Geïnteresseerd in een paard , maar geen duidelijkheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 13:19

bigone schreef:
paardje87 schreef:
Nee was gelukkig geen vos :) , ik heb ook gezegd dat ik als het klikt , ik der wil laten keuren , als ze er doorheen komt beide de helft en zo niet er door heen zijn het haar kosten. Daar ging ze mee akkoord, dus dat wekte wel vertrouwen. Maar ben enorm zuinig op mijn maatje dus wil zeker weten dat hij goed terecht komt , vandaar dat ik alles tot de bodem uitzoek haha, ergens een goede maar ook slechte eigenschap.

Iemand die na twee weken een paard al weer weg doet terwijl ze zegt het voor een flink bedrag gekocht zou hebben, die zou ik dus nooit geloven. Wil jij een redelijk goed tehuis voor je paard vinden dan zelf verkopen en niet ruilen. Straks kun je niet met die draver (hoezo hoge prijs, dan moet het al heel wat zijn want voor 15 tot 2500 heb je een prima draver) door één deur en is je vorige paard al in geen velden of wegen te bekennen, want die is ook al weer verkocht of verhandelt.
En als deze draver zoveel gekost heeft dan heeft die dame zeker wel laten keuren.

Het is geen draver maar een Engels volbloed merrie van 9 jaar. En ik ben er zelf achtergekomen dat ze 4000 kostte door even te speuren op het internet en haar op de FB van de handelstal te vinden met de prijs.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:20

bigone schreef:
paardje87 schreef:
Nee was gelukkig geen vos :) , ik heb ook gezegd dat ik als het klikt , ik der wil laten keuren , als ze er doorheen komt beide de helft en zo niet er door heen zijn het haar kosten. Daar ging ze mee akkoord, dus dat wekte wel vertrouwen. Maar ben enorm zuinig op mijn maatje dus wil zeker weten dat hij goed terecht komt , vandaar dat ik alles tot de bodem uitzoek haha, ergens een goede maar ook slechte eigenschap.

Iemand die na twee weken een paard al weer weg doet terwijl ze zegt het voor een flink bedrag gekocht zou hebben, die zou ik dus nooit geloven. Wil jij een redelijk goed tehuis voor je paard vinden dan zelf verkopen en niet ruilen. Straks kun je niet met die draver (hoezo hoge prijs, dan moet het al heel wat zijn want voor 15 tot 2500 heb je een prima draver) door één deur en is je vorige paard al in geen velden of wegen te bekennen, want die is ook al weer verkocht of verhandelt.
En als deze draver zoveel gekost heeft dan heeft die dame zeker wel laten keuren.

Het is geen draver, het is een engels volbloed. Dat is wel wat anders

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:21

Cardy schreef:
Stond er niet laatst een engels volbloed van 9 jaar op de boktmarkt met een iets wat vreemd verhaal? Eigenaar had het dier ook nog maar paar weken. Dat dier was iig niet gezond. Heb je anders een foto van het paard (mag via pb)?

Is niet dezelfde.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:22

Ga je echt een paard van €1500 voor €750 keuren?
Kissing spines komen alleen naar voren als je de rug op de foto zet en dat kost weer extra.

Ik zeg altijd geen hand vol maar een land vol.
Ik zou laten staan en verder zoeken.

Ruilen vind ik sowieso niets, eerst je eigen paard verkopen en dan een ander kopen, je hebt dan een veel grotere keus qua paarden.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:25

Raar verhaal, zou er echt niet aan beginnen!

Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat meestal ook zo!

Wat betreft een paard op proef nemen, dat mes snijdt aan 2 kanten!
Als koper weet je precies welk vlees je in de kuip hebt! Je neemt ook een risico als je een paard koopt, is het paard wel zoals de verkopers gezegd hebben????? Is net zo tricky als je paard op proef doen, zijn de kopers wel te vertrouwen??
Gelukkig kon ik mijn Troy 2 weken op proef krijgen, zeer goede afspraken over gemaakt en zelfs een heel duidelijk contract over opgesteld! Deze zijn via google zo te vinden!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:42

Op proef doe ik ook nooit meer.
Kreeg ook een paard (binnen 2 weken) helemaal de prak in gereden terug.

Dus dat proef snap ik wel.
Denk ook dat als zij jou paard wel wil houden, en jij die van haar niet of andersom je een probleem krijgt wat ze niet wil.

En stel je nu voor, jij koopt een paard (daarmee ook een droom) advies van alle kanten gehad, die is perfect voor jou.
Maar je komt thuis, ineens blijk je toch niet zo goed te rijden als je dacht of wat de manege tegen je zei.
Want een eigen paard is toch iets anders dan een manegepaard.

