Pony inruilen voor paard? - Advies gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Pony inruilen voor paard? - Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:36

Ik vind jou ook wat te groot (worden) voor de pony, dus ik snap je keuze om de overstap naar een paard te maken. Echter zou ik het niet overhaast doen, maar eerst rustig aan een plekje voor je pony gaan zoeken en vervolgens gaan kijken naar een nieuw paard.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:38

Ik zou eerst bij het paard gaan kijken, in het echt valt het namelijk vaak tegen. Even over de foto's, ik vind je bovenlichaam erg lang waardoor ik het voor het plaatje niet heel mooi vind. Maar je bent heel slank dus qua gewicht zit je hem niet in de weg hoor :) !

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 19:39

ik denk dat ik nog een klein half jaar van hem ga genieten en dat ik hem dan verkoop en een paard ervoor terug koop. Kan ik denk je nog een half jaartje op hem rijden?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:41

Je bent inderdaad slank, dus de pony kan je houden.
Maar, omdat je bovenlichaam zo lang is, is dit nadelig voor jou pony... hier wordt hij onstabiel van.

Je bent gewoon te groot... ik raad je aan om rustig op zoek te gaan naar een paard en je pony te verkopen. Iemand van 1.78 past niet op een slanke pony van 1.48...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:42

Desiree schreef:
Dat noemen ze `inmeten`. :D Halen ze er net genoeg millimeters van af om hem nog tot de d ponies te laten horen.

Je mag het noemen zoals je het wil, op 't einde van de rit/dag is het gewoon boerenbedrog/liegen. :)

Ik vind je ook te groot voor de pony. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:21

Ayasha schreef:
Desiree schreef:
Dat noemen ze `inmeten`. :D Halen ze er net genoeg millimeters van af om hem nog tot de d ponies te laten horen.

Je mag het noemen zoals je het wil, op 't einde van de rit/dag is het gewoon boerenbedrog/liegen. :)

Ik vind je ook te groot voor de pony. :)

Helemaal mee eens ken het principe inmeten bv pony net bekappen voor het meten maar toch zo hoort het niet. Laten we het gewoon eerlijk houden en niet moedwillig de sport nog oneerlijker maken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:37

Ik denk dat er ergere dingen zijn dan dat. Die halve cm verschil zie je echt niet.

maar ik vind deze pony echt te klein. Hij zal het wel kunnen dragen maar de verhoudingen zijn niet mooi.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:33

Tot er controle komt en kind mag stoppen met de wedstrijd. Echt super netjes zulk gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:17

Ayasha schreef:
Tot er controle komt en kind mag stoppen met de wedstrijd. Echt super netjes zulk gedoe.

Ik kan daar ook slecht tegen, al gebeurt het aan de lopende band, het blijft liegen. Gelukkig meten dierenartsen ook bij een eventuele aankoopkeuring, dus dan val je ook wel door de mand. Overigens is 1.48m nog steeds een D. Wb het 'probleem' van TS: je hebt een paard gezien op internet? Nog niet in levende lijve? Het valt vaak zo tegen: foto's geven niet altijd de realiteit weer helaas. Ik zou eerst zorgen dat je de pony verkoopt en dan op zoek gaat naar een paard. Inruilen is inleveren op je budget.

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 13:23

ik wil zoals hierboven al gezegd is, eerst mijn pony verkopen en dan een paard kopen. Bij ons thuis moeten nog verschillende dingen aangepast worden voor een paard, dus voor er echt een paard staat, zijn we 3 maanden verder ofzo. Dan ga ik daarvoor nog lekker op mijn pony rijden en "klaar maken" voor de verkoop...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:32

Ik vind dat je nog wel op deze pony past omdat je zeer slank bent. Als je zwaarder zou worden zou je er wel uitgroeien. Maar nu gaat het dus nog vind ik.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:27

Ze past niet meer op deze pony vanwege het hefboomgewicht.
Vanwege het lange bovenlichaam raakt de pony eerder uit balans.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:04

Esaqar schreef:
Ze past niet meer op deze pony vanwege het hefboomgewicht.
Vanwege het lange bovenlichaam raakt de pony eerder uit balans.

Goed punt.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:49

Na het zien van de foto's zou ik inderdaad opzoek gaan naar een paard. Te zwaar ben je zeker niet, en je heb je pony erg leuk aan het lopen, maar je bent gewoon te lang wat ervoor zorgt dat je de pony uit balans haalt..
Succes met het vinden van het juiste paard, en zeker niet te snel een paard kopen, er zijn heeel veel leukerds waar je uit kan kiezen :j

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:22

En wat is de uiteindelijke keuze geworden ? :o

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 15:40

mijn pony gaat in de zomer ongeveer weg, hij begint nu wel meer 'body' te krijgen waardoor het plaatje er mooier uitziet

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 15:41

en ik denk dat ik eerst over wil naar een grote (breed gebouwde) E pony omdat ik denk dat een jong paard nog te sterk is

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:16

Als een paard met een zachte hand gereden is zal deze niet sterk zijn

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:21

Een paard is niet perse sterker dan een pony. Als het er op aan komt win je het van beide niet op basis van kracht.

jurgeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:12

is het geen mogelijkheid om je pony verder te trainen waardoor ie betere balans krijgt?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:37

Tessa_93 schreef:
Als een paard met een zachte hand gereden is zal deze niet sterk zijn

Precies! Hangt af van het gereden zijn of een paard sterk is. Maar ook van de aard van het dier. Ik had vroeger een kleine merrie die loeisterk was. Nu heb ik een grote merrie die dat helemaal niet is.
Je moet in ieder geval altijd weigeren om met kracht te rijden. Kracht gaat namelijk altijd ten koste van gevoel. En gevoel is belangrijk.

En inderdaad, als je kracht gaat gebruiken, moet je het zowel afleggen bij een pony als bij een paard.

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 21:27

naja ik zou het liefst ook zo snel mogelijk een paard willen, maar zoals mijn ouders nu zeggen is dat nu gewoon nog niet mogelijk. ik hou hem nog tot na de zomer en dan gaat ie waarschijnlijk weg en het rijden gaat zo goed de laatste tijd, ook op wedstrijd krijg ik alleen maar leuk commentaar

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:33

Ik weet niet hoe oud je bent... Maar geniet van je ponytijd! Ga lekker op een grote E-pony verder rijden en ervaring op doen. Paarden kun je je hele leven nog rijden. :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 15:37

Zolang het nog kan inderdaad lekker op een pony blijven rijden.. ik mis de pony's ontzettend hahahaha

poownylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 22:18

jaa inderdaad, ik vind het ook altijd zo leuk op pony wedstrijden, iedereen kent elkaar enzo. het lijkt mij dat er een andere sfeer is dan bij de paarden. (ik ben trouwens 14)