Naaldwijk:Brandweer zet oud paard (al) weer op de been.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Naaldwijk:Brandweer zet oud paard (al) weer op de been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:56

Als ik de algehele conditie van dat beestje zie dan lijkt dit me sowieso geen op zichzelf staand incident, maar echt een geval van een eigenaar die geen afstand kan doen van haar paard. Ik ben wel heel blij dat ik mijn dame dit soort dingen heb kunnen besparen en die was er nog een stuk beter aan toe dan deze, maar die kreeg ook steeds meer moeite met opstaan na het rollen. Als het klaar is, dan moet het ook klaar zijn, niet onnodig rekken ten koste van het paard :n

horzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 15:07

Het is zelfs zo erg dat ze (zij en dochter) er in ieder geval vorig jaar nog stapritjes op hebben gemaakt. Heb van bekende van haar zelfs gehoord dat ze al eens op straat is ingestort (in stap), omstanders waren nodig om het paard weer overeind te krijgen. Na dit heeft ze weer stapritjes gemaakt. Zo iemand is het dus. Je kan ..... als brugman de eigenaresse wil het NIET inzien.

hyppolyte

Re: Naaldwijk:Brandweer zet oud paard (al) weer op de been.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 00:54

Oh wow, dat is wel helemaal verschrikkelijk, arm beest :n, je zou het haast zelf doen...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 01:40

CM_ schreef:
Wat een commentaar hier ....
Menigeen zou een paard niet eens zo lang houden, dit dier kan niet bereden worden en kost duidelijk alleen geld, is dat dierenmishandeling??? Komop zeg, dierenpolitie hiervoor bellen?
Respect dat deze mensen er juist alles aan doen dit dier nog goed te verzorgen.
Natuurlijk komt de beslissing dichterbij, maar ieder met een eigen paard weet hoe moeilijk deze beslissing is.

Ik heb mijn haflinger nog 2 jaar als grasmaaier gehouden nadat duidelijk werd dat berijden nooit meer zou kunnen. Ze heeft nog 2 jaar moge genieten maar haar situatie was op een gegeven moment zo dusdanig verslechtert dat het niet meer ging. Zelfse verhaal als hier in dit topic. Paard kon niet meer goed staan en lag veel, kon vervolgens niet meer op eigen kracht opstaan of met extreem veel moeite. En dat breekt gewoon je hart omdat te zien. Meerdere dierenartsen, fysiotherapeuten en osteopaten bij gehad om haar nog een fijn laatste pAr haar te geven. Maar toen ze niet meer zelfstandig omhoog kon komen heb ik ook besloten haar te laten gaan. Het dier had pijn en het was goed zo. Het is jammer dat de eigenares van dit paard dat helaas niet inziet