Lastige pensionklant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:28

Lastig dit ook erg jammer dat het zo moet gaan, ik zou zeggen dat hij nog 1 kans heeft als je nog een keer iets achter zijn kont moet opruimen of andere regels verbreekt (zoals het teveel aan hooi of extra stalbedekking) dat het over is en hij op straat staat. Inderdaad jammer tegenover de paarden maar regels zijn regels wat zulke dingen betreft moet je denk ik sterk in je schoenen staan aangezien jij de eigenaar bent. 1 klant is lastig maar niet ernstig maar stel de helft van je pensionklanten doet dit dan heb je probleem, laat het duidelijk zijn zou ik zeggen. Geef hem dus proeftijd van 2 weken/maand of simpelweg nog 1 kans verpest hij die dan is het over.
Laatst bijgewerkt door JenteC op 09-01-16 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:29

Wat je al aangeeft lijkt mij een prima idee. Nog maals de klant aanspreken.

Maak wel duidelijk afspraken qua termijn. Dus geef hem de optie of aanpassen per direct en als hij weer verzaakt dan is het exit of hij kan kiezen om nu zelf te vertrekken en heeft een maand om wat anders te zoeken.

Houdt het wel kort en bondig zonder verwijten. Puur de feiten over stalbedekking opruimen van mest en hindernissen en de trailer.

Zaken als sfeer ed kan je niets mee en wordt te subjectief. Je zou eventueel wel aan kunnen geven dat X en Y hebben geklaagd en of hij daar rekening mee wil houden maar als X en Y dit nog niet zelf hebben aangekaart zou ik dat niet doen. Laten zij maar eerst zelf hun grenzen dan aangeven.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:57

Lightninggg schreef:
Ik ga hem morgen hierover nog eens spreken. Ik ga hem 2 opties geven. Vertrekken of de regels volgen. Hoop dat het dan ook tot hem doordringt dat dit zijn laatste kans zal zijn. Wanneer hij dan voor optie 1 kiest moet ik de paarden nog maximum 1 maand verzorgen. In het contract staat dat er een opzegtermijn van 1 maand is zodat eigenaren de tijd hebben om een nieuwe stal te zoeken. Als hij voor optie 2 kiest zie ik het 2 tot 4 weken aan en dan neem ik een beslissing.

opzegtermijn is in dit geval geheel onrelevant. hij luisterd niet naar de regels, dan heb jij het recht om hem weg te sturen. uit coulance kan je hem daar een x aantal dagen/weken voor geven.
Als je het hem nu al aangeeft dat hij 2 opties heeft dan komt het niet onverwacht voor hem en kan hij vanaf morgen dus al opzoek gaan naar een stal voor mocht het nodig zijn :Y)

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:57

Simpel. Punten voorleggen die anders moeten en anders kan die gaan.. maand opzeg termijn en wegwezen. Die mag blij zijn dat hij zo'n goeie plek heeft..

paarden987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:25

Lastige situatie!
Heb je er al een keer iets van gezegd? Ik zou er een keer rustig voor gaan zitten met deze klant en hem rustig uitleggen waar jij je aan ergert. Dat deze dingen ook niet kunnen, omdat hij niet de enige klant is daar, en andere mensen hierdoor ook lastiggevallen worden.
Als je iets op een vriendelijke manier zegt, wordt het vaak ook goed opgevat. Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik toch nadenken over het verwijderen van deze klant uit de stallen. Je hebt ook nog genoeg andere klanten en zij moeten niet de dupe worden van deze ene klant. Stel dat je hem wegstuurt, zijn er nog genoeg andere stallen waar hij terecht kan, dus met de paarden komt het dan vast goed!

Succes!!

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:34

Ik zou het als volgt aanpakken:

Nog één keer het gesprek aan gaan, aangeven waar jij tegen aanloopt. Altijd beginnen met : Ik merk dat....., niet zeggen jij doet dit en dat... Vervolgens aangeven wat er in jou ogen anders kan en moet. En aangeven dat als er binnen een X aantal tijd nog niet geleefd wordt volgens jou regels dat het voor hem ophoudt bij jou op de stalling.

Je straft hiermee de paarden niet mee, als hij een nieuwe stalling gaat zoeken, zullen de paarden daar ook vast hun aard kunnen vinden.
Tot op heden straf je jezelf er mee, daar hem ermee weg te laten lopen.

Theoretisch is het natuurlijk altijd makkelijk gezegd dan dat ze praktijk doet. Ik wens je veel succes in je beslissing, en hoop dat jullie er op een normale manier uit kunnen komen. (heb wel ooit anders gehoord en gezien, helaas)

Lightninggg

Re: Lastige pensionklant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 15:16

Net met hem gepraat en hij gaat zich aan de regels houden. Hij weet dat dit zijn laatste kans is.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:52

Maakt hij ook de trailer schoon??
Ik hoop er het beste van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:58

Zou wel echt doorpakken nu. Ik heb ook op een stal gestaan waar ook iemand rondliep die zich nergens aan hield. Nou ben ik zo netjes dat ik wel de mest en mijn troep etcetera opruim, maar als klant zijnde irriteer je je er wel aan, want hij mag blijkbaar een zooi van maken, en dat mag allemaal, maar ik mag dat niet. Hoop dat je m snapt ;)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:10

Ik ben ooit weggegaan bij een stal omdat ik zo'n stalgenoot had en de pensionboer hem niet aanpakte. Dus ik bedoel maar te zeggen dat jij waarschijnlijk niet de enige bent die er last van heeft.

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:15

Heb je dit duidelijk met de Klant besproken?
Ik mag toch aannemen dat hij dit niet exspres doet? de regels zijn hem duidelijk verteld?
Je hebt de klant niet meteen aangesproken op zijn gedrag met betrekking tot mest laten liggen in de bak? Bij ons word meteen met de Klant besproken wanneer er iets niet gaat zoals het hoort iedereen kan een foutje maken,, maar dit moet ook gewoon te bespreken zijn als je dit niet doet krijg je dus deze situatie waarbij het na mijn mening veel te hoog opgelopen is zeker als je nu al zegt van hij kan zich aanpassen of weg!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:20

Ik zou hem schriftelijk op de hoogte stellen van het constateren van het overtreden van de regels en hem sommeren zich voortaan aan de regels te houden (nogmaals bijvoegen voor de volledigheid) op laste van een boete bij een eerste overtreding, hogere boete bij tweede en opzegging bij derde of iets dergelijks.
Mondeling blijkt niet te werken dus dan maar schriftelijk en eventueel aangetekend.