dankje!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en mijn stage was ook de fokker. Paps en mams kende ik, met de pony had ik een klik, dus ja...wat wil je dan nog meer?
NatasjavE schreef:Mijn merrie komt uit Wijhe van de Tikkeler, een fokcentrum voor Gelderse Paarden.
Mijn ruin heb ik zelf gefokt. Hij is geboren in Hoogland waar de merrie destijds stond.
Janinevv schreef:Maxime_Dokus schreef:mijn verzorgshet van een man die werkte bij een kinderboederij, de eigenaren hebben hem toen voor 50 gulden mee kunnen nemen. Laatst kwam de oude eigenaar langs en had zo'n spijt. Dokus is een hele knappe sheten heeft echt hele mooie gangen
Ah wat leuk! Heb je foto ben nu wel benieuwd ! ;p

myk_en_shant schreef:Mijn eerste haflinger is 24 jaar geleden op een paardenmarkt gekocht, helaas is ze niet meer onder ons.
Mijn tweede haflinger heb ik gekocht van bokker Essie73, helaas verkocht, omdat ze niet geschikt was voor mijn doeleinden.
Derde haflinger niet gekocht, maar gekregen van iemand ui Tiel, die had geen tijd meer voor zijn haflinger en haar zoon. Beide opgehaald en staan nog steeds op stal. Het jaar erna kregen we nog een onverwachts cadeautje genaamd vienna. Zij is nu niet meer in mijn bezit.
Vierde haflinger gekocht in onnen bij haflingerstal steenbergen , daar stond ze in pensionstalling.
Welshje gekocht bij een handelaar, jammergenoeg niet geschikt voor beginners, dus bij een andere handelaar ingeruild voor een exmoorpony.
Dit waren mijn paarden en pony's.
Op dit moment heb ik dus 2 Haflingers, een haflinger x fries kruising en een exmoorpony.
Mijn vader heeft ook nog pony's.
We hadden drie shetjes gekregen van een lesklant van mij. Helaas hebben we er 1 van in laten slapen vanwege cushing en chronisch bevangen en 1 zal binnenkort ook ingeslapen worden om dezelfde reden. Maar de ene is rond 27 jaar geworden en die binnenkort gaat zal rond de 30 zijn.
Aankomende maandag komt er een nieuwe shet bij, helemaal vanuit hemmen naar witte paarden, bij steenwijk.
Cerilene_ schreef:Ik en mijn zusje zeurden al jaren om een pony. Toen mijn ouders besloten dat ze zich er toch eens in zouden verdiepen (zonder dat wij het wisten) heeft mijn moeder contact opgenomen met de dichtstbijzijnde pensionstal (waar een collega van haar ook een paard had) of daar evt een stal vrij zou zijn.
Nou bleken die ook wel een leuk paardje van hun dochter te koop te hebben staan. Die had ik zelfs al wel eens aangewezen toen we langs het weiland reden, dat ik zo'n schimmel met donkere manen/staart zo leuk vond.
Dat was dus onze Dais en inmiddels is het ruim 14 jaar later en hebben we haar nog steeds als gezinspaardje. We staan ook nog altijd op die pensionstal.

Allegandra schreef:Mijn eerste paard was eerst m'n verzorgpaard waarna we haar gekocht hebben.
In juni 2015 is ze gestorven.
Neo, de Fries, was van mij en m'n ex, die heeft hij toen de tijd gekocht van een klant. En is nu van een vriendin van me.
Oxana onze jaarling Merrie via Kapaza.be (inmiddels verkocht)
Boy, m'n draver ruin, komt bij stal westfriesedijk vandaan. Ik kende de stal en mensen en heb er 3u voor in de auto gezeten. En heb nog contact met z'n vorige eigenaresse.
Max, ons trekpaard, eerder al van m'n vriend geweest, verkocht geweest en nu weer terug bij ons. En hebben nog steeds goed contact met z'n vorige eigenaren (die tevens daar voor ookal z'n eerste eigenaar waren)