En ineens wordt het wel heel definitief..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:00

Jannepauli schreef:
Als je uit eigen overtuiging ergens mee stopt, bijvoorbeeld omdat je geen toegevoegde waarde in wedstrijdstress en competitie zit, dan is dat een keuze. Maar je laten beïnvloeden omdat je anderen iets in de schoenen schuift.. ik snap dat niet. Maar goed, ik ben dan ook héél oud en laat door niets of niemand mijn leven sturen. :D

Nu voel ik mee ook héél oud, maar hééélemaal mee eens (en ga heerlijk genieten van je paardjes) :D

maar om nou te zeggen dat je dan geen paard rijd.... dan zijn er heel veel paardenmensen die niet rijden....

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:01

Ik rij al jaren paard. Nooit een wedstrijd gedaan (10 april de eerste) ik men,rij dressuur, ga naar buiten,naar bos,naar strand,ik spring en doe alles met mijn fries. Joh al wil ik er onder hangen...laat mij lekker.

Ik heb jaren pijn gehad met rijden. Ben scheef aangekeken doordat ik zat al katrien duck of niet meer van mijn paard kon komen. Goh wat werd ik aangekeken alsof ik een raar gedrocht was. Mensen met allemaal meningen en daar heb ik mij tijden druk om gemaakt.

Nu de pijn beter gaat en ik met mijn paard plezier heb denk ik zoek het uit. Laat mij mijn ding doen.doe jij lekker het jouwe. Bevalt prima zo. Laat ze denken wat ze willen maar laat jouw plezier er niet door verpesten.

Ik hoop dat jij jouw plezier met jouw paardje weer terug vind.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:03

Larissabest schreef:
Gisteren nog even goed overlegd thuis, en ik hoorde het mezelf gewoon hardop zeggen. ''Laat al die paardenwijven het maar uitzoeken met hun sportpaarden. Ga elkaar maar lekker afkraken, zeik elkaar maar af, want daar worden we allemaal zoveel beter van.'' Het is een opeenhoping van redenen waarom ik stop, maar dit is er een van. Waarom moeten we elkaar allemaal zo afzeiken in de paardenwereld, beter zijn als de ander? Kunnen we niet elkaar helpen, en er voor elkaar zijn?

Je rijdt toch voor jezelf paard en niet voor een ander? Ik denk dat je er voor jezelf teveel druk op legt en als je nu besluit om dáármee te stoppen..super!! Maar om je allergrootste hobby er voor aan de kant te zetten...dat snap ik niet zo goed. Als je het moeilijk vindt om te stoppen..waarom zou je dat dan doen? Lekker je eigen ding doen en daar van genieten!
Laatst bijgewerkt door Suusje1986 op 11-02-16 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 11:03

Suusje1986 schreef:
Larissabest schreef:
Gisteren nog even goed overlegd thuis, en ik hoorde het mezelf gewoon hardop zeggen. ''Laat al die paardenwijven het maar uitzoeken met hun sportpaarden. Ga elkaar maar lekker afkraken, zeik elkaar maar af, want daar worden we allemaal zoveel beter van.'' Het is een opeenhoping van redenen waarom ik stop, maar dit is er een van. Waarom moeten we elkaar allemaal zo afzeiken in de paardenwereld, beter zijn als de ander? Kunnen we niet elkaar helpen, en er voor elkaar zijn?

Je rijdt toch voor jezelf paard en niet voor een ander? Ik denk dat je er voor jezelf teveel druk op legt en als je nu besluit om daarmee te stoppen..super!! Maar om je allergrootste hobby er voor aan de kant te zetten...dat snap ik niet zo goed. Als je het moeilijk vindt om te stoppen..waarom zou je dat dan doen? Lekker je eigen ding doen en daar van genieten!

Wat jammer dat iedereen er steeds maar 1 reden uit haalt. Er staan er toch echt minstens 5 in..

Memere

Re: En ineens wordt het wel heel definitief..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:05

Maat TS wees nu eerlijk: Waarom zeg je dat je definitief gaat stoppen terwijl je toch nog recreatief wilt rijden met je (bijrijd)paard?

