. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Thirza schreef:Janine1990, het commentaar waar ik mij niet in kon vinden was meer dat ie uit de galop viel in de linksomkeert wat niet zo was. En ik zou een stemhulp gegeven hebben, nu rijd ik altijd met mijn mond open maar ik zeg niks. Ik praat zelfs nog te weining volgens mijn instructrice.
Dat lange in de galop, ik zie dat ik perongeluk een losrij foto er tussen heb gezet (is te zien doordat je geen witte hekjes ziet) daar is ie sowieso wat langer in zijn lijf nog idd.
kwa buiging in gewrichten ben ik het met je eens, dat is niet ons sterkste punt. Hij plaatst z'n achterbeen nu al wel verder onder de massa.
De impuls zijn we flink mee bezig in de training, maar ik vind het lastig te voelen wanneer hij er van achter goed bij is of juist op de voorhand knalt. Ik mis daarin echt een stukje gevoel en hij laat het je ook bijna niet voelen wat ik van anderen begrijp.
Ik vind je commentaar wel heel fijn, en heb er echt wat aan. Dank je wel!
Leuke combi zijn jullie!
Die loopt ook alle oefeningen uit het Z probleemloos door
Janine1990 schreef:Ik ben blij dat je mijn commentaar als fijn ervaart, ik doe er mijn best voor het zo vriendelijk en eerlijk mogelijk te brengen, maar tegelijk ook motiverend.
Kan me goed voorstellen dat je dat commentaar over stemhulp niet leuk vind! Ik zie dat de jury in een afgesloten tuinhuisje zit, dikke kans dat jouw open mond in combinatie met een ander geluid (vervormd doordat ze binnen zitten) over is gekomen als een stemhulp. Daar helpt oefenen op met je mond dicht rijden ook niet tegen vrees ik. Gewoon stomme pech.
Wat betreft de linksomkeert, afgaande op de foto's, kan ik me wel voorstellen dat er sprake is geweest van een miscommunicatie tussen de jury en schrijver. Afgaande op de foto's omdat ik alleen daarop kan beoordelen en wat impuls en gedragenheid mis zoals ik in mijn vorige reactie al heb geschreven. Dan kan de jury ineens hebben gezegd: "Oei, valt bijna uit galop." Wat de schrijver mogelijk meteen heeft genoteerd, terwijl het feitelijke commentaar had moeten zijn 'sprongverlies'.
Als je zelf een stukje gevoel meent te missen, is het dan misschien mogelijk om eens op een goed bevestigd Z-paard (of hoger) te rijden? Het liefst onder begeleiding natuurlijk.
Nu is natuurlijk niet iedereen daar meteen heel erg happig op (ik hou er ook beslist niet van wanneer er anderen op mijn paard rijden en dat gebeurt gelukkig ook niet). Waar ik zelf altijd veel aan heb zijn de filmpjes van de echte pro's. Kies een combinatie uit waar je graag naar mag kijken en zoek hiervan filmpjes op. Probeer je bij het kijken in te beelden wat de ruiter moet voelen. En visualiseer dat later zonder filmpje, en bijvoorbeeld hoe je wilt dat het op jouw paard gaat voelen.
Vast niet makkelijk, ik hoop dat je er wat mee kan. En dat je met je nieuwe instructrice flinke sprongen gaat maken. Zodat we de volgende keer een mooie verbetering kunnen constateren! Ik heb je vast wel eens eerder voorbij zien komen, maar ik onthoud het helaas niet zo goed
we kijken wel even, ga sowieso een keer met je mee!