Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
knuffeldier schreef:Je word aardig gemanipuleerd zo te lezen. Zijn ze nu helemaal besodemieterd om je voor gek te verklaren omdat je geen 21jarig paard wil kopen.
Niet aan beginnen en je zeker niet schuldig voelen. Een eigen paar zou ik sowieso nog even mee wachten, eerst maar eens even studie afronden. Ik kocht mijn 1e eigen paard ook pas op mijn 25e.
pinto_1 schreef:Zou het geld voor mijn studie gebruiken en het voorlopig bij mijn verzorgpaard houden. Als je na je studie een baan hebt kan je verzorgpaard met pensioen en kun je kijken naar een eigen paard.

MorganeR schreef:Ik heb haar al vaak geprobeerd duidelijk te maken dat ik haar niet overneem, al lijkt ze op zo'n momenten haast oostindisch doof.
Ik heb inderdaad mijn keuze al gemaakt, dit topic is meer om het van me af te schrijven en met het schuldgevoel om te gaan.
MorganeR schreef:Ik denk dat ik dat gewoon doe als mijn zoektocht naar een eigen paard echt begint. Dan gaat er alsnog vaak een half jaar overheen eer ik echt moet kiezen zeg maar. Ik zal echter ook niet schijnheilig doen en doen alsof ik haar wel over ga nemen zodat ik haar kan blijven verzorgen.
Ik wil juist geen 4,5,6 jarige omdat je die vaak al meer aan het werk 'moet' zetten. Ik wil juist de rust dat mijn paard in een gebalanceerde kudde en lang genoeg op kan groeien zonder te vroeg belast te worden, maar niet elke dag moet werken om zich niet te vervelen.
MorganeR schreef:Dat is inderdaad een idee. Het lijkt me alleen zonde mijn eigen jonge paard daar te stallen aangezien ik zal betalen voor de binnenbak en twee buitenbakken, maar ze niet echt zal gebruiken.
ik heb geen idee waar je woont dus kan niet echt bepalen hoe de situatie kwa paarden huisvesting er uit ziet. Ken je de eigenaar van de stal goed? Misschien kun je dan vragen of je minder betaald omdat je geen bak gebruikt maar graag op deze stal zou willen staan tot die tijd dat je aan de slag kan minder betaald omdat je geen gebruik maakt van de bakken Iris82 schreef:Ik kan me wel voorstellen dat de eigenaar zou willen dat jij haar zou kopen want het klinkt niet als een verkoopbaar paard...