Studioshoot met Finley

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:20

JoyCiej007 schreef:
Prachtige pony heb je!

Heel eerlijk...... vind ik de foto's niet je-van-het. Dat komt met name door het, vind ik, zeer storende logo van de fotograaf, en daarbij is bij elke foto duidelijk te zien dat het bewerkt/'uitgeknipt' is en op een grijze achtergrond is geplakt.
Jammer eigenlijk, de pony is prachtig!

Dit is totaal niet waar.
Hier en daar zijn enkele kleuren wat te overbelicht en zie je dat het halstertouw weggewerkt is maar het is zeker geen knip en plakwerk, anders zouden de kleine haartjes in de manen en de snorharen niet te zien zijn.

Finley staat er leuk op ;)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 10:26

Valentijn5 schreef:
Ik vind die foto die in uitgelicht staat leuk!

Haha ja hé dat is ook precies hoe hij is lekker gek

Yenni

Re: Studioshoot met Finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:37

Hele leuke pony! Is ook mooi getekent! Wel vind ik het logo afleiden en ik vind het niet zo mooi dat je goed ziet dat het halster touw weggewerkt is. Je ziet op veel foto's ook nog het clipje zitten.

Verder hele leuke pony!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:43

Art_Ificious schreef:
JoyCiej007 schreef:
Prachtige pony heb je!

Heel eerlijk...... vind ik de foto's niet je-van-het. Dat komt met name door het, vind ik, zeer storende logo van de fotograaf, en daarbij is bij elke foto duidelijk te zien dat het bewerkt/'uitgeknipt' is en op een grijze achtergrond is geplakt.
Jammer eigenlijk, de pony is prachtig!

Dit is totaal niet waar.
Hier en daar zijn enkele kleuren wat te overbelicht en zie je dat het halstertouw weggewerkt is maar het is zeker geen knip en plakwerk, anders zouden de kleine haartjes in de manen en de snorharen niet te zien zijn.

Wel als je goed kan photoshoppen, nouja, daar hoef je niet eens zo heel goed voor te zijn eigenlijk..

Maar, even mijn reactie op de foto's i.p.v. op het bovenstaande..
Wat een super sprekende pony!
Ik ben echter ook niet helemaal te spreken over de kwaliteit.
Ik vermoedde al dat de fotograaf nog niet zo veel ervaring had met dit soort projectjes.
Niets mis mee, elk begin is goed .. en vaak is het begin het lastigst!

Vooral de verlichting is niet ideaal.
Maar meer nog stoor ik mij aan de krappe kadering. Ik had liever hier en daar wat meer ruimte gezien.

Verder zijn het echt hartstikke leuke foto's.. En ik neem aan dat jij ook een aantal foto's zonder logo krijgt/koopt/nabesteld...
Want ook ik vind persoonlijk het logo té!

Maar he, hier heb jij niets aan, want jij bent de fotograaf natuurlijk niet..
Geniet van je paardje en de foto's!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 11:25

Ik krijg netjes alle foto's zonder logo en mag daarmee doen wat ik wil dus dat zit wel goed ;)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:33

Je hebt een hele leuke, mooie, aansprekende pony. Hij heeft een heel uitdrukkingsvol hoofd.

Dat logo van de fotograaf is echt overdone maar daar kun jij niks aan doen :)

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:01

Wat een leuk smoeltje heeft ze! :)

paarden7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:00

Finley heeft echt zo een onwijs schattig koppige.
Hij heeft ook een hele mooie ogen(kan het zijn dat hij 2 maanogen heeft?)
/3 /3 /3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 13:08

Thnx zijn hoofd ben ik voor gevallen twee jaar terug <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 14:02

Zijn leuke koppie in een ander setting

Cheese

Afbeelding

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:06

Knappe finley!! Hij blijft een leukerd :j <3

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 15:46

paarden7 schreef:
Finley heeft echt zo een onwijs schattig koppige.
Hij heeft ook een hele mooie ogen(kan het zijn dat hij 2 maanogen heeft?)
/3 /3 /3

Nee hij heeft maar een half maanoog de rest is bruin.

Thnx kim :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:34

Hij is een prachtbeest!
Ik ben gek op voskleurige paarden/ ponys, ze hebben gewoon iets.............

Echt leuke foto's.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:44

Wat een ontzettend leuke pony is Finley!
Een heel mooi, aansprekend hoofdje met prachtige ogen.

Zelf fotografeer ik ook paarden in de studio en weet dus hoe moeilijk dat is. Veel mensen hebben er geen flauw benul van hoe moeilijk het fotograferen van paarden is en zeker niet in de studio. Het is niet zo dat je eventjes je studio ergens neerzet en je paard op en top op de foto zet. Er komt echt heel veel bij kijken, zoals vervelende schaduwen als je de flitsers verkeerd neerzet en/of de voorbrenger tussen het paard en de flitsers komt te staan (en dat gaat echt heel makkelijk verkeerd), paarden die er verschrikt uitzien doordat ze niet 1000% op hun gemak zijn, schaduwen op de achtergrond, paard die net niet helemaal op de achtergrond past en er daarom een stukje bijgeshopt moet worden, de kleuren van de foto's die nagenoeg identiek moeten zijn etc.

