Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Moos99 schreef:Sizzle schreef:Ik heb wel winst gemaakt, maar dat is niet helemaal eerlijk. Ik heb namelijk een type paard gekocht dat in Nederland ongewenst is en hier veel gevraagd
Nu word ik nieuwsgierig?

Moos99 schreef:Bedankt weer! Ik ben vooral ook op zoek naar ervaringen van mensen die het daadwerkelijk gedaan hebben, en dan de voor en nadelen ervan, of tips! Of alles wel mogelijk is of kan zoek ik zelf altijd helemaal uit
xSlvna schreef:Daar zit wat in natuurlijk, maar bedoelde dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Die pech ontloop je niet door een paard voor het leven te houden.
Basiskosten hoor je er naar mijn mening niet af te trekken, jij wilt rijden en het rijden kost geld. Of je dit nu op een manegepony, eigen paard of eigen handelspaard doet. Het paardenhouden is een basis vaste last. Als ik een paard voor 500 euro koop en na 5 maanden verkoop voor 1000 euro heb ik gewoon 500 euro winst. Had ik het paard namelijk niet voor de handel genomen maar voor vast, dan had ik die 500 euro niet terug gekregen... en toch vaste lasten moeten betalen.
Als je op een recreatief niveau wat beleerd, zelf inzicht hebt en goed kan rijden dan betekend het dus dat je uiteindelijk gewoon enkele maanden stallingsgeld 'terug krijgt'. Als je goed wilt verdienen dan kom je goed aan het investeren of moet je gaan rijden voor anderen.

We hebben met een aantal dingen geluk gehad, ze had een enorm leuk, sociaal karakter! Ze was eerst heel bang en rende weg, maar echt na een aantal dagen kwam ze al vrolijk naar je toe en was niet meer bij je weg te slaan. Hier moesten we bij bezichtigen wel doorheen kijken, want we hebben haar daar moeten "vangen". Ze was lekker meewerkend en gevoelig. Op een fijne manier, niet lomp maar oplettend. Ze vond alles spannend maar haar nieuwsgierigheid overheerste dit, op die manier kon je al heel snel nieuwe dingen leren en schriktraining doen.