Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cissy schreef:De ruiter/eigenaar is zelfverantwoordelijk voor wat het paard leert. Dus als hij niet goed is in dressuur zul je het hem zelf moeten leren. Elk paard zou tot het Z moeten kunnen komen tenzij hij vier kromme benen heeft. Of jij daarvoor de kennis en kunde hebt zal moeten blijken.
Dorine92 schreef:cissy schreef:De ruiter/eigenaar is zelfverantwoordelijk voor wat het paard leert. Dus als hij niet goed is in dressuur zul je het hem zelf moeten leren. Elk paard zou tot het Z moeten kunnen komen tenzij hij vier kromme benen heeft. Of jij daarvoor de kennis en kunde hebt zal moeten blijken.
Ik hoor iedereen alleen maar over wat het paard zou moeten KUNNEN. Niemand, behalve de ts, heeft het over wat het paard WIL. Als dat beestje nou blij wordt van springen, wie ben jij dan als eigenaar om te bepalen dat het beest toch echt moet dressuren?
En ja, hij zal heus Z kunnen lopen, ik ben de laatste die gaat zeggen dat ie dat niet kan (heb namelijk zelf met allerlei kan-nietjes Z gereden).
Ik neem aan dat de ts haar paard zelf het beste kent, en als zij aangeeft dat het paard dressuur niet zo leuk vindt, maar springen wel, dan zou ie toch beter op zn plek zijn bij een springruiter lijkt me. Maar dat is mijn mening
xTitanic schreef:Pijnlijk om dit te lezen via bokt, maar ik begrijp dat je dit ook niet direct durft zeggen tegen mij. Ik ga mijn mening niet geven over wat je nu moet doen met Diallo.. doe waar je je goed bij voelt. Maar als het op een punt komt dat je denkt dat de beste optie is hem te verkopen, ga ik er proberen ALLES aan doen hem terug te nemen, ik vind persoonlijk dat ik er veel mee heb bereikt, trek nog eens goed je ogen open want voor fantastisch paard je onder je kont hebt.

Babootje schreef:xTitanic schreef:Pijnlijk om dit te lezen via bokt, maar ik begrijp dat je dit ook niet direct durft zeggen tegen mij. Ik ga mijn mening niet geven over wat je nu moet doen met Diallo.. doe waar je je goed bij voelt. Maar als het op een punt komt dat je denkt dat de beste optie is hem te verkopen, ga ik er proberen ALLES aan doen hem terug te nemen, ik vind persoonlijk dat ik er veel mee heb bereikt, trek nog eens goed je ogen open want voor fantastisch paard je onder je kont hebt.
Ik neem aan dat Diallo jouw paard is geweest?
Dressuurde jij hem niet, of is de rijvaardigheid het probleem? Als het jouw paard is geweest heb jij daar neem ik aan wel een beetje zicht op.
TS, je hebt goed les zeg je. Heeft jouw instructeur / instructrice er al eens op gereden en wat zegt die ervan.
Ik ben net als de rest van mening dat ieder - gezond - paard het Z moet kunnen bereiken. Als het paard nu vast zit in de rug, zul je daar wat aan moeten doen. Een osteopatische behandeling en een poosje lang/laag longeren kan wonderen doen.
Fortitude schreef:Oef, ik vind het wel heel naar dat je dit zo op bokt knalt en Nenah er via hier achter moet komen. Dat vind ik alles behalve netjes, zeker omdat zij zich nu ook in een nare positie bevindt.
Dat terzijde. Ik lees vooral een verhaal van opgeven. Je hebt een goede band met dit paard en in potentie kan dit paard echt wel een proefje lopen. Er zijn zo veel verschillende oplossingen, maar wat er bij jou binnen schiet is opgeven. Dat vind ik zonde.
Laat een ander met regelmaat springen, wissel je dressuurwerk af, pak balkjes mee, laat je paard een tijdje doorrijden enzovoorts.
Daarnaast zou ik het persoonlijk niet eens voor durven stellen, een 2e paard. Je ouders betalen alles en dan kom jij aan 'oh ja hij is toch niet zo leuk ik wil er nog een'. Ik proef uit je verhaal dat je eigenlijk geen tijd hebt voor een 2e paard, dan zou ik het helemaal niet voor durven stellen!
If all else fails is verkopen misschien het meest eerlijk, maar dan vraag ik me af hoe eerlijk en objectief je na hebt gedacht toen je Diallo kocht.
CalipsoLover schreef:Diallo is en blijft mijn paard. Ik heb enorm veel moeite en tijd in hem gestoken, in tegendeel; Diallo krijgt alles en komt echt niks te kort. Zoals ik hier al in mijn topic zet, ik ben enorm aan hem gehecht. En Nenah heeft zelf al gezegd dat we al enorm ver staan in een korte periode. Dus wat je hier interpreteert alsof ik een verwende tiener ben die niks om Diallo geeft, eerlijk gezegd denk ik dat hij het nog nooit zo goed heeft gehad. Ik heb Diallo in eerste instantie zelf gekocht, ik heb duizenden euro's zelf geïnvesteerd. Ik vind het juist niet netjes om dit zo te gaan voorstellen wanneer je niks van de werkelijke toestand van Diallo of mij weet…
Ondertussen heb ik goed nagedacht en besloten hem niet zo snel op te geven. Ik ga morgen met mijn instructrice praten. Eventueel ga ik hem een maandje laten doorrijden op een goede dressuurstal of gewoon een maand rust nemen om veel grondwerk te oefenen en gewoon even terug opnieuw beginnen.
CalipsoLover schreef:Ja, zij rijdt er nu voor mijn les het eerste kwartier mee. De eerste keer dat ze er mee ree zei ze dat ze nog nooit zo'n bakstenen paard had aangevoeld. Ondertussen is dit al wel veranderd. Er is een tijd geweest dat hij echt vanaf het instappen al los kwam, nu duurt het weer een half uur. Diallo is een hoogloper, tijdens longeren loopt hij dan ook met zijn nek hoog…