Paarden & Roofvogels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Paarden & Roofvogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:28

Jeetje, ga hier nou geen discussietopic van maken. Laten de moraalridders lekker wegklikken. De vogels zien er steengoed uit, ben ze wel eens slechter tegen gekomen. Zolang je niet weet hoe de vogels gehouden worden, hou je mening lekker bij je.

Ik vind het echt heel sprekende foto's! Ben benieuwd naar het vervolg.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:33

jeetje77 schreef:
Ben ik nu een van de weinige die dit niet leuk vind?
Ik vind dat vogels in het wild horen en niet aan kettingen, touwtjes enz. Ja ik ben ook tegen roofvogelshows enzo.

Paarden horen ook niet aan kettingen en touwtjes.

Ontopic: heel gaaf dit, wat een machtige dieren! Ik zit gelijk met het stukje uit spirit in m'n hoofd dat 'ie achter de zeearend gallopeert :+

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:17

Gaaaaaf!
Vond het filmpje ook erg leuk om te zien, hoe de vogels en de paarden ieder op hun eigen manier wennen. Paarden moeten allemaal direct aan die rare vogels snuffelen en die vogels houden ze alleen in de gaten. Vooral die uilen die zo draaien met de kop dan :p

Ben heel benieuwd naar hoe het verder zal gaan!

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:52

Ik zag al wat voorbij komen op facebook en instagram, heel gaaf! :D
Ben ook erg benieuwd hoe het verder gaat :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:05

Mooi om te zien hoe zowel paard als vogel reageeren op elkaar. En voor mij twee favoriete diersoorten in een. <3

Al hebben de twee mannen hier de vogel,flapper training al in het wild gehad. Op de vorige stal in de rui in het voorjaar. Wilde roeken die op de kont landen om even flinke plukken haar te verwijderen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:19

jeetje77 schreef:
Ik vind dat vogels in het wild horen en niet aan kettingen, touwtjes enz. Ja ik ben ook tegen roofvogelshows enzo.

*offtopic* Volgens mij gaat het er hier niet om iets wel of niet je goedkeuring kan dragen :n , het gaat om de foto's :j *ontopic* De foto's zijn erg mooi, goede heldere foto's voor zover ik dat kan beoordelen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:41

Knappe foto's! En een heel leuk project! Heel veel succes samen! Gaan jullie samen shows geven? Ik ben benieuwd :-).

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:22

tumtummie schreef:
Wat een gave foto's zeg. Ik vind de foto van het witte paard met de witte uil echt prachtig! Ik ben benieuwd naar alle vorderingen.

Het leuke is dat Bowie en Django ook qua karakter enorm goed matchen :D
Dus er zal meer materiaal van die 2 samen komen :j

HiFive5 schreef:
Waaw, lijkt me een hele mooie ervaring, zowel voor jullie als voor de vogels! Ik heb vroeger met iemand in de klas gezeten die ook zo een combinatie deed, heel mooi om te zien!

Heb zelf al jaren een zwak voor roofvogels, en mijn ultieme droom was toch ook om hier een combinatie in te maken, gelukkig een geweldig goede valkenier gevonden die zelf juist heel graag met paarden wilde combineren :D

Joolien schreef:
[ Afbeelding ]

Hoe die uil kijkt, dat is echt 100 punten waard _O- :') :')

Heel gaaf! En een jonge valkenier of niet?

Ik denk maar een paar jaar ouder dan mij :j
Maar met een hoop kennis en veel handigheid met haar vogels :j

kking schreef:
Wat onwijs gaaf.
Ik ben bang voor vogels, maar gefascineerd doro roofvogels.
En dan met die paarden erbij ...gaaf!

Ik vind de ogen van de roofvogels altijd zo mooi...

Jelloy schreef:
Wat grappig en toevalig :j
Bij ons in de buurt zit een 'wilde' roofvogel, en die zit regelmatig op de kont van onze opa :') en die vreet dan lekker door aan zijn gras, of hij staat te slapen :j
Helas nog niet gelukt er een foto van te maken.... Ga ik zeker proberen! :D

Hahaha _O-

jeetje77 schreef:

Was eigenlijk niet van plan er op te reageren maar toch, heb je zelf een hond/kat/kip/konijn/goudvis of paard? Dan ben je net zo 'fout' bezig in mijn ogen :)

Roofvogels zijn al even lang gedomesticeerd als paarden en honden (jacht vroeger met de valken etc) en ik mag je vertellen dat ze écht niet zomaar aan een touwtje zitten hoor :') als andere mensen een hond uitlaten zitten ze toch ook vast voor de veiligheid? Je kan moeilijk een roofvogel zo maar even rond laten vliegen, wat als hij de kat of kleine hond van de buren pakt met de klauwen? Bij de eigenaar zitten de roofvogels trouwens in prachtige grote volières of zelfs gewoon binnen. De band die de vogels dan ook hebben met hun eigenaar is geweldig, vinden ze iets spannend kruipen ze gewoon letterlijk op schoot van de valkenier, en de vogels vliegen dagelijks.

