Beweging met slecht weer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWup

Re: Beweging met slecht weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:51

Toen ik de paarden aan huis had had ik alleen een buitenbak.
Ik reed altijd, probeerde tussen de buien door te plannen, maar als je paarden in de Z dressuur rijdt moet je wel blijven trainen.
Paarden wisten niet beter en sjouwden gewoon door, plassen in de bak of niet, stortregen of niet :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 02:36

Gewoon rijden, een natte bak kan geen kwaad als de bodem maar stevig blijft. Daarna de ergste blub er af spuiten en dat is het. Ik was niet de benen dat is slecht voor de huidlaag en ook niks scheren of knippen aan de benen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 05:29

Met regen rij ik gewoon. Minder lang dan normaal, maar van wat water gaan ze heus niet dood. Als de bak erg nat is spuit ik na t rijden even de beentjes af en droog ik ze daarna af.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:12

Ik werk in de winter veel aan de dubbele longe. Gewoon regenjas aan en gaan met die banaan ;)
Mits het correct gedaan wordt is longeren een belangrijk aspect van je training.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:32

Wij heb een eb en vloed rijbak, hierdoor staan er zelden plassen in. Alleen bij extreme regen duurt het weer even voor hij echt weer droog is, maar diepe plassen staan er nooit in.

Maar ik zou gewoon rijden al doe je lekker staptraining met inbuigen e.d. lekker losmaken die spieren.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:39

lang leve de overdekte trainingsmolen!!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:55

pol1 schreef:

kan je paard overdag niet in de wei dan? of loopt ie hoog in de sport, waardoor hij minimaal een x tijd monotome beweging nodig heeft om melkzuur uit de spieren af te voeren en een soort minimale bespiering in stand te houden?

want kan mij niet zo heel goed voorstellen dat het continue rondjes sjokken nu echt geest verrijkend werkt. Tenzij ze anders niet meer dan de vier muren van hun box zien.

GuusjeBloks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 20:02

elenaMM77 schreef:
pol1 schreef:

kan je paard overdag niet in de wei dan? of loopt ie hoog in de sport, waardoor hij minimaal een x tijd monotome beweging nodig heeft om melkzuur uit de spieren af te voeren en een soort minimale bespiering in stand te houden?

want kan mij niet zo heel goed voorstellen dat het continue rondjes sjokken nu echt geest verrijkend werkt. Tenzij ze anders niet meer dan de vier muren van hun box zien.

Gelukkig staat ze overdag lekker buiten met 4 andere paarden. Daar hobbelen en rennen ze ook wel wat rond in de wei.