Hoe vaak DA?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 01:17

alyel schreef:
Ik heb toch wel serieuze kosten gehad aan mijn paarden! Ik denk dat ik al zéker over de 10 000 € zit alles bij elkaar gerekend voor de twee tesamen.

De oudste van de hoop (wordt 27 in april) mankeert dan helemaal niks. Tanden en jaarlijkse vaccinatie, that's it.

In 1 jaar?

Renske_W

Re: Hoe vaak DA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 01:30

Voor mij was vooral vorig jaar een duur jaar.
Eerder al wel kosten gehad met beenwonden, altijd fijn als de stal je paard ineens verzet zonder overleg, naast een groep waar hij niet langs kan staan...
Voor die wond is de dierenarts 3 keer langs geweest.
Uiteraard in de avonden en weekenden.
En vorig jaar was de winnaar, gaskolieken, natuurlijk altijd in de avond en het weekend, dure medicatie van 10 euro per dag welke hij 6 weken moest hebben.
Toen kwam er naar voren dat meneer een hartruis had, en heeft hij zelfs een lang weekend in Utrecht mogen logeren. |o

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 02:01

Ik heb mn paard 7 jaar en er is nooit een da bij geweest. Mn ander paard heb ik 2.5 jaar en heeft 1 da bezoekje gehad a 65 euro. Sommige mensen hebben pech, sommige veel geluk en/of een sterke pony.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 03:55

Ik heb mijn pony vanaf mei, en naast enten de DA twee keer nodig gehad.
De eerste keer om een winkelhaak boven zijn oog, hoofd gestoten.
Dat was 120 euro.
De tweede keer had hij plaatselijk een bult op zijn checkligament.
Het checkligament geeft vaak geen kreupelheid, dus ik heb geen risico genomen voor het geld wat scannen kost.
Daar kwam uit dat alles er supermooi uit zag gelukkig.
Mooi meegenomen: zijn beenwerk is gelijk zeer degelijk bevonden.
Dat was een rekening van 150 euro.

Al met al vielen de kosten mij mee.
Hij is ook gelijk degelijk verklaard, gewoon pechdingetjes.
Een paar oppervlakkige hechtingen zijn ook niet erg indrukwekkend.
Die pees had een ander waarschijnlijk aangekeken, maar hij is wel 15 en dat is voor vlot en volledig herstel van een flinke peesblessure niet zo jong meer.
Daarbij zou hij op drie benen nog voor je doorlopen, dus dat zegt weinig over hoe erg de blessure is. :(:)
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-01-16 04:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 04:01

Ik heb mijn pony nu tien jaar. Het eerste jaar heeft ze een paar keer koliek gehad waarvoor de DA is gekomen. Verder is ze zes jaar geleden één keer kreupel geweest na een ongelukje en heb ik meteen de volgende dag de DA gebeld omdat ik een stresskip ben :o Haar been was alleen een beetje gekneusd, goed koelen en binnen een week liep ze weer goed.

Afgezien daarvan heb ik nooit een DA nodig gehad, behalve voor inentingen. Ik heb gewoon het geluk dat ik geen ziekelijk paardje heb. Ze is nu vijftien, dus ik verwacht over een paar jaar wel mogelijk wat meer medische kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 04:17

Ik heb mijn paard nu 10 jaar. Dee eerste 9 jaar heb ik buiten de entingen weinig extra kosten gehad, maar sinds augustus 2014 is het goed mis. 5 bezoekjes aan de dierenkliniek later (waarvan 2 operaties) ben ik alles bijeen geteld meer als 10.000€ kwijt. Er moet nog een laatste check-up gebeuren, een endoscopie, om te zien of zijn 2de ingreep goed gelukt is en dan blijft enkel nog het misterie van zijn gezwollen koker (na alle testen nog steeds geen oorzaak hiervan gevonden) over. Heb hier dus een hele dure grasmaaier staan, maar ben blij dat ie er nog is en zo lang hij pijnvrij is, blijf ik er voor gaan.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 06:35

Ook een abonnement... Heb altijd paarden met vage klachten zonder degelijke uitkomsten die maanden later ineens stokkreupel zijn of dood neervallen...