Wat doe je dan als je er niet mee rijden kan/durft?
Iets anders zoeken.
Maar hoe verkoop je jou veel te duur betaalde paard aan iemand met meer verstand van paarden en die beter kan rijden terwijl jij jou paard nog niet normaal voor durft/kan rijden.

Niet dus.

Dus beter optie ruilen.
En misschien is die van jou zo maar 1500 euro waard, maar is die braaf, kan ze er zo op stappen en mee weg rijden?
Dan is die voor haar misschien wel 10.000 waard aangezien ze er mee kan rijden.
En uiteindelijk kocht ze daarvoor een paard.

Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat het verhaal zo is, maar dit is wel een andere manier van ernaar kijken en over nadenken.

Wij ruilden ooit een gereden shetlander voor een onbeleerde haflinger.
Eerlijke ruil?
Voor die mensen wel want met de shet konden ze iets, en met de haflinger niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Geïnteresseerd in een paard , maar geen duidelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:48

TAO -> PP

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:00

Dat iemand niet met een Engels Volbloed overweg kan, kan ik me nog iets bij voorstellen. Ze hebben toch vaak een karakter waar je of alles mee kan of helemaal niets. Ligt het je niet dan is het gewoon een kansloze onderneming is mijn ervaring.
Maar ik zou zeker goed uitzoeken waarom ze een paard met zoveel hogere waarde in zou willen ruilen tegen een paard die veel minder waard is.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:03

Dat is inmiddels ook gedaan en ik hoop dat zij de antwoorden krijgt die ze zoekt.

Het blijkt namelijk wel een beetje een verhaal te zijn. Kan nog alle kanten op maar er hebben mensen gelogen. Wie en waarom word hopelijk duidelijk.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:07

Wat een vreemd verhaal zo, ook met jouw laatste bericht erbij Sunrise.

Ik hoop dat TS de antwoorden gaat krijgen waar ze naar zoekt en een wijs besluit kan nemen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:10

Ik hoop het ook. En ook puur toeval dat het mij bekend voor kwam. Misschien valt het allemaal wel mee hoor. Maar er kwamen zulke aparte berichten dat ik toch even wou waarschuwen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:12

paardje87 schreef:
Nee totaal niet , zo zit ik niet in elkaar haha. Als het wat zou zijn word hij klinisch en röntgen gekeurd, valt daar ook kissing spine op te zien , dacht het wel toch?

Nee de rug wordt niet mee genomen met foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:18

Ik zou het niet doen.... Het is al te vaag om aan te beginnen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:19

Sunrise19 schreef:
Ik hoop het ook. En ook puur toeval dat het mij bekend voor kwam. Misschien valt het allemaal wel mee hoor. Maar er kwamen zulke aparte berichten dat ik toch even wou waarschuwen.

Gewaarschuwd mens telt voor twee dus +:)+

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 14:38

Dankjewel allemaal voor de adviezen! Ik heb contact gehad met de eigenaar door wat zoeken en geweldige hulp van een paar bakkers waar het meisje haar nu van heeft. Dit heeft veel opgehelderd en blijkt alles nog even wat ander in elkaar te hebben gestoken . Ik ga het niet hier op zetten uit respect voor beide partijen! Wel enorm bedankt allemaal!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:40

Top! Fijn ook dat je verder niks online zet. Daar schiet niemand iets mee op. Helemaal omdat het toch allemaal wel meevalt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:40

Begrijpelijk dat je het hier niet plaatst. Ik ben wel erg benieuwd of je de ruil Angaat of niet.

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 14:45

Daarom ! Maar om een ding op te helderen , ze was eerst van mensen uit Belgie, daarna naar een handelstal, handelstal ging niet goed met paard om volgens hun en namen der terug, toen hebben ze haar geruild met een ander paard, en dit paard kwam terecht bij een mevrouw, alleen door kinderen niet genoeg tijd en toen kocht het meisje waar ik nu contact mee heb haar.
Lang verhaal kort haha , hoop dat het wat opheldert!

Ik ga eerst even nadat ik met de vorige eigenaar heb gebeld, vandaag het meisje waar ze nu staat bellen , omdat lokaal geloof ik de vorige eigenaar niet wil oordelen van een kant van het verhaal. En kijken wat zij te zeggen hebt.

Wat allemaal duidelijk in ieder geval is geworden is dat paard niks mankeert, alleen erg pittig onder het zadel is maar wat rijtechnisch opgelost kan worden en weinig spieren heeft door tijd stil staan . Door rijden en aandacht kan het lange verhaal kort dus allemaal worden opgelost en een masseur omdat ze volgens de oude eigenaar rechts vast zat.