Utixo schreef:
Jeetje, ga hier nou geen discussietopic van maken. Laten de moraalridders lekker wegklikken. De vogels zien er steengoed uit, ben ze wel eens slechter tegen gekomen. Zolang je niet weet hoe de vogels gehouden worden, hou je mening lekker bij je.

Ik vind het echt heel sprekende foto's! Ben benieuwd naar het vervolg.

Vervolg zal ik dan ook zeker maar hier online plaatsen :D

UhNee schreef:
Paarden horen ook niet aan kettingen en touwtjes.

Ontopic: heel gaaf dit, wat een machtige dieren! Ik zit gelijk met het stukje uit spirit in m'n hoofd dat 'ie achter de zeearend gallopeert :+

Doel is om toch een keer een foto te maken die daar op lijkt ja :')
:=

Riel schreef:
Knappe foto's! En een heel leuk project! Heel veel succes samen! Gaan jullie samen shows geven? Ik ben benieuwd :-).

Dat is wel het doel een beetje! Maar we hebben nog geen idee wanneer we daar klaar voor zijn :Y)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:24

Heel erg gaaf!
Ik ben nu al benieuwd naar nieuwe vogeltopics :D

edit: eigenlijk bedoelde ik fototopics, maar dit kan natuurlijk ook :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:32

Deze zag ik net ook nog voorbij komen trouwens van zondag en die wilde ik jullie niet onthouden :+:
Heel de reden waarom ik dol ben op roofvogels... Die ogen....
Afbeelding

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:38

Wat een mooie beelden levert dit op! Echt zo mooi die witte uil met dat witte paard samen <3
Kijk al uit naar de vervolg topics

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:45

Heel mooie foto's en ik vind die combi paarden-roofvogels ook echt machtig :j En zoals jullie er stap voor stap voor gaan, kan dat alleen maar goed komen.

Aan degene die moest opmerken dat roofvogels niet aan touwtjes horen: het was misschien verstandiger te vragen hoe de vogels dan gehuisvest worden, in plaats van gelijk commentaar te geven.
Ik denk dat het houden van roofvogels net hetzelfde is als het houden van paarden: sommigen hebben er verstand van en anderen niet. En ik denk dat TS geen slechte valkenier zou uitkiezen, als je ziet hoe ze met haar paarden omgaat...
Ik ben al benieuwd naar de vervolgtopics en filmpjes!!

Ohja, nog vergeten, ik vind de reactie van de buizerd in het filmpje eigenlijk wel hilarisch :D Je ziet 'm echt denken: EIKES, paard, blijf van mijn lijf!! En ponylief maar nieuwsgierig snuffelen _O-

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:14

Ik vond dat ik wel een reden had hierop te reageren. Aangezien sommigen mensen op bokt ook hun mening mogen geven als het gaat over paarden die te lang op stal staan (te weinig buiten), konijnen die in te kleine ruimte verblijven enz. Dus ja zolang wij in dit vrije meningsuitingslandje wonen mag ik dat toch vinden? En voor de beeld vorming, mijn kippen hebben de ene helft van 23 x 6,5 meter achter tuin en mijn konijnen de andere helft. Een paard heb ik nog niet maar ik zal altijd zoeken naar iets waarbij het buiten staat met schuilmogelijkheid of overdag buiten 's nachts binnen.

Ik vind de foto's ook helder enzo alleen het beeld wat er mee wordt neer gezet daar sta ik niet achter.

Naast dat de huisvesting misschien wel oke is, maar hoe komen mensen eraan? Dat is echt niet op een vogelvriendelijke wijze over het algemeen. En misschien bij deze houder misschien wel, maar bij vele andere niet.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:19

jeetje77 schreef:
Ik vond dat ik wel een reden had hierop te reageren. Aangezien sommigen mensen op bokt ook hun mening mogen geven als het gaat over paarden die te lang op stal staan (te weinig buiten), konijnen die in te kleine ruimte verblijven enz. Dus ja zolang wij in dit vrije meningsuitingslandje wonen mag ik dat toch vinden? En voor de beeld vorming, mijn kippen hebben de ene helft van 23 x 6,5 meter achter tuin en mijn konijnen de andere helft. Een paard heb ik nog niet maar ik zal altijd zoeken naar iets waarbij het buiten staat met schuilmogelijkheid of overdag buiten 's nachts binnen.

Ik vind de foto's ook helder enzo alleen het beeld wat er mee wordt neer gezet daar sta ik niet achter.

