Hee! Waar komt jou paard/pony vandaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Athelas

Re: Hee! Waar komt jou paard/pony vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:29

@Janinevv

dankje! :)

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:31

Als 4, 5 jarige van de fokker. Ik reed daar al een ander paard, dus kende de fokker al.

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:44

Ik heb mijn ijslander via een advertentie op het ijslanderforum gevonden. Hij stond bij een particulier die hem 10 jaar geleden bij de fokker vandaan had.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 22:47

JosjeDZ schreef:
Als 4, 5 jarige van de fokker. Ik reed daar al een ander paard, dus kende de fokker al.

Oh dat is wel fijn!

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:48

Mijn paarden heb ik gekocht van de trainingstal waar ik toen werkte. Ik had ze beiden al een tijd gereden voordat ik ze kocht dus wist precies wat voor vlees ik in de kuip had.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:57

Ik heb mijn pony zelf doorgereden voor mijn stage en toen werd ik er zo verliefd op, dat ik hem kocht :P en mijn stage was ook de fokker. Paps en mams kende ik, met de pony had ik een klik, dus ja...wat wil je dan nog meer? :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 22:58

Ballard_L schreef:
Ik heb mijn pony zelf doorgereden voor mijn stage en toen werd ik er zo verliefd op, dat ik hem kocht :P en mijn stage was ook de fokker. Paps en mams kende ik, met de pony had ik een klik, dus ja...wat wil je dan nog meer? :)

Dat is dan wel echt super leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:06

Zowel mijn paard als mijn pony komen van mijn hoefsmid, beiden door heem gefokt.

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:07

Via marktplaats was ik bij een Tinkerfokkerij gekomen die meerdere veulens te koop hadden staan. Zo heb ik Felicity daar gekocht.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:07

Mijn pony hebben we gekocht van de vorige eigenaren mijn ma verzorgde haar eerst, maar 1 vannde eigenaren kwam te overleiden, pony kwam te koop en mijn ma kocht haar.
Waar de vorige eigenaren haar vandaan haalden js onduidelijk

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 23:08

NatasjavE schreef:
Mijn merrie komt uit Wijhe van de Tikkeler, een fokcentrum voor Gelderse Paarden.

Mijn ruin heb ik zelf gefokt. Hij is geboren in Hoogland waar de merrie destijds stond.

Het da's mijn oude buurman dan die hem gegokt heeft heb je misschien nog een leuke foto van je paard ik spreek zijn dochter vaak en dat vind ze misschien wel leuk ?!

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 13:18

Janinevv schreef:
Maxime_Dokus schreef:
mijn verzorgshet van een man die werkte bij een kinderboederij, de eigenaren hebben hem toen voor 50 gulden mee kunnen nemen. Laatst kwam de oude eigenaar langs en had zo'n spijt. Dokus is een hele knappe shet <3 en heeft echt hele mooie gangen

Ah wat leuk! Heb je foto ben nu wel benieuwd ! ;p

Hier wat foto'sss <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

H

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 14:37

Wat een leukerd Maxime!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:29

Mijn eerste haflinger is 24 jaar geleden op een paardenmarkt gekocht, helaas is ze niet meer onder ons.
Mijn tweede haflinger heb ik gekocht van bokker Essie73, helaas verkocht, omdat ze niet geschikt was voor mijn doeleinden.
Derde haflinger niet gekocht, maar gekregen van iemand ui Tiel, die had geen tijd meer voor zijn haflinger en haar zoon. Beide opgehaald en staan nog steeds op stal. Het jaar erna kregen we nog een onverwachts cadeautje genaamd vienna. Zij is nu niet meer in mijn bezit.
Vierde haflinger gekocht in onnen bij haflingerstal steenbergen , daar stond ze in pensionstalling.
Welshje gekocht bij een handelaar, jammergenoeg niet geschikt voor beginners, dus bij een andere handelaar ingeruild voor een exmoorpony.

Dit waren mijn paarden en pony's.
Op dit moment heb ik dus 2 Haflingers, een haflinger x fries kruising en een exmoorpony.

Mijn vader heeft ook nog pony's.
We hadden drie shetjes gekregen van een lesklant van mij. Helaas hebben we er 1 van in laten slapen vanwege cushing en chronisch bevangen en 1 zal binnenkort ook ingeslapen worden om dezelfde reden. Maar de ene is rond 27 jaar geworden en die binnenkort gaat zal rond de 30 zijn.
Aankomende maandag komt er een nieuwe shet bij, helemaal vanuit hemmen naar witte paarden, bij steenwijk.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:33

Van de manege :) waar ze acht jaar manegepaard is geweest.
Waar ze daarvoor vandaan is gekomen geen idee :(

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:38

Via de Boktmarkt, waar ik een 'gezocht' advertentie had geplaatst. Paard kwam uit Drenthe, van een meisje dat hem al van veulen af aan had, maar toch meer dressuurmatig wilde gaan rijden. Het paard is niet het type om de hele week dressuur te trainen in de bak, en ik ook niet dus een goede match.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 17:07

myk_en_shant schreef:
Mijn eerste haflinger is 24 jaar geleden op een paardenmarkt gekocht, helaas is ze niet meer onder ons.
Mijn tweede haflinger heb ik gekocht van bokker Essie73, helaas verkocht, omdat ze niet geschikt was voor mijn doeleinden.
Derde haflinger niet gekocht, maar gekregen van iemand ui Tiel, die had geen tijd meer voor zijn haflinger en haar zoon. Beide opgehaald en staan nog steeds op stal. Het jaar erna kregen we nog een onverwachts cadeautje genaamd vienna. Zij is nu niet meer in mijn bezit.
Vierde haflinger gekocht in onnen bij haflingerstal steenbergen , daar stond ze in pensionstalling.
Welshje gekocht bij een handelaar, jammergenoeg niet geschikt voor beginners, dus bij een andere handelaar ingeruild voor een exmoorpony.

