Klaar voor de B?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:16

Leuk paard :) Klaar voor de B vind ik het nog niet met deze houding, maar ik zou met oefendressuur of toch de B gewoon al kilometers gaan maken voor de ervaring.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 08:52

Joolien schreef:
Op het eerste oog ziet het er prima uit, maar als ik beter kijk, is je paard hangerig en niet op de juiste manier nageeflijk. Of de hals meer laten vallen, of meer in de oprichting, dit is een net niet houding.
De galop mag overigens nog een stuk meer sprong met impuls. Nu komt hij bijna in 4-takt.
Dus in je training mag hij ronder en lager ingesteld, overigens bedoel ik daar niet mee dat ie nog meer achter de loodlijn moet, maar hij mag meer gaan bollen in het lijf, en zo van achteren meer aan de gang gaan. En voor de proef wat hoger instellen.

Ga heul veel schakelen, 3 passen weg, 3 passen terug. Laat hem daarbij echt duidelijk op het achterbeen komen. Maak schijnovergangen, bijna stappen en weer actief wegdraven. Niet over de kop laten lopen, maar gecontroleerd weg. Als je dit veel gaat doen, wordt ie vanzelf sterker.

Hier aluit ik me geheel bij aan.. En als aanvulling, neem je teugels korter.. En denk aan je hakken, die wil je soms nog wat optrekken.. (moet ik mezelf ook nog afleren..:p

Luna2006

Re: Klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:50

Gewoon lekker starten. Vind je vriendelijk rijden, je houding is netjes.
Aan het paard in combi met jou is nog wat werk maar dat gaf je zelf al eerder aan.
Denk dat je alleen maar kan leren van te starten, ze gaan jou daar tips geven etc. Ook zijn paarden op vreemder terrein een stuk actiever vaak en merk je misschien dan al verschil in hoe je thuis rijd.

SharonIndezz

Re: Klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:03

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga ermee aan het werk.

Binnenkort zal ik nog eens een video plaatsen

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:36

Ik denk dat je een B proefje wel zou redden maar ik zou puur om teleurstelling te voorkomen nog even wachten.

Als ik het filmpje bekijk is het eerste waar ik me enorm aan stoor, is jou zit. Ze zit wel recht op maar je geef constant been, je handen mogen ook wat lager en je benen echt veel stillen.

Daarbij vind ik het wel een bedtje hangerig en 'oke als het moet' eruit zien. Probeer veel te schakelen dat er wat energie in komt.

Hij loopt voor mijn gevoel ook ontieglijk gehaast, en dan is niet actief.. Dit kun je ook fijn oplossen met schakelen en veel overgangen rijden.

Vind het wel een heel leuk paard, lekker groot! Veel succes :D