Stoppen is toch echt niet meer rijden, al is dit 1 rit per week. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:07

Jij haalt er ook maar één bericht uit om op te reageren. :D Staan zoveel vragen aan je.

Suusje1986

Larissabest schreef:
Wat jammer dat iedereen er steeds maar 1 reden uit haalt. Er staan er toch echt minstens 5 in..

Ik haal er niet maar 1 reden uit hoor. Je hebt het gevoel te moeten presteren (je legt er dus voor jezelf te veel druk op) het voelt als een verplichting om te moeten rijden (wederom te veel druk er op gelegd door jou zelf, wie zegt dat je moet rijden als je geen zin hebt?)

Dat ik maar 1 zinnetje quote wil niet zeggen dat ik alleen maar daar op in ga.

Delphi2

Als jij dit stoppen met rijden noemt, dan ben ik nooit begonnen.. :(

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:10

Aan wie heb je dit geschreven?

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:12

Delphi2 schreef:
Als jij dit stoppen met rijden noemt, dan ben ik nooit begonnen.. :(

_/-\o_

En meid, de paardenwereld is zoveel meer dan paardenwijven die elkaar afzeiken. Doe het toch gewoon lekker voor jezelf! Who cares als iemand slecht praat over mij? Ik niet hoor, laat ze maar praten. Ik doe wat ik graag doe.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:18

Ik kan me best wel voorstellen dat het op dit moment heel definitief voelt, en dat je gaat stoppen met echt te trainen naar de wedstrijden. Deze keuze is voor jou gewoon wat heftiger, dan voor anderen, dat geeft niks.
Gelukkig stop je niet helemaal met rijden, ik hoop dat je het plezier weer een beetje kan hervinden!
Lekker naar buiten en genieten van je paard!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:20

Wat een raar topic.

Je stopt met rijden maar je blijft rijden?
Dan denk ik je stopt met fanatiek wedstrijden. Maar dat heb je ook nooit gedaan.
Dus eigenlijk ga je doen wat je altijd deed en maakt daar een topic vol verwijten voor aan.

Raar topic.

Evitaali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:21

Wat jammer dat je zo'n nare beleving hebt. Ik snap dat als elke keer dat je onverwachts afscheid moet nemen van een paard wat verkocht wordt niet leuk is. Gelukkig heb je nu selena. Misschien is het een idee om te gaan sparen en in de toekomst als jij werk hebt een eigen paard te kopen. Zo heb je zeggenschap over wat jij er mee wilt gaan doen en waar jij op stal wil gaat staan. Altijd zullen er mensen adviezen blijven geven, te pas en te onpas. Dit is niet altijd verkeerd soms is er even overna denken goed en leer je er misschien nog iets van. Als je recreatief blijft rijden is daar niks mis mee. Je hoeft je zelf daar ook niet voor re verantwoorden. Tenzij je hebt afgesproken met de eigenaar van je verzorg paard dat je wedstrijd gaat rijden. Dan moet je dat met haar overleggen of er ook andere mogelijkheden zijn. Het is immers haar paard. Ik snap wel dat iemand graag wil dat degene doe haar verzorg les blijft nemen. Het is jammer dat je een verkeerd beeld hebt gekregen van de paardenwereld. En nee die is niet altijd leuk. Maar er zijn zo veel takten van paardensport. Kijk daar eens naar. En ga opzoek naar wat erbij jou past ipv van de sport passend maken aan jou. En recratierijden is hartstikke leuk en niks mis mee!maar af en toe les om het even op te frissen is altijd goed. Want kleine foutjes waar misschien je paard laat van kan hebben met rijden sluipen er stiekem onbedoelt in. Ik hoop dat je snel weer geniet!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:22

Ik denk dat TS gewoon even haar hart wilde luchten. Moet toch kunnen? TS, hopelijk vind je snel je plezier in het paardrijden terug.

