Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maximuss schreef:Als Ts de huur gaat opzeggen vrees ik dat paardlief een enkeltje marktplaats gaat krijgen...
maximuss schreef:Als Ts de huur gaat opzeggen vrees ik dat paardlief een enkeltje marktplaats gaat krijgen...
Brainless schreef:vilheide schreef:Ik heb het hier ook al een aantal keer gehad dat de eigenaar het wel best vond en niet of nauwelijks iets met het paard kwam doen. Op zich niet erg maar als de paarden dan uit verveling gaan uitbreken is het voor de stalhouder minder prettig. In zo'n geval zou ik als stalhouder adviseren om een bijrijder te zoeken zodat het paard toch gewoon beweging krijgt.
Hoe doe je dat dan met een paard die met pensioen is of een paard die met een blessure op rust staat?!
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een paard gaat uitbreken van verveling.
En ja we hadden genoeg fokmerries en jong spul staan waar nooit wat mee gebeurde.
Laibadji schreef:ElenaMM77 : Er ligt ook altijd heerlijk hooi op de weide en ze staat nooit alleen. Als sinds veulen wenst zij alles te doen om uit te breken en gaat letterlijk op zoek naar de mogelijkheid hier toe. Zelfs uit haar vorige stal kon ze uitgeraken! Ze is heel lenig en niet zo groot en heeft ondertussen echt een bepaalde techniek. Ik heb het haar al letterlijk zien doen. De andere paarden staan er ook op te kijken maar niemand volgt want zij kunnen niet wat zij kan wat lenigheid betreft!
AmkeE schreef:Even voor de studenten onder ons; toen ik mijn eigen paard nog had ging ik iedere vrije dag 2 uur reizen naar huis, reed mijn paard en ging weer 2 uur reizen terug naar mijn kamer. Als ik een middag vrij was deed ik dat zelfs, dus het is echt niet onmogelijk om te studeren en een paard te hebben(incl veel trainen). Alleen ja, veel sociaal leven heb je niet haha, maar dat is gewoon een keus
Laibadji schreef:Paard lijdt wel degelijk onder het niet rijden. Het beestje doet niks liever en leeft hier van op! Nu zie je haar wegkwijnen...