hoe ver reis jij om een paard te bezichtigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:40

Ik hou in principe 50km aan, ik heb zelf geen rijbewijs anders had ik zelf alles kunnen doen maar dat gaat nu niet. Wel sla ik alle paarden die ik eigenlijk te ver weg vind maar waar ik wel zou willen gaan kijken op, en als ik er een aantal bij elkaar heb ga ik bij ze allemaal kijken. Volgende week ga ik bv een rondje Brabent en Zuid Holland doen, sommigen zitten dan op 150km hier vandaan ja..

geerke

Re: hoe ver reis jij om een paard te bezichtigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:50

Ik heb er vorig jaar een gekocht,dat was 5 uur heen en 5 uur terug.Ik heb hem ook maar meegenomen,zonder vooraf te zien.Alleen van een foto.Het waren niet de kilometers,ik geloof 300 heen en 300 terug.....frankrijk is een groot land

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:53

Voor mij is 2 uur reistijd wel beetje de max. Heb bij vorige zoektocht ook wel achter in Zuid Holland gekeken, maar dat was echt een rot eind rijden vanuit Friesland. Vorige paard gekocht in Eemnes. Meerdere bezichtigd in Regio Utrecht toen.

Ik kom zo ongeveer tot de lijn Den Bosch in 2 uur. En dan halverwege Zuid Holland denk ik. De rest van de provincies lukt meestal wel. Hangt er een beetje vanaf of het veel snelweg is of veel binnendoorweggetjes. Dan heb ik echt wel een groot bereik binnen Nederland in mijn ogen. Liever houd ik het op reistijd tot een uur. Wil graag meerdere keren kijken bij een paard. Toen ik nog geen kinderen had ging het wel qua tijd maar nu ben ik meer gebonden en zou mijn man het ook niet tof vinden als ik geregeld een hele dag weg was om een paard te kijken.

ZahlinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:54

Ver als het op papier een paard is die ik graag zou willen.
Momenteel niet zoekende, maar als ik ooit terug ga naar nederland dan staan australie en amerika op mijn lijstje om te gaan kijken voor nieuwe bloedlijnen voor onze stal.
Bij al onze aangekochte paarden komen uit engeland, laatste uit duitsland.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:57

TAO -> PP

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:59

Ik ben een paar jaar geleden voor het kijken naar een veulen een paar keer op route geweest bij verschillende paardjes, was ongeveer 250km enkele reis, ik wil toch eerst even kijken wat ik voor me heb, trailer gaat de eerste keer ook niet mee :n. Maakt mij dus weinig uit.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:00

uurtje max. ik wil graag proef rijden een aantal keer en dus niet bij de eerste bezichtiging trailer mee en paard mee. Eerst goed kijken of het wel echt ''het'' paard is wat ik wil. Als ik dan elke keer 3 uur enkeltje moet doen wordt ik gek :+

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:01

Afstand maakt me niet zoveel uit. Een pony kopen is niet zomaar even wat. Vorige week 2 uur gereden en na 1 blik in de stal wist ik al dat het 'm niet was... Maar ja dan weet je het wel dan jezelf maar blind lopen staren op een fotootje

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:03

Ik was 14 toen ik mijn paard kreeg.. Mocht m zelf uitzoeken op marktplaats maar mijn opa (van wie k hem kreeg) had oa als eis niet verder dan 50 km.. ik zag natuurlijk een hele leuke in Breda maar dat was dus te ver :+ toen dus maar verder kijken en uiteindelijk heb ik mijn once in a lifetime paard in Tilburg gevonden.. soms staat je grootste geluk op 4 benen toch gewoon dicht bij huis..
Al ben ik eigenlijk stiekem nog steeds wel benieuwd waar t paard uit Breda terecht is gekomen.. die blijft na al die jaren toch nog steeds in mn hoofd hangen..

Conclusie.. destijds 50 km dus..
Nu ben ik volwassen en heb een eigen auto etc en een vriend die ook niets te ver vind.. Dus denk dat ik nu ook niet echt een max zal hebben qua km..

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:06

Ik heb een pony bezichtigd op 74 km.
Maar uiteindelijk is het mijn kleintje geworden op 100km afstand enkele reis.
Ik wou zelf niet verder aangezien ik voor een shetlandveulen ging (of compleet onbeleerd) en daardoor de trailer ook niet kende.
Geen probleem maar dan duurt de reis zo lang en dat is al stress zat.
Overigens had ik voor een pony die de trailer kende verder gereden :) .
Je koop geen dier voor een maand, maar toch vaak voor erg lang, en het moet zeker klikken :) .
Laatst bijgewerkt door fenijro_tani op 05-02-16 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:08

Nu ben ik altijd wel vrij veel eisend geweest dus ga ook niet zomaar ergens kijken maar voor het juiste paard ben ik bereid zo ver als nodig te reizen, en deze gedachten heb ik gelukkig altijd met mijn moeder gedeeld dus afstand is nooit een probleem geweest.
Zo komt mijn eerste paard uit groesbeek wat voor ons vanaf de kust best een stukje is, en voor m'n laatste aanwinst zijn we de grens over gegaan naar duitsland.
Overigens komt niet alles van de andere kant van her land, soms heb je het geluk iets dichtbij te vinden :)

Janinevv

Re: hoe ver reis jij om een paard te bezichtigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:24

Onze oude e pony was vlak om de hoek. 5 min rijden.