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 11:25

Evitaali schreef:
Wat jammer dat je zo'n nare beleving hebt. Ik snap dat als elke keer dat je onverwachts afscheid moet nemen van een paard wat verkocht wordt niet leuk is. Gelukkig heb je nu selena. Misschien is het een idee om te gaan sparen en in de toekomst als jij werk hebt een eigen paard te kopen. Zo heb je zeggenschap over wat jij er mee wilt gaan doen en waar jij op stal wil gaat staan. Altijd zullen er mensen adviezen blijven geven, te pas en te onpas. Dit is niet altijd verkeerd soms is er even overna denken goed en leer je er misschien nog iets van. Als je recreatief blijft rijden is daar niks mis mee. Je hoeft je zelf daar ook niet voor re verantwoorden. Tenzij je hebt afgesproken met de eigenaar van je verzorg paard dat je wedstrijd gaat rijden. Dan moet je dat met haar overleggen of er ook andere mogelijkheden zijn. Het is immers haar paard. Ik snap wel dat iemand graag wil dat degene doe haar verzorg les blijft nemen. Het is jammer dat je een verkeerd beeld hebt gekregen van de paardenwereld. En nee die is niet altijd leuk. Maar er zijn zo veel takten van paardensport. Kijk daar eens naar. En ga opzoek naar wat erbij jou past ipv van de sport passend maken aan jou. En recratierijden is hartstikke leuk en niks mis mee!maar af en toe les om het even op te frissen is altijd goed. Want kleine foutjes waar misschien je paard laat van kan hebben met rijden sluipen er stiekem onbedoelt in. Ik hoop dat je snel weer geniet!

Kijk, dát is nou eens een reactie waar ik wat aan heb, dankjewel!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:29

Misschien de volgende keer in de OP zetten dat mensen geen commentaar mogen geven? Beetje jammer dat je blijkbaar alleen 'wat ontzettend knap van je' wilt horen. Ik zie recreatief rijden ook als rijden dus ik snap ook niet zo goed wat je nu wil.

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 11:32

Ik ben een beetje klaar met al die persoonlijke aanvallen. Jullie kennen me niet persoonlijk, en weten dus voor de rest gelukkig ook niks over mij.

Wel, bevestigen jullie weer even keihard mijn gevoel. Gezellig met z'n allen iemand de grond in stampen die net even wat anders doet als de rest. Die net even een andere uitdaging in gaat dan iedereen met oogkleppen op. Jammer hoor.

Daarnaast denk ik dat mijn ''dramatische manier van schrijven'' al wel even heel wat meer heeft bereikt als jullie manier van reageren. Nou, denken. Ik weet het wel zeker. En dat ''jonge meisje van 18'' Die kennen jullie niet, plus, daar komt nog eens bij dat ik me afvraag of de ''oudjes'' zoveel meer bereikt hebben om een ''jong meisje van 18 jaar'' de grond in te stampen.

Zoals ik al zij, ben ik blij dat dit topic weer helemaal mijn gevoel bevestigd. Jullie zijn natuurlijk ''Allemaal niet zo'', maar als ik zo even een overzichtje zie van alle reacties.. Lees zelf eens na wat je zojuist gezegd heb ;) Denk je serieus dat je daar meer mee bereikt?

Ik hoef zéker niet alleen maar te horen dat het een goede beslissing is, dat het knap van me is of weet ik allemaal niet wat. Ik volg mijn gevoel, en je mag daar bést een mening over hebben. Maar doe dat wel even netjes alsjeblieft. ;)

Eigenlijk zou ik niet eens meer moeten reageren, alle negatieve reacties over me heen laten lopen. Want wat is er nou leuker om een ruzie te veroorzaken? Toch? Want zo komen jullie wel weer even naar voren.

Iedereen súper bedankt die wel met mij meeleeft, en wél het lef heeft om begrip te tonen! Ik denk dat die personen zich zelf wel aangesproken voelen! ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:35

Tel even tot 10 en trek het je niet aan. Jij doet jouw ding, een ander zijn/haar ding. Prima toch?
Juist door het je zo aan te trekken en er zo mee bezig te zijn, gaan dingen je steeds meer tegen staan. Zonde van je energie.
Let eens meer op je eigen wereld en wat jij wil en minder op de wereld om je heen en wat er van je verwacht wordt. Geloof me, dat geeft een enorme rust en plezier in de dingen die jij belangrijk vindt :)