Dit waren mijn paarden en pony's.
Op dit moment heb ik dus 2 Haflingers, een haflinger x fries kruising en een exmoorpony.

Mijn vader heeft ook nog pony's.
We hadden drie shetjes gekregen van een lesklant van mij. Helaas hebben we er 1 van in laten slapen vanwege cushing en chronisch bevangen en 1 zal binnenkort ook ingeslapen worden om dezelfde reden. Maar de ene is rond 27 jaar geworden en die binnenkort gaat zal rond de 30 zijn.
Aankomende maandag komt er een nieuwe shet bij, helemaal vanuit hemmen naar witte paarden, bij steenwijk.

Al veel mee gemaakt! Helaas van je shetlanders maar ze hebben een mooie leeftijd kunnen bereiken. Strekte en veel plezier met je nieuwe shet ! :)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:18

Ik en mijn zusje zeurden al jaren om een pony. Toen mijn ouders besloten dat ze zich er toch eens in zouden verdiepen (zonder dat wij het wisten) heeft mijn moeder contact opgenomen met de dichtstbijzijnde pensionstal (waar een collega van haar ook een paard had) of daar evt een stal vrij zou zijn.
Nou bleken die ook wel een leuk paardje van hun dochter te koop te hebben staan. Die had ik zelfs al wel eens aangewezen toen we langs het weiland reden, dat ik zo'n schimmel met donkere manen/staart zo leuk vond.
Dat was dus onze Dais en inmiddels is het ruim 14 jaar later en hebben we haar nog steeds als gezinspaardje. We staan ook nog altijd op die pensionstal.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 18:17

Cerilene_ schreef:
Ik en mijn zusje zeurden al jaren om een pony. Toen mijn ouders besloten dat ze zich er toch eens in zouden verdiepen (zonder dat wij het wisten) heeft mijn moeder contact opgenomen met de dichtstbijzijnde pensionstal (waar een collega van haar ook een paard had) of daar evt een stal vrij zou zijn.
Nou bleken die ook wel een leuk paardje van hun dochter te koop te hebben staan. Die had ik zelfs al wel eens aangewezen toen we langs het weiland reden, dat ik zo'n schimmel met donkere manen/staart zo leuk vond.
Dat was dus onze Dais en inmiddels is het ruim 14 jaar later en hebben we haar nog steeds als gezinspaardje. We staan ook nog altijd op die pensionstal.

Haha wat een leuk verhaal!

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:24

Mijn eerste paard was eerst m'n verzorgpaard waarna we haar gekocht hebben.
In juni 2015 is ze gestorven.

Neo, de Fries, was van mij en m'n ex, die heeft hij toen de tijd gekocht van een klant. En is nu van een vriendin van me.

Oxana onze jaarling Merrie via Kapaza.be (inmiddels verkocht)

Boy, m'n draver ruin, komt bij stal westfriesedijk vandaan. Ik kende de stal en mensen en heb er 3u voor in de auto gezeten. En heb nog contact met z'n vorige eigenaresse.

Max, ons trekpaard, eerder al van m'n vriend geweest, verkocht geweest en nu weer terug bij ons. En hebben nog steeds goed contact met z'n vorige eigenaren (die tevens daar voor ookal z'n eerste eigenaar waren)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:25

Mijn paard is geboren in Slagharen en ik heb hem uit Groningen!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:27

Maaike is zelfgefokt (2006) en Veronique is als jaarling overgekocht in 2007, gekocht van een kennis. Dancy is gefokt door mijn oom en die hebben we gekregen als jaarling, ja gekregen, hij vind het leuk om iets te fokken maar dan is hij er ook weer zat van :')

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:32

Whitney heb ik via marktplaats gevonden. Was tijdens mijn zoektocht al een paar keer ver moeten rijden om paarden te kijken en uiteindelijk werd het dan Whitney die maar een dorp verder stond dan waar ik woon. 3 weekjes terug is er ook een nieuw gezelschap bij gekomen voor Whitney, een jaarling shet Honeyfee. Die hebben we via een collega van mijn vader gevonden die met shetjes fokt.
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 18:32

Allegandra schreef:
Mijn eerste paard was eerst m'n verzorgpaard waarna we haar gekocht hebben.
In juni 2015 is ze gestorven.

Neo, de Fries, was van mij en m'n ex, die heeft hij toen de tijd gekocht van een klant. En is nu van een vriendin van me.

Oxana onze jaarling Merrie via Kapaza.be (inmiddels verkocht)

Boy, m'n draver ruin, komt bij stal westfriesedijk vandaan. Ik kende de stal en mensen en heb er 3u voor in de auto gezeten. En heb nog contact met z'n vorige eigenaresse.

Max, ons trekpaard, eerder al van m'n vriend geweest, verkocht geweest en nu weer terug bij ons. En hebben nog steeds goed contact met z'n vorige eigenaren (die tevens daar voor ookal z'n eerste eigenaar waren)

Heb je foto van je dravertje?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:33

Mijn eerste paard heb ik in 2000 als veulen gekocht van mijn nicht. Toen zij in 2013 Door koliek is overleden heb ik van mijn vorige stal eigenaresse een veulen gekregen die nog steeds bij me is en over een paar weken drie wordAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit is hem nu