Klaar voor de B vind ik het nog niet met deze houding, maar ik zou met oefendressuur of toch de B gewoon al kilometers gaan maken voor de ervaring. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Op het eerste oog ziet het er prima uit, maar als ik beter kijk, is je paard hangerig en niet op de juiste manier nageeflijk. Of de hals meer laten vallen, of meer in de oprichting, dit is een net niet houding.
De galop mag overigens nog een stuk meer sprong met impuls. Nu komt hij bijna in 4-takt.
Dus in je training mag hij ronder en lager ingesteld, overigens bedoel ik daar niet mee dat ie nog meer achter de loodlijn moet, maar hij mag meer gaan bollen in het lijf, en zo van achteren meer aan de gang gaan. En voor de proef wat hoger instellen.
Ga heul veel schakelen, 3 passen weg, 3 passen terug. Laat hem daarbij echt duidelijk op het achterbeen komen. Maak schijnovergangen, bijna stappen en weer actief wegdraven. Niet over de kop laten lopen, maar gecontroleerd weg. Als je dit veel gaat doen, wordt ie vanzelf sterker.