Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_lotus schreef:door de mri , radiografie en scingrafie ! alle 3 nergens wat te zien. Nou ik merk dat het in 4 maanden tijd al meer dan de helft verbeterd is, dus als dat niet het probleem was zal die er ook niet beter van gaan lopen.
Abacab schreef:Over het filmpje.
In het losrijden heb je geen enkele verbinding, en dus geen controle. Hij loopt daar mooi los maar hij is niet aan een hand en ook niet aan een been. Ik vind ook dat je traag rijdt. je paard is niet actief en loopt te lanterfanten. Dit is geen losrijden, ik zie hier geen gymnastische waarde van wat jij aan het doen bent behalve als je aan het opwarmen bent.
Als jij je paard hoger instelt loopt hij in een zweefdrafje. Je tilt hem van voren op waardoor zijn voorbeen spectaculair is, maar de achterkant doet niet mee. Daarom heb je ook best veel druk po je teugels. het paard draagt zichzelf niet. het is een beetje trucjes rijden op deze manier. dat heeft alles te maken met het trage achterbeen dat jij er zelf in rijdt door jouw manier van losrijden. Bovendien heeft hij last van RA waardoor hij niet kan sluiten. Hij breekt af in de beweging, precies boven op het kruis. Hij vloeit niet mooi door. Vandaar ook al dat onrustige gezwiep. Heeft je paard een keer een blessure gehad of een val gemaakt in de wei?
Ik vermoed dat jouw paard een scheef bekken heeft en dat dit de ongelijkheid in beweging veroorzaakt. Dat past ook bij zijn bewegingsafloop. Dan is het logisch dat de foto's en goed uitzagen.
Ik zou hem iig in overleg met een kliniek laten behandelen door een chiropractor en of fysio. Een paard als deze moet je op een heel andere manier gymnastiseren, actiever, meer tempowisselingen, meer de hand op laten zoeken in het rond rijden en meer van de hand af rijden in het hoger instellen.
Het beste advies dat ik je kan geven is om een andere trainer te gaan zoeken.
Misschien harde kritiek, maar ik vind dit paard wel de moeite waard dus daarom toch mijn commentaar. Ik hoop dat je er iets mee kunt.
(vooral gericht aan de mensen met de vele rijtechnische commentaar, waar ik overigens niet tegen heb
) Daarom hebben jullie ook een trainer en dat is juist het leuke aan de paardensport
je bent nooit helemaal perfect en we kunnen altijd blijven leren!