SSDesign schreef:Wat een ontzettend leuke pony is Finley!
Een heel mooi, aansprekend hoofdje met prachtige ogen.
Zelf fotografeer ik ook paarden in de studio en weet dus hoe moeilijk dat is. Veel mensen hebben er geen flauw benul van hoe moeilijk het fotograferen van paarden is en zeker niet in de studio. Het is niet zo dat je eventjes je studio ergens neerzet en je paard op en top op de foto zet. Er komt echt heel veel bij kijken, zoals vervelende schaduwen als je de flitsers verkeerd neerzet en/of de voorbrenger tussen het paard en de flitsers komt te staan (en dat gaat echt heel makkelijk verkeerd), paarden die er verschrikt uitzien doordat ze niet 1000% op hun gemak zijn, schaduwen op de achtergrond, paard die net niet helemaal op de achtergrond past en er daarom een stukje bijgeshopt moet worden, de kleuren van de foto's die nagenoeg identiek moeten zijn etc.
Ik kan me voorstellen dat je ontzettend blij bent met de foto's en Michaja heeft ook een leuke serie neergezet, maar de finetuning kan wellicht nog wat beter. Zo mist er gewoon echt body van het paard; op bijna alle foto's is Finley op een (beetje) storende manier afgehakt. Waarschijnlijk is er gebruik gemaakt van een heel klein achtergrondscherm waar Finley eigenlijk niet goed voor past. Maar goed hé, grote achtergronddoeken zijn erg duur dus voor een eerste keer paard-in-studio fotografie is het niet verkeerd.
Met mijn fotografieoog valt het op dat iedere foto een andere kleur heeft, sommige foto's heel licht zijn, anderen juist donker, sommigen zijn geel/groen en anderen wat meer paars/blauw. En het Photoshopgedeelte is vrij slordig gedaan. Ik gok dat de fotografe haar beeldscherm niet goed heeft ingesteld waardoor zij de Photoshop slordigheidjes niet ziet.
Maar toch kan ik me voorstellen dat je erg blij bent met de foto's! Het is toch een hele leuke ervaring om een studioreportage te doen en het is zeker een mooie herinnering aan Finley. Ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit!
thnx voor je commentaar er zijn inderdaad dingen die beter moeten ander achtergrond systeem en doek ik fotografeer voornamelijk huisdieren en mensen in de studio zo voor de eerste x is het me prima bevallen en ik zal het zeker ook vaker doen alleen dan dus anders
even een paard in een studio proppen is het ook zeker niet daar heb ik er pas nog 1 voor gewaarschuwd dat dat niet werkt
Wat betreft mijn logo de 1 vind het niets de ander vind het leuk uiteindelijk gaat het ook niet om het logo ik vind een logo zoiezo nooit mooi op geen 1 foto van niemand maar logo's zitten er dan helaas ook niet voor de mooi