mag alleen perfecte foto's van mooie schone droge paarden neer zetten :P

Ik vind ze wel leuk, gewoon realiteit,lekker nat en in de sneeuw. :D

Leuke pony's *\o/*

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:01

ellepel schreef:
Erg he, je mag alleen perfecte foto's van mooie schone droge paarden neer zetten :P

Ik vind ze wel leuk, gewoon realiteit,lekker nat en in de sneeuw. :D

Leuke pony's *\o/*

het gaat imo niet over enkel foto's van droge paarden, maar eerder dat de vacht er niet waterdicht eruitziet. (mijn paarden staan ook dag en nacht buiten, de jongste zonder deken, die heeft ook een dikke vacht maar die vacht blijft egaal over het lijf liggen).
Zoals de vacht van de pony hier is ZIET het eruit alsof de toplaag open gaat, en als het bv harder zou regenen KAN het zijn dat de ondervacht ook nat komt. En in dat geval is dat absoluut niet goed en is het tijd voor een dekentje. Mijn insziens is het goed dat er dergelijke opmerkingen komen. In dit geval is TS zich bewust van de werking van de vacht en controleert ze blijkbaar ook of de ondervacht droog blijft. Moest ze zich er niet van bewust geweest zijn(wat kan, we leren allemaal iedere dag bij!) is dit een leermoment en kan ze er in de toekomst op letten.

Maargoed, nu terug ontopic :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 12:46

Het heeft hier vanochtend geregend, hij lijkt heel nat maar zn ondervacht is gewoon droog ;) .

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:52

Leuk dier. Een gezonde vacht is de beste deken tegen regen , koude en andere weersomstandigheden. Dáár is het voor gemaakt.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 14:52

Helemaal eens met senna21 :)