Evitaali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:36

Graag gedaan. Excuses voor de schrijf fouten haha. Twee dingen tegelijk doen gaat niet echt samen

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:36

Werkelijk onbeschoft hoe sommige mensen reageren. Maar ach de beste stuurlui staan aan wal.
Want alleen als je fanatiek wedstrijd rijd of 30 jaar in de paarden zit mag je deze beslissing nemen/mensen zo noemen. Dit is dus precies wat TS beschrijft in het begin van topic. Jammer dat sommige dit bevestigen voor haar.
Helaas heeft TS wel gelijk, het gaat steeds meer om de spullen, de afstamming etc.
Mensen die hier het felst op reageren voelen zich 9 vd 10 keer waarschijnlijk aangesproken.

TS moeilijke keuze, veel succes. En trek je niks aan van andere mensen die er een mening over hebben.
Laatst bijgewerkt door saphire op 11-02-16 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:37

SaskiaKa schreef:
Goed. Ik had nav je openingspost de indruk dat je na 10 jaar afscheid ging nemen van de topsport.
Dus nieuwsgierig geworden kijk ik in je profiel en lees dit:

"We rijden veel bitloos. Want ''BIT IS ZIELIG.'' Grapje.. :+ Nee, we vinden het beide fijn om wat 'vrijheid' te hebben met rijden. Wat we rijden? Geen idee. Sommige mensen rijden dressuur of springen. Ik heb geen idee wat ik doe. Ik rijd met plezier. Het liefst rijd ik lekker buiten, omdat we hier ook prachtige natuur hebben. Galopje langs de zeedijk? Graag!

Dressuur rijden we eigenlijk bijna niet.. We vinden er beide volgens mij geen moer aan. Tegenwoordig moeten al die koppies in de krul en wordt er niet meer nagedacht over het paardenwelzijn. Ik hoef niet te presteren, als we maar lol hebben. Ik ben ook écht geen wedstrijdruiter."

Je gaat nu dus doen wat je altijd al deed ofzo? := Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?

Ik vind het serieus vervelend voor je dat je je rot voelt, maar ik vraag me werkelijk af waar je dan zolang over hebt zitten dubben en wat er nu veranderd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:38

Je gaat wel heel erg inde slachtofferrol zitten ts...
Tuurlijk kun je je ei kwijt hier, maar ik snap niet goed wat je nu dan afsluit. Je rijdt al recreatief en dat blijf je nu doen, dus wat sluit je dan definitief af? Dat is mij niet duidelijk...

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:38

Eh sorry hoor TS, maar wat minder kan ook wel.
Ik zie over het algemeen reacties die je veel plezier toewensen in jouw 'nieuwe' manier van rijden, bemoedigende woorden om je niks aan te trekken van wat mensen vinden en ja: hier en daar ook wat onbegrip.

Onbegrip omdat men niet snapt wat er nu definitief is aan geen wedstrijden meer rijden....... Een toelichting daarop zou meer zin hebben dan het 'tegen alles aanschop'-antwoord wat je nu geeft.

Maar toch: veel plezier met je paardje. Geniet gewoon zoals jullie dat willen. Vindt Bokt vast wel goed.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:39

Meid, wat kan jij verschikkelijk zeuren. Misschien moet jij je eigen berichten eens nalezen? Ik heb echt geen idee wat je met dit topic wil bereiken. Je doet net alsof de wereld vergaat. Je zegt dat 'wij' jou allemaal de grond instampen maar ondertussen noem je ons wel 'paardenwijven' zonder óns uberhaupt te kennen. Je rijdt paard voor jezelf he, niet voor de rest van de wereld. En wat andere mensen van jou vinden moet je helmaal niks van aantrekken. Het ligt er ook helemaal aan hoe je zelf in iets staat. Nogmaals, je stopt niet met rijden, je rijdt alleen geen wedstrijden meer. En daar is niks mis mee, maar om nou te doen alsof je nooit meer rijdt... nee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:39

Maar ts wat verander je dan?

Dat begrijp ik niet uit je OP en nu ook niet uit je laatste bericht.
En dat is waar je de berichten over krijgt. Niemand begrijpt het verschil met eerst en nu. En dan vervolgens wordt jij boos.