Heb nu paardje en ben daar half uur na toe gereden.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:26

het was goed 2 uur rijden.

ik kies een paard niet vanwege de afstand. buitenland zal ik niet snel doen, maar ach voor een droompaard moet je wat over hebben.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:29

Ik woon in Noord Holland.
Ben bij een paard wezen kijken op Bergen op Zoom. Noord Brabant.
En het paard wat ik nu heb uiteindelijk gekocht in Duitsland. Was ruim 3u terug rijden met de trailer en ben 3x wezen kijken.
Afstanden heb ik niet echt opgelet. Ook wezen kijken bij een paard hier 10min. vandaan. Maar dat was het niet.

Al het goeie komt van ver zeiden mijn ouders altijd!!
En daar hebben mijn ouders gelijk in gehad. Want kan mijn paardje voor geen goud meer missen :D

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:30

Hele land door gecrost.. Waar ik mijn pony weg heb? 10 km verderop. :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:31

Rond uurtje rijden. Ik ben keren verder weg gaan kijken (2 rot 2.5 uur)en binnen 5 minuten weer op de terug weg helaas.
Daardoor bijna mijn huidige paard misgelopen. Omdat ik hem niet uit mijn hoofd kreeg ben ik toch verder weg gaan kijken (200km) 3x daar geweest en gekocht. 18 uur in totaal onderweg geweest 1200 km gereden maar heb het er voor over gehad

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:36

In principe zou ik er heel nl voor afrijden als het het perfecte paard is. Ik heb er nu ook twee op het oog, een in Belgisch Limburg en een in Drenthe. Aangezien ik in Limburg woon is dat laatste best ver. :D

Maar ja. Afstand is wel belangrijk. Zoals al gezegd wil ik ook graag een paar keer gaan kijken voor ik definitief ja zeg. Dus ik ga nu eerst het paard in de buurt beter bekijken en als dat niet helemaal is wat ik zoek zal ik ook naar Drenthe gaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:39

De eerste heb ik ik 100 km verderop vandaan gehaald, de 2de 150 km en de derde 1000 km uit Polen :D kortom dat een paard " te ver" staat in Nederland snap ik niet...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:40

Mijn paard (toen nog veulen) heb ik 235 km verderop gekocht, dus een ritje van zo'n 470 kilometer :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:41

Ineke2 schreef:
De eerste heb ik ik 100 km verderop vandaan gehaald, de 2de 150 km en de derde 1000 km uit Polen :D kortom dat een paard " te ver" staat in Nederland snap ik niet...

Wow uit polen! Dat is wel een stukje hihi :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:42

Ben door heel Nederland gecrosst, in Duitsland geweest (meerdere keren) en zou ook naar België reizen vanuit Noord Nederland, als daar eentje stond die mij zou aanspreken.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:42

Het zou mij niet zoveel uitmaken hoe ver ik moet reizen. Vanaf een foto of filmpje kan je niet zien of het paard wel in orde is en een klik kan gaan hebben. :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:51

De kilometers doen er voor mij niet toe enkel bij een dier dat ver staat is het moeilijker om vaak te gaan kijken. Mijn nmprs stond op 180km maar was ik 100% zeker van al vanaf foto. Mocht hem gelukkig direct meenemen het vervoer naar daar zoeken was al heel erg moeilijk. Dat is super uitgedraaid in het echt is die nog leuker voor mij.

Uiteindelijk moet je een dier wel in het echt zien voor de aankoop en helaas als ze ver staan moet je dat erbij nemen. Maar uiteindelijk is het de bedoeling dat ze een hoop jaren mogen slijten bij jou en als het even meezit heel hun leven dan moet je het er wel voor over hebben. :j
Laatst bijgewerkt door Lori op 05-02-16 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:52

Afstand is voor mij niet echt een issue. Mijn ruin komt uit Duitsland, 400 km enkele reis.... En een paar dagen nadat ik hem bekeken had, ook nog bij een merrie in Belgie wezen kijken. Ook zo'n vier uur reizen.

Op de terugweg van die merrie, op de autobaan besloten dat het toch de Duitse ruin moest worden..
Dus al 130 rijdend op de autobaan, op de terugweg van de merrie, de fokster van de ruin gebeld... Onderhandeld over de prijs........en hem gekocht ( had hem 1 keer gezien en die keer ook gereden, en eigenlijk wist ik het direct) ...

Ben er overigens nog steeds heel blij om dát ik hem gekocht heb!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:40

Ik ben zowel in Kaatsheuvel (best 'n eind rijden vanaf Friesland) als in Duitsland geweest. Uiteindelijk ca. 42 km verderop geslaagd :D