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend blij bent met de foto's en Michaja heeft ook een leuke serie neergezet, maar de finetuning kan wellicht nog wat beter. Zo mist er gewoon echt body van het paard; op bijna alle foto's is Finley op een (beetje) storende manier afgehakt. Waarschijnlijk is er gebruik gemaakt van een heel klein achtergrondscherm waar Finley eigenlijk niet goed voor past. Maar goed hé, grote achtergronddoeken zijn erg duur dus voor een eerste keer paard-in-studio fotografie is het niet verkeerd.

Met mijn fotografieoog valt het op dat iedere foto een andere kleur heeft, sommige foto's heel licht zijn, anderen juist donker, sommigen zijn geel/groen en anderen wat meer paars/blauw. En het Photoshopgedeelte is vrij slordig gedaan. Ik gok dat de fotografe haar beeldscherm niet goed heeft ingesteld waardoor zij de Photoshop slordigheidjes niet ziet.

Maar toch kan ik me voorstellen dat je erg blij bent met de foto's! Het is toch een hele leuke ervaring om een studioreportage te doen en het is zeker een mooie herinnering aan Finley. Ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:32

SSDesign schreef:
Wat een ontzettend leuke pony is Finley!
Een heel mooi, aansprekend hoofdje met prachtige ogen.

Zelf fotografeer ik ook paarden in de studio en weet dus hoe moeilijk dat is. Veel mensen hebben er geen flauw benul van hoe moeilijk het fotograferen van paarden is en zeker niet in de studio. Het is niet zo dat je eventjes je studio ergens neerzet en je paard op en top op de foto zet. Er komt echt heel veel bij kijken, zoals vervelende schaduwen als je de flitsers verkeerd neerzet en/of de voorbrenger tussen het paard en de flitsers komt te staan (en dat gaat echt heel makkelijk verkeerd), paarden die er verschrikt uitzien doordat ze niet 1000% op hun gemak zijn, schaduwen op de achtergrond, paard die net niet helemaal op de achtergrond past en er daarom een stukje bijgeshopt moet worden, de kleuren van de foto's die nagenoeg identiek moeten zijn etc.

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend blij bent met de foto's en Michaja heeft ook een leuke serie neergezet, maar de finetuning kan wellicht nog wat beter. Zo mist er gewoon echt body van het paard; op bijna alle foto's is Finley op een (beetje) storende manier afgehakt. Waarschijnlijk is er gebruik gemaakt van een heel klein achtergrondscherm waar Finley eigenlijk niet goed voor past. Maar goed hé, grote achtergronddoeken zijn erg duur dus voor een eerste keer paard-in-studio fotografie is het niet verkeerd.

Met mijn fotografieoog valt het op dat iedere foto een andere kleur heeft, sommige foto's heel licht zijn, anderen juist donker, sommigen zijn geel/groen en anderen wat meer paars/blauw. En het Photoshopgedeelte is vrij slordig gedaan. Ik gok dat de fotografe haar beeldscherm niet goed heeft ingesteld waardoor zij de Photoshop slordigheidjes niet ziet.

Maar toch kan ik me voorstellen dat je erg blij bent met de foto's! Het is toch een hele leuke ervaring om een studioreportage te doen en het is zeker een mooie herinnering aan Finley. Ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit!

*\o/* thnx voor je commentaar er zijn inderdaad dingen die beter moeten ander achtergrond systeem en doek ik fotografeer voornamelijk huisdieren en mensen in de studio zo voor de eerste x is het me prima bevallen en ik zal het zeker ook vaker doen alleen dan dus anders ;) even een paard in een studio proppen is het ook zeker niet daar heb ik er pas nog 1 voor gewaarschuwd dat dat niet werkt

Wat betreft mijn logo de 1 vind het niets de ander vind het leuk uiteindelijk gaat het ook niet om het logo ik vind een logo zoiezo nooit mooi op geen 1 foto van niemand maar logo's zitten er dan helaas ook niet voor de mooi

Lancelot07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:32

Mooi paardje !
Ik heb ook een kruising New Forest x hackney en ik herken de sprekende blik in de ogen ! :P

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 15:46

Lancelot07 schreef:
Mooi paardje !
Ik heb ook een kruising New Forest x hackney en ik herken de sprekende blik in de ogen ! :P

Wat leuk! Is die van jou echt 50/50 Finley is namelijk 75% New Forest /25% hackney

Lancelot07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:27

F_inley schreef:
Lancelot07 schreef:
Mooi paardje !

Wat leuk! Is die van jou echt 50/50 Finley is namelijk 75% New Forest /25% hackney

Die van mij is 50/50, het uiterlijk van de moeder (New Forest) en het karakter van de vader :D. Doodbraaf maar met momenten een echt monstertje :p

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:32

Leuke foto's, maar ik had hier toch niet akkoord mee gegaan als ik er flink voor betaald had hoor!
De manier waarop de ketting is weggewerkt is gewoon slecht, je ziet vaak gewoon delen van de clip zitten. -O-

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 06:43

moonfish13 schreef:
Leuke foto's, maar ik had hier toch niet akkoord mee gegaan als ik er flink voor betaald had hoor!
De manier waarop de ketting is weggewerkt is gewoon slecht, je ziet vaak gewoon delen van de clip zitten. -O-

jij weet helemaal niet wat er betaald is ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 06:50

Betaald of niet, ik zou dit niet als goede reclame zien.
Echt niet, dan die ketting er maar aan laten als het zo slordig weggewerkt wordt.
Zonde hoor.