Eh, nee, je trekt conclusies, en geen mening, over het houden terwijl je niet eens weet hoe ze gehouden worden. Had je het bericht anders geformuleerd (iets in een vraag met hoe ze gehouden worden...) had je ook andere antwoorden gekregen. En de huisvesting van jouw dieren heeft hier echt 0,0 mee te maken.

Maar wat een prachtige foto's TS! Zo mooi. Roofvogels zijn ook heel bijzonder <3

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:29

Wat onwijs gaaf geweldig fasinerend die vogels, prachtig en je paarden geweldig hoe die reageren,
Denk dat onze king meteen ze neus in die vleugels duwt en hem wil kriebelen hihi, we hebben namelijk los lopende kippen oooo zo leuk of een poes daar kan je ook aan knabbelen hihi

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:29

Wat onwijs gaaf geweldig fasinerend die vogels, prachtig en je paarden geweldig hoe die reageren,
Denk dat onze king meteen ze neus in die vleugels duwt en hem wil kriebelen hihi, we hebben namelijk los lopende kippen oooo zo leuk of een poes daar kan je ook aan knabbelen hihi

miryeacharly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:34

haha wat kijken de paarden er leuk naar :)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:58

Wat ontzettend gaaf!!!!!!!!!! Denk dar mijn paard er iets anders over denkt.. Die tolereert nog niet eens een kitten op haar rug.. Maar nogmaals.. Wat ontzettend gaaaaaaaaffffff!!!!
Zet je hier een link neer als je een volgend topic opent??

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:20

VisibreTeam schreef:
Deze zag ik net ook nog voorbij komen trouwens van zondag en die wilde ik jullie niet onthouden :+:
[ [url=m/uVAUZp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een uil en geen roofvogel :o

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:00

Tessa_93 schreef:
VisibreTeam schreef:

een uil is een roofvogel ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:07

Wauw wat onwijs gaaf zeg!! :wow:

agieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:12

Zo leuk! <3 wat een onwijs mooie leuke foto's!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:16

Mja, ze zijn allebei mooi.
Wat een gaaf idee, een show met paarden en vogels! Zo'n mooie combinatie, paarden en van die grote vogels. Ik vind deze foto's en het filmpje al mooi om te zien. Hoe de dieren op elkaar reageren, en gewoon die uilen ook <3 .
Zo heb ik ook ooit eens een stukje gezien over een Kazach die te paard met een roofvogel joeg. Ook zo heel bijzonder om te zien...

Ik heb eens het enorme geluk gehad om op nog geen meter afstand oog in oog te staan met een buizerd. Ik zat op paard en buizerd zat in boom. Zó ontzettend gaaf was dat ook, zo mooi. En toen keek die vogel nog eens naar me, trok een kop van 'Damn you is Ugly! >;) ' en vloog heel rustig weg. Paard was, zoals gewoonlijk, niet onder de indruk. Ik wel. :z

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:31

Wauw Nikki, ik had de foto's al op instagram gezien maar op een groot scherm zijn ze nog veel mooier. Wat een indrukwekkende dieren zijn roofvogels toch..

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:43

[/quote

FleurenMien schreef:
Tessa_93 schreef:

een uil is een roofvogel ;)

Een uil heeft de ogen aan de voorkant van de kop, kan de ogen niet bewegen.
Om toch goed te kunnen kijken hebben ze 14 nekwervels en kan zijn kop ¾ draaien..
Uilen hebben gele, oranje of zwarte ogen en aan die kleur kan je zien wanneer ze voornamelijk jagen. Overdag, in de schemering of snachts.
Uilen hebben 2 tenen aan de voorkant en 2 aan de achterkant.
Ze hebben kartelrandjes aan de zijkant van de veren waardoor ze geruisloos vliegen, ook jagen ze op gehoor ipv zicht, de oren staan ongelijk in de kop.
Ze hebben korte loopbeenderen en een andere anatomie dan een roofvogel.
Uilen hebben geen krop maar 2 magen, de eerste maag houd de botjes en veren tegen, ze kunnen geen botjes verteren en als je een uilenbal door midden breekt vind je ook botjes naast de veren of haren.

Roofvogels hebben hun ogen aan de zijkant van de kop, hebben een zicht van 170* en kunnen 7x zo goed zien als de mens.
Roofvogels jagen overdag, hebben 3 tenen aan de voorkant en 1 aan de achterkant en lange loopbeenderen.
Roofvogels hebben een krop en kunnen daardoor botjes verteren, in een braakbal vind je ook geen botjes terug maar enkel veren of haren.
Roofvogels hebben een langere snavel dan uilen.

Met roofvogels worden de Accipitriformes (havik, gier, visarend, secretarisvogels )en de Falconiformes (valken) bedoeld

Uilen vormen een eigen orde, de Strigiformes en ze zijn niet verwant aan ze, niet aan de Accupitriformes en ook niet aan de Falconiformes..
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 28-01-16 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt