RoyceMack schreef:hmm. Ik ben denk ik heel old skool, maar jij hebt zelf minder tijd waardoor je je paarden eigenlijk tekort doet. Je wilt ze wel houden neem ik aan, en daarom zoek je iemand die mee wil betalen in de kosten en in ruil daarvoor mag zij erop rijden en mee trainen. Best raar, zeker als je paarden aan huis staan, dan kost het onderhoud vrijwel niks. 60 euro per 3 maand bekappen en hooi (misschien wat brokken). maar jij houdt de regie, kortom, iemand gaat meebetalen en mag rijden etc, maar het eigenaarschap ligt nogsteeds in jouw handen en als jij iemand zat bent kun je haar gewoon verbieden de paarden te zien.
Ik zeg niet dat je dat zal doen maar je hebt wel alle touwtjes in handen. ik zou dus niks betalen voor het bijrijden van een paard voor een ander. Ik zou best klusjes willen doen en zo nu en dan wat nieuwe spulletjes kopen omdat ik dat leuk vind, maar verder niet.
en verplicht lessen zou voor mij wss ook niet werken. Heb een hekel aan rijles en ik heb best wel een eigen visie ontwikkeld op rijden (vooral op stem en kleine hulpen) en het blijkt bij mij in de buurt erg moeilijk om n instructeur te vinden die daarbij aansluit.
Ook aan huis zijn de kosten echt wel meer dan jij noemt? Hoefsmid is bij mij voor 1 paard 60 euro per 7 weken overigens en dan is zij alleen vóór beslagen, verzekering, osteo, onderhoud aan stallen, bak, land, paddocks, bodembedekking en dergelijke? Als eigenaar loop je ook de risico's door het uit handen geven van jouw (sport)paard.
Jij denkt wel heel erg makkelijk.
Gelukkig heeft ts genoeg reacties van mensen die het geen probleem vinden om bij te dragen aan een klein deel van de kosten en daarvoor heel veel vrijheid en een leuke leerpaard ter beschikking te krijgen.
Fijn TS dat je kan kiezen en kijken waarmee het het beste klikt!