Ik kan wat vergeten te zijn te vertellen maar ik wil alles beantwoorden dus misschien vergeet ik net wat , vraag het en misschien weet ik het , en anders als het te privé is kan het via PB!

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 14:46

Dus als ik opheldering heb van de eigenaar van NU, wil ik misschien wel de ruil doen , mits de keuring goed is , want ze kunnen alles zeggen maar wil der voor de zekerheid toch gebeurt hebben . Vorige eigenaar was erg eerlijk en klonk vertrouwd , vertelde alle dingen de negatieve (stijfheid) en positieve dingen, en wilt als ik haar neem dolgraag contact houden en af en toe langs komen :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:56

Fijn dat er een stuk opheldering is gekomen.

pittig met rijden is voor een EV niet vreemd. Zoals gezegd het past bij je of niet.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:03

Hoe logisch het verhaal nu misschien wel lijkt... ik zou toch nog een keer achter mijn oren krabben.

Enerzijds als het een Engels Volbloed is met 'slechts' wat rijtechnische problemen... Dan moet je rijtechnisch wel heel capabel zijn om het eruit te krijgen. Ze zijn doodeerlijk maar hebben een geheugen van een olifant ;-)

Anderzijds zijn ook die problemen ergens ontstaan. Slechte ruiter is één ding, maar zonder heel grondig onderzoek kan je lichamelijke problemen niet uitsluiten. En dan heb ik het niet over een klinische keuring, maar een zeer uitgebreide röntgenologische met het liefst nog een fysio/osteo die het ook van andere kant bekijkt.

Daarnaast, wil je je eigen lieveling wil plaatsen bij iemand die na twee weken zijn paard omruilt?

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 15:09

Ja ik ben me er allemaal zeker van bewust! ik zal ook nog contact opnemen met de vroegere eigenaren uit Belgie . En of ik mijn paard wel met haar wil ruilen ? Dat weet ik nog niet , ik ga vanavond even met haar bellen en vertellen wat inheb gehoord en wil haar kant van het verhaal weten . En dan is het een kwestie van wat er uit het gesprek komt en als ze zou proefrijden wat ik der dan van vind. Het is nu echt nog even het telefoongesprek van vanavond afwachten
Want ik wil haar niet beoordelen over wat ik van andere hoor ik wil ook dat zij der verhaal kan vertellen, wel zo eerlijk :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:19

Niet doen. Van ruilen komt huilen! En ik heb in de profiel gespiekt en ik denk dat de overstap van een haflinger naar een Engelse volbloed wel eens vies tegen kan vallen. Spaar geld, probeer je eigen te verkopen en koop daar een leuk en ervaren paard van. Heb je waarschijnlijk meer plezier van....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:34

paardje87 schreef:
Ja ik ben me er allemaal zeker van bewust! ik zal ook nog contact opnemen met de vroegere eigenaren uit Belgie . En of ik mijn paard wel met haar wil ruilen ? Dat weet ik nog niet , ik ga vanavond even met haar bellen en vertellen wat inheb gehoord en wil haar kant van het verhaal weten . En dan is het een kwestie van wat er uit het gesprek komt en als ze zou proefrijden wat ik der dan van vind. Het is nu echt nog even het telefoongesprek van vanavond afwachten
Want ik wil haar niet beoordelen over wat ik van andere hoor ik wil ook dat zij der verhaal kan vertellen, wel zo eerlijk :)

Vertel haar dan niet meteen wat jij allemaal gehoord heb maar stel vragen die zo gesteld zijn dat ze meerdere kanten op kan met de antwoorden en echt, geloof me nou, je kunt niemand op zijn woord geloven wat betreft paarden verkoop. Je zal toch echt zelf alles moeten onderzoeken en een complete keuring kost al snel heel veel geld.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:43

Daantjuh88 schreef:
Niet doen. Van ruilen komt huilen! En ik heb in de profiel gespiekt en ik denk dat de overstap van een haflinger naar een Engelse volbloed wel eens vies tegen kan vallen. Spaar geld, probeer je eigen te verkopen en koop daar een leuk en ervaren paard van. Heb je waarschijnlijk meer plezier van....

Hier ben ik het heel erg mee eens, een Haflinger is totaal iets anders dan een volbloed. Een ervaren paard dat een beetje kent lijkt me veel meer geschikt dan zo'n paard met een vaag verhaal dat ook nog geen spieren heeft omdat het een tijd stil gestaan heeft. Maar nu is het ineens rij technisch op te lossen, waarom stond het stil dan? Zo'n volbloed moet je echt bezig houden en wat uitdaging geven anders wordt het niks.