Mijn huidige merrie heeft me al 7000 euro aan DA kosten bezorgd,in 3 jaar, dat is het dubbel van haar aankoopprijs...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:57

Mijn twee arabjes de va kosten in tien jaar

Castratie 1. 800,-
Castratie 2. 80,-

Verder een slokdarm verstopping 90,- en een mok toestand à 60,-

Uitgesmeerd over tien jaar dus valt erg mee.

Arabesk heeft in 14 jaar nooit een stap kreupel gelopen, Safino zijn zoon is nu tien en ook nooit kreupel. De mannen wonen buiten.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 20-01-16 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:57

Maar de draver van mijn man heeft afgelopen jaar 1200.- gekost en we weten ng steeds niet wat er aan scheelde. Vage abcessen oorzaak onbekend

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:20

Hier ook een abonnement op De dierenarts , paard is echt een kneusje en presesteerd het elke keer weer om iets te krijgen ..ik durf de totaal kosten niet eens te bekijken.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:54

Nu valt het me dus mee de DA kosten van de afgelopen 14 jaar. Maar je weet het nooit, misschien heb ik morgen de staatsloterij wel nodig voor het beest.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:59

Ik krijg zelfs korting bij de da :=
En dat is niet omdat ik 1 x per tig jaar een da op de stoep heb staan.

Mijn paard brak 3 jaar geleden haar been en ik heb de totale kosten nooit bij elkaar op durven tellen.
Ik weet wel dat het 7.500+ is :x

Verder heb ik afgelopen jaar een rekening gehad van 300 euro.
Die viel wat beter bij mij in de smaak als de voorgaande :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:03

Ik heb ook een abonnement op de DA, vorig jaar kwam ik rond de 2000-2500€ uit alles bij elkaar :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:06

Ik vraag me ook af of ik gewoon standaard brokkenpiloten heb.

Zo heeft een vriendin van mij een merrie die 1x een strotouwtje in haar hooi vind en dan ook meteen al haar tanden er half uit weet te trekken met alle kosten die daarbij kwamen.
Terwijl andere paarden bij slordige boeren aan de lopenden band overal vergeten strotouwtjes tegen komen en nooit wat hebben 8)7

Zo vond mijn paard het nodig om door 2 veilige hekken met hout en schrikdraad heen te banjeren om vervolgens bij een boerderij verderop waar ik in feite niets mee te maken had dwars door prikkeldraad te gaan.........
En dat alles omdat ze besloten had dat wel zin had in een bepaalde jonge ruin op die andere boerderij -O-

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:09

Ik heb mijn pony ondertussen 18 jaar en eigenlijk de eerste 16 jaar amper een dierenarts gezien. Helaas begon twee jaar geleden de ellende. Eerst twee weken ziek niet wetende wat er precies aan de hand was, ging verder met 4x koliek in het weekend, 4x da over de vloer gehad (in het weekend!!) en uiteindelijk door naar Utrecht en daar een koliekoperatie. Na een paar maanden erg snel opgeknapt, maar toen na een lelijke val op stal had ze een knieblessure en hadden we weer een abonnement op de da. Dit is een jaar weer goed gedaan en nu loopt de pony met een blessure aan dr voorbeen.. Zo zie je maar, jaren niks en dan ineens kom je veel te vaak bij de da..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 14:15

VSW → PP

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:18

heb ook wel eens jaren gehad van 5.000-10.000E DA kosten van een paard. Kwestie van een brokkenpiloot te hebben.

Gisteren toen ik een kat op ging halen na 3 dgn opname kliniek voor blaasgruisverstopping en infuus (verstopping zelf was in 10minuten opgelost- was er zelf bij) sloeg ik toch wel stijl achterover van een rekening van 543euro.