Autobestuurders en respect voor paarden op de weg....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Autobestuurders en respect voor paarden op de weg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:08

Ach, arme pony! Heb je nog een rondje gedaan vanmiddag? :(:)

Ik fiets en step ook veel met mijn pony; de reacties blijven erg wisselend. De buurtbus gaat altijd ruim om ons heen (en dan ook heeeeeel langzaam), de meeste automobilisten ook wel. Laatst een kraanmachinist die zijn machine uitdeed en wachtte tot ik ruim voorbij was _/-\o_ . Dan zwaai ik ook altijd even als bedankje, dan weten ze dat je het hebt gezien en het waardeert. Maar ik word ook wel eens bijna van m'n step (of van m'n paard) gereden, hoor. Meestal toch gewone automobilisten in een net-niet overzichtelijke bocht. Dan 'moeten' ze toch even gauw inhalen. Of ze gaan gezellig dichtbij rijden, beetje lopen duwen. De KWPN'er die ik af en toe rij kun je dan expres zo laten lopen dat ze er heel zenuwachtig en druk uitziet. Zo voelt ze helemaal niet, en ze is totaal niet bang voor verkeer, maar een paard wat zich net even 10 cm groter maakt en dan in een dribbeldrafje kont naar links en rechts gooit of schouder omzet, is blijkbaar toch wat spannend voor de meeste automobilisten, dus dan blijven ze wel op afstand. Weten zij veel dat ik travers en schoudervoor vraag :')

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 23:16

Pff vreselijk die mensen gewoon langs racen... Gelukkig bestaan er inderdaad ook gewoon bestuurders die er wel bij nadenken *\o/* die krijgen van mij dan ook altijd de meest vriendelijke groet terug!

Vanmiddag heb ik geen rondje gedaan, het regende vreselijk hard. Heb hem lekker gepoetst en geknuffeld.

Donderdag voor zijn nare val had ik wat stukjes gefilmd van het fietsen, dit heb ik vandaag maar eens In elkaar geknutseld. Hier nog filmpje aan de fiets voordat hij dus de rare smak maakte

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:01

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 14:37

Pff niet normaal. Ik hoop dat er iets kan gebeuren waardoor mensen hier wel over MOETEN nadenken

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:18

Wat een aso zeg! Sommige mensen weten niet beter, sommigen vinden het 'grappig'.

Een beetje respect voor je medeweggebruiker is helaas ver te zoeken soms.

Beterschap en een dikke knuffel voor Mowgli

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 22:46

Ik zal de knuffel aan hem geven :D

Met Mowgli gaat het inmiddels al beter! Hij heeft vanmiddag weer Lekker uitgerend in zijn landje. Dat lucht wel even weer op als hij weer even lekker gek doet zoals gewoonlijk <3

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:01

Ik heb hetzelfde meegemaakt 2 weken terug...
Reed met paardlief in het bos, hadden net een lekkere buitenrit gemaakt.
Ik ben aan het uitstappen op het vertrouwde zandpad naar stal toe.
dus ik heb teugeltje lekker los en voeten uit de beugels (paard is 100% betrouwbaar).
Tot er een auto aan kwam die naar vermoeden wel 80 km/u reed OP EEN ZANDPAD dus Sara doet een stapje opzij omdat de bumper op de grond knalde en er een nogal grote uitlaat onder zat.
Gaat die automobilist express nog stukkie opzij richting mij waardoor Sara licht in paniek raakte en nog verder opzij stapte, en daar zat net een verhoging voor het fietspad waar Sara over valt en met mij er nog op op die verhoging valt... omdat ik mijn voeten uit de beugels had kon ik mijn been wegtrekken, maar ik was zoooo boos -:(-
Gelukkig heeft een vriendelijk hardloper mij geholpen om Sara overeind te krijgen, want die lag op die verhoging!
Ik had een flinke blauwe plek op mijn schouder en Sara had gelukkig niks!

Kimmie1995

Re: Autobestuurders en respect voor paarden op de weg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:41

Ik heb ook al een paar keer zoiets meegemaakt, ik ga heel veel wandelen op een paard. Som komen auto's zo dicht dat ik het echt gevaarlijk vind, gewoon respect en kijken dat er een paard loopt. Je weet ten slotte niet of het paard verkeersmak is. Sommige auto's doen echt heel gevaarlijk.

Gelukkig is er niets heel erg gebeurd (Dat hij echt zijn nek brak ofzo)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:07

Wat erg dat de auto gewoon door reed! ik snap dat niet.

ik vind vaak 2 uiterste bestuurders zijn. bestuurders die gewoon normaal opletten en eventueel afremmen en even kijken naar het paardje. en bestuurders zoals jij hebt meegemaakt. gewoon extra gas geven als je langs komt, toeteren.
Ik ging ook altijd midden op de weg rijden als ze niet af remmen. dan moeten ze wel. (let natuurlijk wel op)

En dan is het ook nog zo, wie waren er eerder op de weg? juist, paarden. Zij zijn de langste tijd het belangrijkste vervoersmiddel geweest en hebben net zo veel recht om gebruik te maken van de weg.

ik heb niet zo veel dramatisch meegemaakt. maar één keer was toch wel schrikken. Ik reed samen met een andere pony naar de club om te rijden. De andere pony is mijn oude pony en prima verkeersmak. mijn paard was nog jong, toch erg braaf buiten. maar durfde niet alleen over de weg.
We moeten het grootste stuk langs een 60/80 weg. over het fiets pad. daartussen een berm met bomen. op een stuk staat een huis waar het fietspad met een kronkel omheen loopt. tot tegen de weg aan. nu waren we in het midden daarvan. pony voorop. stopte omdat ie iets merkte. sprong er blafte er ineens een hond vanachter het hek. pony schrok. mijne dus ook een draaide een halve slag. met zijn voorbenen op de weg. en er reed een auto net langs zijn borst en onder zijn kin voorbij. mijn paard stopte gelukkig en was daarna meteen rustig. ik kan de bestuurder geen schuld geven, maar hij reed gewoon door. En daarbij zou ik afremmen als je 2 paarden in spanning ziet staan. zelfs al omdat ze zo dicht langs de weg liepen. je weet het nooit.