Werk kwijt, paard verkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:17

Noblesse_ schreef:
M'n ruin is wel goed gereden nu, alleen dus de laatste week niet wegens die hoefzweer. Die moet ik inderdaad eerst zien op te lossen voor ik verder kan denken.

veel beterschap voor je ruin!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 12:17

Van mij mag er gerust elke dag iemand komen om m'n paard te rijden, zit zelf mentaal even in een dipje en de motivatie om nog veel met m'n paard te doen is helemaal weg. (neemt niet weg dat ik hem vreselijk zou missen als hij weg is!)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:17

Ineke2 schreef:
Ehm wil je dan niet een nieuwe studie doen? Desnoods avondschool naast werken.

probeer de NHA ik volg daar les omdat ik in het buitenland woon (3 feb word ik 16)

Noblesse_

Re: Werk kwijt, paard verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 12:18

Terug naar school gaan zou ik inderdaad misschien overwegen!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:19

Noblesse_ schreef:
Van mij mag er gerust elke dag iemand komen om m'n paard te rijden, zit zelf mentaal even in een dipje en de motivatie om nog veel met m'n paard te doen is helemaal weg. (neemt niet weg dat ik hem vreselijk zou missen als hij weg is!)

als de eventuele bijrijdster veel vrijheid krijgt , keuzes en tijd samen met het paard mag je zeker honder euro vragen zo niet meer! ik betaalde voor 2 dagen in de week ca 100 euro voor een paardje waar ik amper zelf wat mocht beslissen , ondertussen heb ik drie paarden waarvan een drachtig dus van de manege heb ik geen last meer!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:20

Noblesse_ schreef:
Terug naar school gaan zou ik inderdaad misschien overwegen!

welk niveau doe je?
ik heb het niveau van kader maar ik doe tl aangezien dit het laagste niveau is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:22

De open dagen op scholen zijn nu aan de gang doe er je voordeel mee!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:23

Ineke2 schreef:
De open dagen op scholen zijn nu aan de gang doe er je voordeel mee!

dat zou je zeker goed doen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:23

wat kost het meest, je hooglanders of paarden?
Anders eerst de hooglanders verkopen, als je aan je paarden meer plezier beleeft?

Heb je geen recht op ww ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:24

TS is belg, Normaal behoor je wel een werkloosheidsuiterking te krijgen als je officieel gewerkt hebt. Alleen is die niet zo heel hoog.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:25

Ayasha schreef:
TS is belg, Normaal behoor je wel een werkloosheidsuiterking te krijgen als je officieel gewerkt hebt. Alleen is die niet zo heel hoog.

is tenminste iets!

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 12:25

Paarden kosten het meest. Ik kan nog geen uitkering krijgen omdat ik nog niet lang genoeg gewerkt heb.

croyslover

wat is de redenen van werkloosheid als ik vragen mag?

croyslover

Noblesse_ schreef:
Paarden kosten het meest. Ik kan nog geen uitkering krijgen omdat ik nog niet lang genoeg gewerkt heb.

dat is vet balen!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:26

Ik ken idd de exacte tijdsduur niet maar ik geloof dat je een half jaar of een jaar gewerkt moet hebben anders is er een "wachttijd" van 9 maanden voor je wat krijgt (en dan krijg je het minimum, iets van 300 euro oid.)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:27

Ayasha schreef:
Ik ken idd de exacte tijdsduur niet maar ik geloof dat je een half jaar of een jaar gewerkt moet hebben anders is er een "wachttijd" van 9 maanden voor je wat krijgt (en dan krijg je het minimum, iets van 300 euro oid.)

weinig maar wel iets , toch zou ik snel soliciteren , schoonmaakdienst misschien iets?

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:27

Tijdelijk je paard(en) verhuren?
Je ouders vragen of ze geld kunnen bijschieten?
Ik weet niet waar je zit maar €100,- zou je hier nooit krijgen qua huur voor 6 dagen pw voor een paard wat niet op hoog niveau is en af en toe een kwaaltje heeft (bedoel ik verder niet aanvallend hoor!) maar dan is €60-70 toch wel realistischer.
Wij zitten in de buitenste rand van de randstad.
Ligt trouwens ook aan de faciliteiten die er zijn.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:28

Sterkte, ik ken het gevoel...

