Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nine1987 schreef:En dan niet schromen om iemand te vragen m aan de teugel te houden.. Alles wat je doet, moet je je eerst goed bij voelen.. Anders niet doen.. Niks pushen..

. Komt allemaal goed. Of je moet wachten tot die gekke stinker is ingereden.
ik wil je uiteraard ook helpen je vertrouwen terug te krijgen. Na een paar keer goed vallen van andere paarden stap ik ook niet zomaar overal op en ben ik ook onzeker geworden xD
maar ik ga je niet inpikken van nine haha maar misschien dat die kleine van mij je nog wat over je angst kunnen helpen nine1987 schreef:Eh ja.. Jij hebt ook zoveel rijpaarden melissa.. :p
Het in de hand hebben, is t probleem niet zegt ze..
Augustus een paard gekocht, in november voor de 4e keer thuis gereden en huppakee lag er naast. Sleutelbeen gebroken. Je wil niet weten hoe ik er soms op zit als het niet goed voelt. Dan heeft iemand hem vast en lift ik alleen maar mee, vergeet ik soms te ademen. Soms voel ik me dapper genoeg en dan rij ik gewoon rond. Hangt maar net van zijn en mijn bui af. Heb er veel begeleiding bij en dat helpt. 
TurdusMerula schreef:Het klinkt alsof Centered Riding iets voor je is.
In combi met een geschikt iemand, die goed met angstige ruiters overweg kan.
Mocht je eens willen proberen op een vreemd paard, dan bel je welkom bij mij.
Tessaaa schreef:Zal ik me ook maar even melden danAugustus een paard gekocht, in november voor de 4e keer thuis gereden en huppakee lag er naast. Sleutelbeen gebroken. Je wil niet weten hoe ik er soms op zit als het niet goed voelt. Dan heeft iemand hem vast en lift ik alleen maar mee, vergeet ik soms te ademen. Soms voel ik me dapper genoeg en dan rij ik gewoon rond. Hangt maar net van zijn en mijn bui af. Heb er veel begeleiding bij en dat helpt.
Ik doe altijd al veel grondwerk, dit helpt ook goed. Eventueel aan de longe gaan rijden?
Wat ik laatst als tip heb gekregen maar waarvan ik niet weet of het werkt, bach bloesem druppels schijnt het randje van de spanning af te halen.