Zit sinds september zonder werk. Ik woon in België en ik woon nog thuis. Mijn werkloosheidsuitkering is voldoende hoog om mijn huishuur aan mijn moeder en mijn stalgeld te betalen.
Echter heb ik de laatste 2 maanden vakantie moeten doorgeven dus minder uitkering. En werd mijn paard ziek, ongeveer 300€ moeten uitgeven aan smid en DA. Die 300€ heeft mijn moeder me geleend, ik heb een grote spaarboek maar kom er liever niet aan.
Ik heb toen ook gedacht aan verkopen. Die van mij staat op pension, wel een goedkoop. Als ik ze op een wei zou zetten zou ik, alle kosten meegerekend, maar een 20-30€ goedkoper zijn terwijl ik dan niet meer kan rijden. Ik heb een bloedhekel aan in schuld staan... En omdat ik hart/spierpatiënt ben en dus enkel licht zittend werk kan doen, zijn er geen vooruitzichten op een job, ondanks dat ik dagelijks uren spendeer aan solliciteren.
Ons mama, die weet hoeveel ik van mijn merrie hou en hoe hard ik haar zou missen, heeft me omgepraat en me haast gedwongen de lening aan te nemen. Nu gaat het beter: ik zit weer op volledige uitkering, heb deze maand de helft van mijn schuld ingelost, volgende maand de rest. Zolang ik haar kan onderhouden, houd ik haar. Maar moest ik in september nog geen werk hebben (dan val ik terug op minimumuitkering), dan moet ik haar verkopen. Als ik haar maandelijkse lasten niet meer kan betalen, is ze beter af bij iemand anders die dat wel kan.

Een halve stal zou misschien een optie zijn, heb je een piste of andere rijmogelijkheden in de buurt? Daar hangt de prijs wel wat vanaf.
Maar hou er rekening mee dat je die wellicht niet meteen vind... Er zijn weinig mensen die nog willen betalen voor een paard dat niet van hen is, ik ken verscheidene mensen die al maanden op zoek zijn naar een halve stal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:28

croyslover schreef:
Ayasha schreef:

weinig maar wel iets , toch zou ik snel soliciteren , schoonmaakdienst misschien iets?

Ja, maar dus de eerste 9 (of zelfs 12 inmiddels want dat ging langer worden meen ik.) krijgt ze dus helemaal niets als ze niet lang genoeg gewerkt heeft. :) En gezien TS zegt van niet lijkt me dat dus het geval.

Edit; ik zie dat het zelfs nog een stuk meer geworden is dan wat ik hierboven zeg. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:36

Ik heb iets gelijkaardigs gehad Ts en heb het aanbod van mijn ouders aangenomen. Had toen een paard zelfs in stalling dus geloof me, dat is een flinke berg schulden. Maar het zijn jouw ouders en ik ga ervan uit dat die niet verwachten dat je binnen x aantal tijd het hebt terug betaald. Je krijgt het minimum van het minimum, maar ik heb ook geen super groot loon, ik heb 4 paarden op de weide die ik huur, dus zelfs niet aan huis en heb momenteel een grote lening voor een nieuwe motor lopen en nog een kleine voor de weide te verbouwen. Ik kom rond en kan zelfs sparen. Dus zelfs met het minimum loon zou je zeker moeten sparen als je nooit gaat shoppen etc.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:38

Mag ik vragen wat je voor diploma hebt? Je bent 18, dus in principe ben je niet erg duur voor werkgevers. Een baan vinden lijkt me dus niet het allerlastigst? Denk aan restaurants, schoonmaken, winkels, supermarkt etc. ? Je paard laten leasen of een bijrijdster nemen is natuurlijk nooit verkeerd en je kan er geld voor vragen. Dat scheelt weer. Waarom zou je de koeien niet weg willen doen? Dat lijkt mij persoonlijk het makkelijkst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:41

Owh, en van waar ben je in West Vlaanderen en kan je jou makkelijk verplaatsen? :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:20

HAR -> PP

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:41

Noblesse_ schreef:
Koeien wegdoen zie ik niet zitten. Als er iets weg moet is het sowieso m'n paard. Alleen zou ik graag willen weten of er eerst nog andere opties zijn buiten verkoop.
Wat kan ik vragen aan een bijrijder of leaser? Daar heb ik geen idee van.
De dieren die me het meeste kosten zijn sowieso m'n paarden.

100 euro per maand om 3 a 4 keer per week te komen rijden (zonder te helpen met stallen etc...). Je kunt de prijzen eens bekijken op de Belgische kapaza. De prijzen in België zijn volgens mij iets anders dan in Nederland maar zeker ben ik niet.

Succes bij het vinden van een andere job!

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:02

Zelf zou ik ook de hulp aannemen van je ouders.
Neem nog geen beslissing over het weg doen, je zegt dat je in een dipje zit, dat kan ook later nog (3 maanden verder).
Juist op het moment dat alles tegen lijkt te zitten, kun je veel aan je beestjes hebben en daarvoor hoef je er niet eens op te zitten. Je ouders zien dat ook, anders hadden ze je geen hulp aangeboden.